Hoi
Het is dus in de CEM die linksonder, bekeken van de bestuurder zijn positie, zit? Die moet chipgetuned worden?
Dus niet de jetronic injectie computer en dus wel de CEM en de turbocomputer?
480 turbo chippen?
- magiq480turbo
- 2nd Gear member
- Contacteer:
allen de turbo computer in de middenconsole onder het dashbord

-
- 3rd Gear member
Hoi
Ik heb dus die mod gedaan, weerstand R206 eruitgevogeld, de weerstand R207, die van 4.22 kohm eruitgesoldeerd, en een lineaire potentiometer tot 5 kohm gestoken, omdat ik 50kohm wat veel vind in vergelijking met de 4.22 kohm.
Dan een testritje gedaan,niets maar ook niets effect. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Die weerstand R206, welke waarde heeft die? Dan breng ik die computer terug op origineelstand.
Gelukkig had ik wel een tweede bosch computer met blauwe sticker en nummer 0 227 400 216
Na de mode heb ik gewoon mijn MBC beetje hoger gezet, het bakkie gaat nu rap genoeg :p
Ik heb dus die mod gedaan, weerstand R206 eruitgevogeld, de weerstand R207, die van 4.22 kohm eruitgesoldeerd, en een lineaire potentiometer tot 5 kohm gestoken, omdat ik 50kohm wat veel vind in vergelijking met de 4.22 kohm.
Dan een testritje gedaan,niets maar ook niets effect. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Die weerstand R206, welke waarde heeft die? Dan breng ik die computer terug op origineelstand.
Gelukkig had ik wel een tweede bosch computer met blauwe sticker en nummer 0 227 400 216
Na de mode heb ik gewoon mijn MBC beetje hoger gezet, het bakkie gaat nu rap genoeg :p
- bap
- 2nd Gear member
Jammer dat het niet gelukt is...
wat is je MBC.?
gr Bap
wat is je MBC.?
gr Bap

Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
-
- 3rd Gear member
Hoi,
De MBC van dawes device heb ik:
http://www.3barracing.com/index.htm
Nu weet ik niet meer of ik toen de basic of de hybrid heb besteld.
Mijn turbodruk gaat nu tot net in het rood, dat zal iets van een 0.9 bar zijn.
Hij is in serie geschakeld met de solenoïde die gestuurd wordt door de turbocomputer.
Op mijn 480 had ik de solenoïde niet gebruikt, en ontkoppeld, op het volvo 480 europe forum vind je daar trouwens veel informatie over.
Wat wel is met die boostcontroller is dat na een tijdje de boost iets terugneemt, vermoedelijk wordt het veertje van het kogeltje inwendig warm en soepeler dan. Dat is althans mijn theorie. Maar goed, trekken doet mijn wagen wel :p
Groeten
De MBC van dawes device heb ik:
http://www.3barracing.com/index.htm
Nu weet ik niet meer of ik toen de basic of de hybrid heb besteld.
Mijn turbodruk gaat nu tot net in het rood, dat zal iets van een 0.9 bar zijn.
Hij is in serie geschakeld met de solenoïde die gestuurd wordt door de turbocomputer.
Op mijn 480 had ik de solenoïde niet gebruikt, en ontkoppeld, op het volvo 480 europe forum vind je daar trouwens veel informatie over.
Wat wel is met die boostcontroller is dat na een tijdje de boost iets terugneemt, vermoedelijk wordt het veertje van het kogeltje inwendig warm en soepeler dan. Dat is althans mijn theorie. Maar goed, trekken doet mijn wagen wel :p
Groeten
-
- 2nd Gear member
Ik heb na wat vertraging heb ik vandaag toch eindelijk mijn ecu naar engeland gestuurd zal de bevindingen uiterraad posten
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- dannyT5driver
- 1st Gear member
Hoi, Ik zit met iets me turbo is niet meer goed er zit een schuur in en piept heel scherp. Nou had ik hier iets van een garrett t25 turbo kan ik die zow erin zetten zonder aanpassingen ? gr dannny
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Contacteer:
Een Garret T25 kun je (meen ik) met kleine aanpassingen zo op een 1.7-benzine-motor monteren. Ik weet niet of ie geschikt is om op een diesel te monteren.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- dannyT5driver
- 1st Gear member
welke aanpassing weet je dat ?
-
- 2nd Gear member
In sommige gevallen moet je het turbohuis draaien en een beetje de flens bewerken. (zowel in als uitlaat zijde)
maar het is wel te doen.
ik ga een t25/t28 turbo er op zetten.zal tzt wel foto's posten
maar het is wel te doen.
ik ga een t25/t28 turbo er op zetten.zal tzt wel foto's posten
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- ferdy
- 4th Gear member
Ik heb bovenstaande mod geprobeerd op een volvo 460 turbo uit `92 en hij werkt NIET. Wat wel werkte is de sensor volledig los koppelen, ik ga daarom de wastegate aansturen met een pneumatisch regelventiel ipv de solonoid en de slang naar de ECU afdoppen.
De boost zonder ECU regeling was overigens fenomaal, niet normaal wat een vermogen er los kwam.
De boost zonder ECU regeling was overigens fenomaal, niet normaal wat een vermogen er los kwam.
-
- 3rd Gear member
Dit kan ook zo:
http://volvo480.northernscum.org.uk/for ... 0c07538037
De zwarte en de rode rubberen pijp op de manual boostcontroller, de witte afdoppen, stekker solenoide uittrekken en gaan met die banaan, zo heb ik eens 10 uur over 1250 km gedaan, mijn 480 ging nogal... maar na schokken heb ik de turbodruk teruggeschroefd, het bleek uiteindelijk mijn verdelerkap te zijn die uitgesleten was...
Nu staat mijn mbc in serie met mijn solenoïde, van mijn 440 turbo nu, maar vermits mijn solenoide niet goed meer werkt, ga ik de mod doen zoals ik eerder op mijn 480 deed...
De zwarte en de rode rubberen pijp op de manual boostcontroller, de witte afdoppen, stekker solenoide uittrekken en gaan met die banaan, zo heb ik eens 10 uur over 1250 km gedaan, mijn 480 ging nogal... maar na schokken heb ik de turbodruk teruggeschroefd, het bleek uiteindelijk mijn verdelerkap te zijn die uitgesleten was...
Nu staat mijn mbc in serie met mijn solenoïde, van mijn 440 turbo nu, maar vermits mijn solenoide niet goed meer werkt, ga ik de mod doen zoals ik eerder op mijn 480 deed...
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mijn 480 is Turbo gechipt en i.c.m. een inleg sportfilter en diverse andere kleine aanpassingen is dit héél goed merkbaar. Even voor de duidelijkheid, een Subaru Impreza 2.0 GT Turbo (6,2 naar 100) is even snel en in tussensprintjes zelfs langzamer dan mijn 480. Naar de 100 heeft de Subaru het voordeel van AWD. Héél, héél, héél erg leuk in ieder geval.
Het wordt tijd dat ik m'n project topic ietswat ga updaten.
Het wordt tijd dat ik m'n project topic ietswat ga updaten.
-
- 3rd Gear member
Tot waar gaat je turbodruk dan als ie gechipped is?
Greetz
Greetz
- Sjaak Trekhaak
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vanaf +/- 3000 á 3500 tpm gaat de meter tot onder in het rood, waarna hij iets inzakt tot richting het oranje. Wat bovendien redelijk irritant is, want ik heb het idee dat hij ergens compressie verliest o.i.d.. Ik ga het binnenkort in ieder geval eens na laten kijken. Misschien een versleten pakkingen o.i.d. (hoop ik dan).
Tenminste, ik ga er even vanuit dat hij gechipt is. Misschien is alleen de turbodruk wel verhoogd (te hoog misschien gezien het inzakken?).
Tenminste, ik ga er even vanuit dat hij gechipt is. Misschien is alleen de turbodruk wel verhoogd (te hoog misschien gezien het inzakken?).
-
- 3rd Gear member
Het einde van het rood? dus helemaal tot beneden bijna?
Da is idd wel veel maar het is bekend dat bij chiptuning Rica tot 1.1 bar gaat en idd zo ver.
Dat terugzaken is volgens mij normaal enne als ik met niet vergis, zoals ik hier toch mocht lezen en al gehoord van iemand die ricatuning doet hier in belgie, wordt er enkel de turbodruk verhoogd bij het chippen.Ze veranderen gewoon enkele weerstandjes. De luchtmassameter die 'leest' hoeveel lucht er binnenkomt en regelt de injectie.
Btw, als de turbodruk niet terugzakt moet er iets mis zijn met uw solenoide die de turbodruk regelt, ik heb ondertss al met drie solenoides gereden. Elke solenoide reageert totaal anders, de ene gaf meer druk dan de andere...de ene viel meer terug dan de andere...
Sommigen denken als de turbodruk terugzakt dat er iets mis is, volgens mij niet hoor... dit heb ik van nog al mensen gehoord dat de turbodruk zo fel terugvalt.
Bij mij is dat iets minder het geval, soms ook wel irritant, maar ik ga mijn solenoide afkoppelen en de MBC volledig in de plaats zetten. Dan kan de druk constant gehouden worden Op deze link vind je daar meer over:
Ik zou dat niet doen als ik van jou was, want dan heb je je chiptuning voor niks laten doen...
Greetz
Da is idd wel veel maar het is bekend dat bij chiptuning Rica tot 1.1 bar gaat en idd zo ver.
Dat terugzaken is volgens mij normaal enne als ik met niet vergis, zoals ik hier toch mocht lezen en al gehoord van iemand die ricatuning doet hier in belgie, wordt er enkel de turbodruk verhoogd bij het chippen.Ze veranderen gewoon enkele weerstandjes. De luchtmassameter die 'leest' hoeveel lucht er binnenkomt en regelt de injectie.
Btw, als de turbodruk niet terugzakt moet er iets mis zijn met uw solenoide die de turbodruk regelt, ik heb ondertss al met drie solenoides gereden. Elke solenoide reageert totaal anders, de ene gaf meer druk dan de andere...de ene viel meer terug dan de andere...
Sommigen denken als de turbodruk terugzakt dat er iets mis is, volgens mij niet hoor... dit heb ik van nog al mensen gehoord dat de turbodruk zo fel terugvalt.
Bij mij is dat iets minder het geval, soms ook wel irritant, maar ik ga mijn solenoide afkoppelen en de MBC volledig in de plaats zetten. Dan kan de druk constant gehouden worden Op deze link vind je daar meer over:
Ik zou dat niet doen als ik van jou was, want dan heb je je chiptuning voor niks laten doen...
Greetz
- dannyT5driver
- 1st Gear member
Maar is er al iemand met een t25 turbo van garrett ?
De mijne is op z'n einde en ik wel nou (LATEN)een t25 instaleren wie heeft er foto ofzo van ?? GRZ Danny
De mijne is op z'n einde en ik wel nou (LATEN)een t25 instaleren wie heeft er foto ofzo van ?? GRZ Danny
- DeNNiS_
- 4th Gear member
Mijn turbo druk schiet eerst tot het einde van het rood...
en dan loopt hij terug tot aan het randje van oranje/rood
en dan loopt hij terug tot aan het randje van oranje/rood
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 3rd Gear member
Jow
Is een T28 geen betere keuze, samen met volvo 740 injectoren als ik me niet vergis?
Zoek eens op het Engelse forum, daar staat hopen info...
Is een T28 geen betere keuze, samen met volvo 740 injectoren als ik me niet vergis?
Zoek eens op het Engelse forum, daar staat hopen info...