verlagen 142

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
hesened
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
Locatie: 3bergen

Een aantal vraagjes:

Ik wil mijn 142 uit 1971 verlagen.
Als ik op zoek ga, kom ik verlagingsveren tegen voor de 140 maar allemaal voor 140's van na 1973. Is er verschil tussen 140's voor en na 1973?
En zo ja, Zijn er sets te koop voor mijn 142.

Andere vraag: Zijn alleen veren genoeg of komt er meer bij kijken? Ik lees van alles over stabilisator stangen e.d. Is dat echt nodig of kan ik ook af met alleen veren?

Wie heeft zijn 140 al verlaagd en kan mij advies geven vanuit ervaring?

Ik weet dat dit al een keer eerder gevraagd is hier, maar daar lees ik niks over de vragen die ik heb.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
Belg
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 25.08.2007 - 11:26
Locatie: Zandhoven

Ik heb het vroeger laten doen, een goeie raad, laat het. Tis pure miserie aan de verkeersdrempels. Je rijdt letterlijk alles kapot als je der normaal over wil.
240DL/ LPG 116000KM
BJ 1986
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

hangt er denk ik ook een beetje vanaf heover je naar beneden wilt... tot 4 cm hoef je alleen de veren te doen.

ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen!

stabilisator stangen is alleen voor het "rollen"van de auto naar de zijkanten, hoe stugger/dikker hoe strakker je kan sturen maar nodig is het niet voor het verlagen...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Zakken met die bakken! Gewoon doen Hesened al was het alleen maar voor de looks.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Een dikkere stabi is DE manier om je wegligging en zijwind gevoeligheid enorm te verbeteren. Dat, PU bussen en goede (Koni, Bilstein)schokbrekers.
ga je verder als 4 cm moet je je schokbrekers ook doen
Bilsteins zijn de beste voor verlagen, andere schokbrekers slijten erg snel onder verlaagde veren. Een goede 2e zijn Koni's.
Monroe, Sachs, KYB(Keep Your Bilsteins) houden het niet lang uit onder een verlaagde wagen.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Lekker origineel laten joh. Laat ze die golfjes en seatjes maar verlagen...
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Nee joh
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

tijd voor een Poll :wink: (ik ben ook tegen verlagen, zeker van klassiekers)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Verlagen, staat beter en rijd beter. Het is weer makkelijk ongedaan te maken. Bovendien rijden we bijna allemaal al met een verlaagde Volvo met oude originele veren. Zet er maar eens nwe originale veren onder, dan staat ie pas raar hoog op zijn pootjes, geen gezicht!
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Beetje verlagen, hardere dempers en twee dikke stabilisatorstangen, 21 om 19mm bijv. Rijdt de wagen een stuk beter van, minder comfortabel, dat wel.

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Heb je dan de stabilsator kit van tinustechniek eronder zitten?
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

Nee, ipd, kwam met de auto mee terug uit de USA, met KYB dempers, nu R-Sport :-) Ik heb ze bdw nog in verschillend diktes voor een project wat maar niet af wil komen.

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Wat hoger op de pootjes staat mijn inziens vooral niet mooi vanwege de smalle wielbasis. Ik vind een originele 140 best wel ieletjes, maarja niets wat een stel bredere velgjes niet oplost: de orginele velgjes zijn maar 4,5inch breed.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

ietsje verlagen ok
net zoals die c30 laatst niet das lelijk
en voor de rest Stabi etc.
laatst genavigeerd in een ama met stabi.
80 km/u over Bospaadjes ging geweldig.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.

Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.

Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.

Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.

Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.

En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.

zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.

Nee, verhogen is veel stoerder.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Battlecruiser S80 schreef:Verlaagde auto's zien er heel sloom uit.

Net alsof ze door hun hoeven gezakt zijn.

Alsof de hele wielophanging naar zijn grootje is.

Alsof de auto tot liliiputterformaat gekrompen is.

Net alsof de wielen deels opgevreten zijn door het wielkastmonster.

En je kunt er niet normaal mee rijden over drempels.

zelfs het onbenulligste Fiatje kijkt op je neer.

Nee, verhogen is veel stoerder.
Verlagen is leuk op het gladde asfalt van een circuit.
Op de openbare wegen in Nederland is het afzien.
Ik hou het maar "standaard" ;)
Gebruikersavatar
hesened
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
Locatie: 3bergen

Ik begon over verlagen omdat mijn voorkant wel hoog staat in verhouding tot de achterkant.
De voorkant heeft een spleet (band wielkast) van een cm of 10 en de achterkant ligt de band bijna gelijk met de wielkast.

op zich vind ik dat lage mooier dan zo hoog op de poten maar ik denk dat ik eerst de achterkant maar eens iets omhoog moet brengen. De oude veren zijn denk ik een beetje soft geworden waardoor hij iets doorzakt ofzo.
Ik zal er wel eens een foto van maken en posten.

Op zich wil ik hem ook wel zo origineel mogelijk houden.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
Gebruikersavatar
v164
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36

LPG?

Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70

2004 XC70R
Gebruikersavatar
hesened
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 30.11.2007 - 20:53
Locatie: 3bergen

v164 schreef:LPG?
Nee, geen LPG installatie.

Lege kofferbak

Ik heb trouwens een foto. Hij is niet super scherp maar je kan duidelijk zien dat hij niet in lijn staat zeg maar


Afbeelding
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zo te zien staat ie vooraan te hoog op zijn pootjes.
Misschien verkeerde schokdempers?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”