Je grote slurpende Volvo de deur uit?
- Dragunov86
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33
Liever een grote zuipende volvo dan een fiat sceicento en hoger kans hebben om dood te worden gereden omdat ik heb bezuinigd.

- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik zag deze week nog een jonge vrouw met twee kleine kinderen los op de achterbank in een half verroeste Fiat Panda. Leeeeeevensgevaarlijk.
Als die een aanrijding krijgt rijden ze er dwars doorheen. Mag je hopen dat die kids eruit geslingerd worden.
En zuinig zijn ze niet hoor...die kleine ouwe bakkies. Gewoon 1:10
Doet mijn V70 ook....als ik heel rustig op de snelweg cruise...hahahaha
Als die een aanrijding krijgt rijden ze er dwars doorheen. Mag je hopen dat die kids eruit geslingerd worden.
En zuinig zijn ze niet hoor...die kleine ouwe bakkies. Gewoon 1:10
Doet mijn V70 ook....als ik heel rustig op de snelweg cruise...hahahaha
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Dragunov86
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33
Ik wil dit jaar zelfs nog een 850 kopen 
+Een fiets

+Een fiets


- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
Ik stond eens aan een pompstation in frankrijk WEERAL mijn LPG te tanken als er een klaarblijkelijk anders geaarde fransman stopte aan de pomp naast me. Hij stapt uit, neemt het 95oct benzinepistool en steekt het prompt in z'n achterste! Ik riep dan ook verwonderd: "Mais ça? c'est pas normal!" "Ah non" repliceerde de franke fransman: "c'est super"
tis on topic!!
tis on topic!!
Life is short, live it fast.
- Exeres
- 6th Gear member
- Berichten: 2762
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 15:09
- Locatie: Het rustige Waasland
@ Cocky: Da's n ouwe hoor :p Maar blijft wel lache!
'k rij voor't moment met n 940 (op LPG) en begin me toch ook wat zorgen te maken in het verbruik. Heb onlangs eens berekend hoeveel ik verbruik..en het ligt toch bij de 13 à 14 liter, wat toch niet niks is. Vandaar zit ik toch wel ergens te denken om eens uit te kijken naar een iets minder verbruikende Volvo...maar tot dan blijf ik rustig rondrijden
'k rij voor't moment met n 940 (op LPG) en begin me toch ook wat zorgen te maken in het verbruik. Heb onlangs eens berekend hoeveel ik verbruik..en het ligt toch bij de 13 à 14 liter, wat toch niet niks is. Vandaar zit ik toch wel ergens te denken om eens uit te kijken naar een iets minder verbruikende Volvo...maar tot dan blijf ik rustig rondrijden

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Als je veel stadsverkeer doet lijkt me dat toch redelijk normaal en zeg nu zelf, met LPG valt het qua kostprijs toch nog best mee.
Exeres schreef:@ Cocky: Da's n ouwe hoor :p Maar blijft wel lache!
'k rij voor't moment met n 940 (op LPG) en begin me toch ook wat zorgen te maken in het verbruik. Heb onlangs eens berekend hoeveel ik verbruik..en het ligt toch bij de 13 à 14 liter, wat toch niet niks is. Vandaar zit ik toch wel ergens te denken om eens uit te kijken naar een iets minder verbruikende Volvo...maar tot dan blijf ik rustig rondrijden
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Net op de snelweg stond de meter een keurige 8,2L/100km aan te geven.
Erg netjes bij een snelheid van 120km/u op de CC
Erg netjes bij een snelheid van 120km/u op de CC
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
Niet klagen dan, denk niet dat moderne wagens het zoveel beter doen. Die reclames kloppen van geen kanten
Exeres schreef:@Belg: Ik doe idd bijna alleen maar stadsverkeer. 't is zelden dat ik n autostrade op ga.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Mijn Tank blijft ook. Zij's ondanks het iets hogere verbruik toch heel milieu vriendelijk. Ik bedoel de gemiddelde auto zou al 1.5 a 2 keer vervangen moeten worden met alle energiekosten vandien.
En ik moet zeggen dat ik gister ook weer heel blij was met mijn Tank, na een drukke dag en 500KM wel een beetje moe maar wel een heerlijk comfortabele rit gehad. Vandaag nog een 150KM toegevoegd en je voelt het niet eens.
Ik ben het overigens niet eens met Cocky, ik rijd met heel veel plezier op lpg doe tussen de 1 op 8 en 1 op 9 en met een 56 liter netto tank hoef ik maar om de 450 KM te tanken. Op benzine zou ik misschien 1 op 10 doen en met de 60 liter tank zou ik dan maar iedere 3 keer moeten tanken in plaats van nu 4 keer. Ach en dat ik in NL ongeveer 2X zoveel wegenbelasting betaal voor mijn wagen op lpg dan wanneer ik em op benzine zou hebben, betaal nu een 1080 euro per jaar. Maar ik verdien dit verschil al terug bij 6000 tot 7000 kilometer per jaar!!
Voor aanschaf heb ik het een en ander uitgerekent en toen kwam ik er op uit dat ik met de Volvo bij een verbruik van 1 op 8 ongeveer bij een 17000KM per jaar goedkoper zou zijn dan de Renault 19 van m'n broertje als die volgens specificatie zou verbruiken....
Nou reed ik vorig jaar 30000KM dus doe mij maar die grote slurper die goedkoper is dan die kleine gebakjes die lang niet zo comfortabel zijn. Ach en als ik nou echt helemaaal moe ben dan leg ik de achterbank plat en ga ik heerlijk uitgestrekt (met mijn 1.95) liggen slapen.
En ik moet zeggen dat ik gister ook weer heel blij was met mijn Tank, na een drukke dag en 500KM wel een beetje moe maar wel een heerlijk comfortabele rit gehad. Vandaag nog een 150KM toegevoegd en je voelt het niet eens.
Ik ben het overigens niet eens met Cocky, ik rijd met heel veel plezier op lpg doe tussen de 1 op 8 en 1 op 9 en met een 56 liter netto tank hoef ik maar om de 450 KM te tanken. Op benzine zou ik misschien 1 op 10 doen en met de 60 liter tank zou ik dan maar iedere 3 keer moeten tanken in plaats van nu 4 keer. Ach en dat ik in NL ongeveer 2X zoveel wegenbelasting betaal voor mijn wagen op lpg dan wanneer ik em op benzine zou hebben, betaal nu een 1080 euro per jaar. Maar ik verdien dit verschil al terug bij 6000 tot 7000 kilometer per jaar!!
Voor aanschaf heb ik het een en ander uitgerekent en toen kwam ik er op uit dat ik met de Volvo bij een verbruik van 1 op 8 ongeveer bij een 17000KM per jaar goedkoper zou zijn dan de Renault 19 van m'n broertje als die volgens specificatie zou verbruiken....
Nou reed ik vorig jaar 30000KM dus doe mij maar die grote slurper die goedkoper is dan die kleine gebakjes die lang niet zo comfortabel zijn. Ach en als ik nou echt helemaaal moe ben dan leg ik de achterbank plat en ga ik heerlijk uitgestrekt (met mijn 1.95) liggen slapen.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
- Locatie: Zandhoven
God, das schandalig duur; Ik betaal voor mijn 240 minder dan 400 euro. En ik dacht dat Belgie een land van afzetters was. Langs de andere kant zijn jullie wegen wel een biljartbal tov bij ons.
Fat Rat schreef:jaarlijkse wegenbelasting ja, dan moet je je wagen nog verzekeren.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
BJ 1986
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik rij liever veilig en dan maar wat duurder, dan zo meteen zo plat als een dubbeltje gevonden te worden op de weg
Ik moet zeggen, ik zit voor mijn werk veel op de weg, en boven de 1 op 10 kom ik niet, maar als ik zie wat voor malloten er rijden, ben ik blij dat ik veilig ben ingeblikt


Ik moet zeggen, ik zit voor mijn werk veel op de weg, en boven de 1 op 10 kom ik niet, maar als ik zie wat voor malloten er rijden, ben ik blij dat ik veilig ben ingeblikt


Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
Ja, daar zeg je het, mijn tank is netto +/-36liter, dat betekend dat ik om de 290km aan de pomp sta.. wat erg lastig is als je erg veel kilometers doet zoals ik.. En goedkoper? Ik heb me met een vriend die een 2liter diesel heeft samen gezet, de taksen, het verbruik, onderhoud en speciale kosten die erbij komen voor LPG naast elkaar gelegd, en we kwamen met een verschil van om en bij de 1100euro per jaar uit! in zijn voordeel! vandaar dat ik me dus vorige week een 2.0D V50 heb gekochtFat Rat schreef:Ik ben het overigens niet eens met Cocky, ik rijd met heel veel plezier op lpg doe tussen de 1 op 8 en 1 op 9 en met een 56 liter netto tank hoef ik maar om de 450 KM te tanken.

Life is short, live it fast.
- Dutchman
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20
Voordat ik mijn auto liet tunen kwam mijn verbruik gemiddeld op 9,7 liter per 100 km. Na tuning lag dit verbruik op 10,2 per 100 km.
Voor tuning kon ik 700+ km halen op 1 tank ( 70 liter) echter nu haal ik net 640-650 km.
Het is hierdoor steeds slikken bij de pomp echter als ik even later met een smile op mijn gezicht over de snelweg rijd dan ben ik de pijn in mijn portefeuille al weer snel vergeten.
Van alle auto's die ik heb gereden rijd deze volvo namelijk toch het meest comfortabel. Mijn vorige auto was een seat leon 170 pk TDI business line echter daar kreeg ik na lange ritten gewoon last van mijn rug in. Bij mijn volvo stap ik echter fris en onvermoeit uit de wagen.
Dus ik zie mij zeker de komende 3-4 jaar nog wel in deze auto rond rijden.
Al weet je het met deze regering natuurlijk maar nooit. Ze zullen vast wel weer iets anders weten te verzinnen waardoor je nog meer geld kwijt bent.
Voor tuning kon ik 700+ km halen op 1 tank ( 70 liter) echter nu haal ik net 640-650 km.
Het is hierdoor steeds slikken bij de pomp echter als ik even later met een smile op mijn gezicht over de snelweg rijd dan ben ik de pijn in mijn portefeuille al weer snel vergeten.
Van alle auto's die ik heb gereden rijd deze volvo namelijk toch het meest comfortabel. Mijn vorige auto was een seat leon 170 pk TDI business line echter daar kreeg ik na lange ritten gewoon last van mijn rug in. Bij mijn volvo stap ik echter fris en onvermoeit uit de wagen.
Dus ik zie mij zeker de komende 3-4 jaar nog wel in deze auto rond rijden.
Al weet je het met deze regering natuurlijk maar nooit. Ze zullen vast wel weer iets anders weten te verzinnen waardoor je nog meer geld kwijt bent.
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
Tsja, een hobby kost geld. En Volvo is naast m'n vervoersmiddel ook m'n hobby dus de S80 blijft. En als hij eens weggaat is het voor een V70 of XC70 dus dat zal in verbruik niet zoveel voordeliger wezen.
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ik betaal elke keer bij de pomp 100 euro voor 1 volle tank.
Ik rij hier 3 a 4 weken mee.
En mocht het zo duur worden dat ik het niet kan betalen ( zit op school nog ).
Dan ga ik weer met de fiets.
Ik rij hier 3 a 4 weken mee.
En mocht het zo duur worden dat ik het niet kan betalen ( zit op school nog ).
Dan ga ik weer met de fiets.