Hallo.
Ik ben nieuw hier.. en heb me al even voorgesteld in een topic...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19311
Ik heb een vraagje over achterlichten.
Ik heb een 94er 460 wel hewt nieuwere type maar met de ouderwetse achterlichten (met oranje erin).
Nu kan ik een moderner setje kopen van een 95er 440. Gaat dit passen?
Gr Martin
achterlichten vraagje
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik kan me vergissen, heb het namelijk nooit naast elkaar gelegd, maar ik gok dat het moet lukken. De pasvorm is volgens mij identiek, dat is het belangrijkste. De stekker zal misschien anders zijn maar als je een beetje technisch/analytisch bent ingesteld en niet bang bent van een soldeerbout of een kroonsteentje moet dat ook wel lukken. Werkwijze (indien stekker überhaupt anders!): zorg dat je ook de stekker van de nieuwe lamp te pakken krijgt en kijk of hij hetzelfde aantal draden heeft. Kijk in de oude unit welke draad voor welke lamp is (volg het metaal gewoon, duidelijk te zien als ik me niet vergis). Noteer oude situatie en geplande nieuwe situatie. Knip oude kabels door en verbind (kroonsteen/soldeer) aan nieuwe kabels. Controleer of alles goed werkt. Fotografeer (a - om terug te kunnen zetten, b - om op het forum te publiceren) het hele proces.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)