Een vraagje (en deze zal wel een beetje onnozel klinken):
Stel:
We kopen een 244 GLT op LPG, uit 1990. Kilometerhistorie erbij, ruim 3 ton gelopen. Vanaf 2 ton heeft er LPG (G2, verdamper) in gezeten.
Nou lees ik een hoop over de klepzittingen, maar die verhalen verschilen wat 'in detail'.
De hier boven beschreven auto heeft 100 000 km op gas gelopen, is het dan zo dat 1 - OF de auto beroert loopt en dus toe is aan een nieuwe kop, of 2 - Dat niet zo is en dat dus betekent dat er een juiste 'gas-kop' opgekomen is?
Ik las ook iets over elke 5 000km kleppen stellen. Aan welke kosten moet ik dan denken? Of gaat dit niet op als 'de andere kop' er al op zit? (want zo had ik het een beetje begrepen)
Waar moet ik op letten in de onderhoudshistorie om na te kunnen gaan of ik 'de juiste kop' heb? Of is dat niet na te gaan?
Bedankt voor jullie tijd.
Mvgr,
Dane
