trekkracht 2.5D UPDATE!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

voor alle duidelijkheid: de pomp stond niet goed.
daarna heeft men de pomp op tijd gezet,door een exentrische rol/schijf
iets te verstellen.
daarna stond hij op de meetkast in het groene gebied,en zij men dat de pomp
nu wel goed staat.

als de nokkenas timing niet klopt ,klopt de pomptiming ook niet!
dit zegt Ramon.
maar als men de pomptiming nu wel goed heeft gekregen,kan ik er dan
vanuit gaan dat mn nokkenastiming wel goed stond?
mn klachten,matige trekkracht 1000-2000tpm
schokken bij afremmen zijn helaas niet weg ::cry:
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

zou de luchtmassameter niet verantwoordelijk kunnen zijn voor deze klachten?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Woger
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
Locatie: Roosendaal

Luchtmassameter kan je simpel losmaken en controleren / schoonmaken (wel oppassen dat je hem niet beschadigd). En even doormeten.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Is inderdaad groot verschil tussen V70 enS60 kwa rij en stuureigenschappen.Heb zelf anderhalf jaar gereden met V70 2.5 D;BJ 2000;en nadien 4enhalf jaar met S60 D5.Enkele oorzaken hiervoor (naar mijn bescheiden mening):1. V70 2.5D bezit standaard comfortchassis;S60D5 bezit standaard over dynamic chassis.2.De S60 karrosserie is veel stijver dan die van de V70;(een eigenschap van iedere 5deurs)3.DE V70 weegt veel meer dan de S60;en gewicht dat werkt altijd in het nadeel.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

eddy3 schreef:Is inderdaad groot verschil tussen V70 enS60 kwa rij en stuureigenschappen.Heb zelf anderhalf jaar gereden met V70 2.5 D;BJ 2000;en nadien 4enhalf jaar met S60 D5.Enkele oorzaken hiervoor (naar mijn bescheiden mening):1. V70 2.5D bezit standaard comfortchassis;S60D5 bezit standaard over dynamic chassis.2.De S60 karrosserie is veel stijver dan die van de V70;(een eigenschap van iedere 5deurs)3.DE V70 weegt veel meer dan de S60;en gewicht dat werkt altijd in het nadeel.
hoi eddy3,
dat de s60 scherper en directer stuurt,geloof ik direct.
maar ik vind mijn v70 een wat zoekerig stuurgedrag hebben,wat mijn s60
niet had.
de v70 stuurt wat lichter/gevoellozer dan mn vorige s60
je moet steeds iets bijsturen,zonder dat hij naar li of re trekt.
net of je last hebt van spoorvorming oid.
voorop heb ik nieuwe michelins primacy hp,en de auto is uitgelijnd, maar zonder resultaat.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Woger
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
Locatie: Roosendaal

Toppertje,
Ben je al iets verder met het schokken?
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Nog "schokkend"nieuws?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

nee, eingelijk is er weinig veranderd.
het schokken als je het gas loslaat, is er nog steeds.
ik weet niet of het kan,maar heb het gevoel dat als je het gas loslaat
de inspuiting stopt,om vervolgens als het toerental nog verder zakt,zo rond
de 1300 a 1400 weer iets brandstof te geven.

ben bang als ik naar de dealer ga om het te laten oplossen,dat ze vanalles en nog wat gaan loshalen/vervangen/proberen,met alle financieele gevolgen.

ook heb ik wel eens gehoord dat dit geen ongewoon verschijnsel is bij de tdi,al kan ik mij dit niet voorstellen.
geen glans zonder wrijving
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

toppertje schreef:_en bij het gas loslaten wil de auto nog wel eens licht schokken, als het toerental zakt. dit komt bv voor bij het aankomen van een verkeerslicht, en je laat het gas los om uit te laten vieren in de versnelling en het toerental zakt, dan begint de auto licht te schokken bij ong 1300-1400tpm
Slaat de (koude) motor ook wel eens af, indien je vrij snel afremt en ontkoppelt? Ik had dat (ford, td motor uit 99). Bleek de brandstofpomp te zijn. Van de reparatie (andere gereviseerde pomp) ben ik niet vrolijk geworden ....wil je echter niet bang maken, hopelijk is dat niet het geval.
V70 - 140pk - 2003
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

het schokken doet zich alleen voor met gas los laten in de versnelling.
bij stilstand dus in de vrijstand/onbelast gasgeven en los laten,geen schokkende motor!
heb dus verder geen last van een afslaande motor oid
het is mi ook niet de motor wat schokt,maar de auto.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

kleine update!

van de week een dag vrij geweest en toch nog maar eens op onderzoek uitgeweest.
in mijn bovenste motorsteun een heel klein scheurtje ondekt,
zou dit mischien voor het schokken kunnen zorgen bij gas loslaten?

voorste rubbers draagarm zijn denk ik niet helemaal fris meer,
en heb iets speling aan mijn rv-wiel als hij op de krik staat.
mischien stuurkogel?
is dit goed zelf te vervangen?
ik hoop hiermee het euvel van het zoekerige weggedrag weg te kunnen nemen.
iemand ervaring hiermee?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 318
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Toppertje, de motorsteun aan de bovenkant zal idd schokken veroorzaken als deze gescheurd is. Heb dit al twee keer gehad met een 855 en V70, beide benzine. Daarna heb ik ook een V70 2.5D gehad. Hier heb ik een keer de LMM stuk gehad, en geloof me, dan trekt tie helemaal niet meer.
Vaak is het acceleren ook relatief, in je beleving dan... Voorla als je uit een D5 komt. Toch is de VW motor niet echt traag, maar vanaf 1700 a 1800 tpm moet tie toch wel gaan sleuren, alhoewel bij die van mij het echte werk bij 2200 tpm begon. Verbruik gem 1 op 16 a 17.

Nog meer problemen gehad.... :( De poelie van de aggregaten naar de kl..ten, en 1700 euro lichter. Houd dit ding goed in de gaten. begint vaak met een licht geklapper. niet te verwarren met de vacuümpomp, die begint ook te klapperen maar kan dan nog redelijk lang mee.

ben benieuwd
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
volvootjeV70
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:47
Locatie: Hoogeveen

Jongens,

Weet iemand een goede volvo "specialist" in de regio Hoogeveen? Ben niet zo op de prijzen van Broekhuis. :arcade:
Ben trouwens zeer tevreden over mijn V70N 2.5D van 2001. Gaat nog als de brandweer en 6,5L/100km lukt makkelijk (op cruise). :P Jongens,
Gast

volvootjeV70 schreef:Jongens,

Weet iemand een goede volvo "specialist" in de regio Hoogeveen? Ben niet zo op de prijzen van Broekhuis. :arcade:
Ben trouwens zeer tevreden over mijn V70N 2.5D van 2001. Gaat nog als de brandweer en 6,5L/100km lukt makkelijk (op cruise). :P Jongens,
Kijk hier even:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=387
Stond ook één in Rogat. Is om de hoek. :P
Ik heb goede ervaringen bij Roelfsema in Tynaarlo (voorheen Zuidlaren).
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

silverado schreef:Toppertje, de motorsteun aan de bovenkant zal idd schokken veroorzaken als deze gescheurd is. Heb dit al twee keer gehad met een 855 en V70, beide benzine. Daarna heb ik ook een V70 2.5D gehad. Hier heb ik een keer de LMM stuk gehad, en geloof me, dan trekt tie helemaal niet meer.
Vaak is het acceleren ook relatief, in je beleving dan... Voorla als je uit een D5 komt. Toch is de VW motor niet echt traag, maar vanaf 1700 a 1800 tpm moet tie toch wel gaan sleuren, alhoewel bij die van mij het echte werk bij 2200 tpm begon. Verbruik gem 1 op 16 a 17.

Nog meer problemen gehad.... :( De poelie van de aggregaten naar de kl..ten, en 1700 euro lichter. Houd dit ding goed in de gaten. begint vaak met een licht geklapper. niet te verwarren met de vacuümpomp, die begint ook te klapperen maar kan dan nog redelijk lang mee.

ben benieuwd

hoi silverado.
het scheurtje in de bovenste motorsteun is maar een heel klein scheurtje,meer een haarscheurtje die pas te zien is als je de motor zelf iets kantelt.
aan de ene kant betwijfel ik of het daar aan ligt,maar aan de andere
kant blijf je zoeken.
en het rare is, hij doet het alleen als je het gas loslaat in de versnelling en je het toerental laat zakken tot ong. 1200tpm.
bij fel optrekken oid schokt/bokt er niets.

vwb de trekkracht,ik rij mede diesel om de trekkracht bij lage toeren.
dus als ik tussen de 80-100km/u wil inhalen/versnellen,moet dit toch mogelijk zijn in de 5e versnelling?
maar bij deze snelheid heb ik totaal bijna geen reactie op het gaspedaal,
zodat je naar de 4e versnelling terug moet, met als gevolg een toerental dat bij ong.3000tpm uitkomt.
dit alles vind ik niet passen bij een dieselmotor.
ik zal eens proberen in een andere 2.5D te rijden om te vergelijken!
oh ja,mijn verbruik is ong.1:13/14
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

opgelost!!
yes,probleem is uit de wereld.
zoals ik al gedacht had hadden de twee problemen, het schokken en de matige trekkracht met elkaar te maken.
alleen kwam het uit een hoek die ik niet had verwacht!
oorzaak:de welbekende &%$# lmm.
door sommige van jullie al als mogelijke oorzaak aangegeven,en ik had er zelf in eerste instantie ook al aangedacht.
maar na het doorlezen van div.topics en eigen ervaring :wink: toch aan wat anders gedacht als oorzaak,omdat de auto immers hoger in de toeren wel redelijk presteerde,en ik nog wel 200 km/u op de teller kon krijgen.
ik was op zeker moment er bijna zeker van dat het aan mijn
egr-klep zou liggen.(dat deze open bleef staan bij accelereren)

zodoende een afspraak gemaakt bij fasttech in neede om de klep softwarematig uit te schakelen en gelijk mijn chip te laten herprogrameren(chiptunen).
na het terug plaatsen vd chip samen met marco van fasttech een proefrit gemaakt,waarbij het mij gelijk op viel dat de auto al iets feller was.
maar marco zei dat de auto nog niet goed reageerde!
na enkele tests en rijdend uitlezen conclusie:een lmm die niet geheel fris meer is.
na een nieuwe te hebben gemonteerd, ging die als de brandweer \:D/
dus al met al,als een gelukkig mens weer naar huis.

achteraf vond ik het wel jammer dat die lmm niet eerder(voor tuning)
aan het licht kwam.
ik had nu wel eens willen weten wat alleen de defecte lmm in vergelijk met een nieuwe had gedaan!(zonder tunen)
het verschil is nu wel erg groot met wat ik de laatste tijd gewend was.
eindelijk heb weer een beetje het gevoel wat ik ook altijd in mijn vorige S60 D5 had als ik het gas intrapte:een big smile :P
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”