opgelost!!
yes,probleem is uit de wereld.
zoals ik al gedacht had hadden de twee problemen, het schokken en de matige trekkracht met elkaar te maken.
alleen kwam het uit een hoek die ik niet had verwacht!
oorzaak:de welbekende &%$# lmm.
door sommige van jullie al als mogelijke oorzaak aangegeven,en ik had er zelf in eerste instantie ook al aangedacht.
maar na het doorlezen van div.topics en eigen ervaring

toch aan wat anders gedacht als oorzaak,omdat de auto immers hoger in de toeren wel redelijk presteerde,en ik nog wel 200 km/u op de teller kon krijgen.
ik was op zeker moment er bijna zeker van dat het aan mijn
egr-klep zou liggen.(dat deze open bleef staan bij accelereren)
zodoende een afspraak gemaakt bij fasttech in neede om de klep softwarematig uit te schakelen en gelijk mijn chip te laten herprogrameren(chiptunen).
na het terug plaatsen vd chip samen met marco van fasttech een proefrit gemaakt,waarbij het mij gelijk op viel dat de auto al iets feller was.
maar marco zei dat de auto nog niet goed reageerde!
na enkele tests en rijdend uitlezen conclusie:een lmm die niet geheel fris meer is.
na een nieuwe te hebben gemonteerd, ging die als de brandweer \:D/
dus al met al,als een gelukkig mens weer naar huis.
achteraf vond ik het wel jammer dat die lmm niet eerder(voor tuning)
aan het licht kwam.
ik had nu wel eens willen weten wat alleen de defecte lmm in vergelijk met een nieuwe had gedaan!(zonder tunen)
het verschil is nu wel erg groot met wat ik de laatste tijd gewend was.
eindelijk heb weer een beetje het gevoel wat ik ook altijd in mijn vorige S60 D5 had als ik het gas intrapte:een big smile
