
Dat gaat ik ook vragen bij de volgende beurt !
Als je de hardware wil aanpassen moet je een andere auto kopen!steven460 schreef:parameter aanpassingen is nog geen hardware aanpassing.
En de kerstman is net weer naar huis toe. Ha Ha!!steven460 schreef:Lang geleden heeft iemand met z'n blote voeten over het water heen gelopen.
:blueflowerface:
oal maar die ik ook goed reviseerd te krijgenDutchman schreef:Ik heb mijn s60-T5 laten tunen bij ZIP Tuning te Utrecht eind dec 2007. Volgens de specs zou mijn toename in PK van 250 naar 300 moeten zijn. En de koppel van 330 NM naar 420 NM.
Echter volgens de mensen van ZIP Tuning zijn deze cijfers wel variabel per auto. Met andere woorden een optimaal verzorgde motor moet met de nieuwe parameters dit kunnen halen echter ze kunnen dit nooit 100% garanderen.
Wat ik wel in ieder geval bemerk is dat met name de tussensprint vanaf 80 Km -> 120 km zeker bemerkmaar sneller is.
Een zuiniger verbruik heb ik niet bemerkt het schijnt dat echte winst met zuiniger verbruik meer voor diesels is weggelegt. Maar dit zou mogelijk ook het resultaat kunnen zijn van een 'zware' rechtervoet op het gaspedaal.
Kortom ik vind het een goed bestede investering. Overigens had ik geen tuning laten uitvoeren als mijn motor meer KM's had gehad omdat je volgens mij toch met name de turbo meer belast (vanwege andere afstellingen).
kijk even bij rica op de siteFabje schreef:Mijn vader heeft een S40 D5 180PK automaat uit 2006.
Heeft er iemand ervaring met het chiptuning van dit type motor.
Als ik google vind ik alleen de 136PK versie.
Hoeft niet altijdCptCaveman schreef:volgens mij moet je bij benzinemotoren ook Super98 tanken, ipv Euro95 en ook daar zitten extra kosten aan verbonden.....