Een aantal vraagjes:
Ik wil mijn 142 uit 1971 verlagen.
Als ik op zoek ga, kom ik verlagingsveren tegen voor de 140 maar allemaal voor 140's van na 1973. Is er verschil tussen 140's voor en na 1973?
En zo ja, Zijn er sets te koop voor mijn 142.
Andere vraag: Zijn alleen veren genoeg of komt er meer bij kijken? Ik lees van alles over stabilisator stangen e.d. Is dat echt nodig of kan ik ook af met alleen veren?
Wie heeft zijn 140 al verlaagd en kan mij advies geven vanuit ervaring?
Ik weet dat dit al een keer eerder gevraagd is hier, maar daar lees ik niks over de vragen die ik heb.
verlagen 142
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
hangt er denk ik ook een beetje vanaf heover je naar beneden wilt... tot 4 cm hoef je alleen de veren te doen.
ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen!
stabilisator stangen is alleen voor het "rollen"van de auto naar de zijkanten, hoe stugger/dikker hoe strakker je kan sturen maar nodig is het niet voor het verlagen...
ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen!
stabilisator stangen is alleen voor het "rollen"van de auto naar de zijkanten, hoe stugger/dikker hoe strakker je kan sturen maar nodig is het niet voor het verlagen...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een dikkere stabi is DE manier om je wegligging en zijwind gevoeligheid enorm te verbeteren. Dat, PU bussen en goede (Koni, Bilstein)schokbrekers.
Monroe, Sachs, KYB(Keep Your Bilsteins) houden het niet lang uit onder een verlaagde wagen.
Bilsteins zijn de beste voor verlagen, andere schokbrekers slijten erg snel onder verlaagde veren. Een goede 2e zijn Koni's.ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen
Monroe, Sachs, KYB(Keep Your Bilsteins) houden het niet lang uit onder een verlaagde wagen.
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
tijd voor een Poll
(ik ben ook tegen verlagen, zeker van klassiekers)
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Verlagen, staat beter en rijd beter. Het is weer makkelijk ongedaan te maken. Bovendien rijden we bijna allemaal al met een verlaagde Volvo met oude originele veren. Zet er maar eens nwe originale veren onder, dan staat ie pas raar hoog op zijn pootjes, geen gezicht!
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Nee, ipd, kwam met de auto mee terug uit de USA, met KYB dempers, nu R-Sport
Ik heb ze bdw nog in verschillend diktes voor een project wat maar niet af wil komen.

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Wat hoger op de pootjes staat mijn inziens vooral niet mooi vanwege de smalle wielbasis. Ik vind een originele 140 best wel ieletjes, maarja niets wat een stel bredere velgjes niet oplost: de orginele velgjes zijn maar 4,5inch breed.
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
ietsje verlagen ok
net zoals die c30 laatst niet das lelijk
en voor de rest Stabi etc.
laatst genavigeerd in een ama met stabi.
80 km/u over Bospaadjes ging geweldig.
net zoals die c30 laatst niet das lelijk
en voor de rest Stabi etc.
laatst genavigeerd in een ama met stabi.
80 km/u over Bospaadjes ging geweldig.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.
Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.
Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.
Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.
Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.
En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.
zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.
Nee, verhogen is veel stoerder.
Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.
Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.
Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.
Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.
En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.
zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.
Nee, verhogen is veel stoerder.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- MaGNeT
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
- Locatie: Friesland
Verlagen is leuk op het gladde asfalt van een circuit.Battlecruiser S80 schreef:Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.
Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.
Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.
Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.
Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.
En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.
zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.
Nee, verhogen is veel stoerder.
Op de openbare wegen in Nederland is het afzien.
Ik hou het maar "standaard"

- hesened
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
- Locatie: 3bergen
Ik begon over verlagen omdat mijn voorkant wel hoog staat in verhouding tot de achterkant.
De voorkant heeft een spleet (band wielkast) van een cm of 10 en de achterkant ligt de band bijna gelijk met de wielkast.
op zich vind ik dat lage mooier dan zo hoog op de poten maar ik denk dat ik eerst de achterkant maar eens iets omhoog moet brengen. De oude veren zijn denk ik een beetje soft geworden waardoor hij iets doorzakt ofzo.
Ik zal er wel eens een foto van maken en posten.
Op zich wil ik hem ook wel zo origineel mogelijk houden.
De voorkant heeft een spleet (band wielkast) van een cm of 10 en de achterkant ligt de band bijna gelijk met de wielkast.
op zich vind ik dat lage mooier dan zo hoog op de poten maar ik denk dat ik eerst de achterkant maar eens iets omhoog moet brengen. De oude veren zijn denk ik een beetje soft geworden waardoor hij iets doorzakt ofzo.
Ik zal er wel eens een foto van maken en posten.
Op zich wil ik hem ook wel zo origineel mogelijk houden.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
- hesened
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
- Locatie: 3bergen
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Zo te zien staat ie vooraan te hoog op zijn pootjes.
Misschien verkeerde schokdempers?
Misschien verkeerde schokdempers?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.