Chiptuning kosten / opbrengsten

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bruut :D
Dat gaat ik ook vragen bij de volgende beurt !
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Weet niet of iedere dealer het zomaar doet hoor :mrgreen:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14601
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ahum, dezelfde motoren?
Wat dan met de 1800 aanpassingen van 163pk model naar 185pk die volvo claimt.
Bijv een verschil is dacht ik de injectiedruk inspuiting is bij 185pk 25%hoger als ik goed begrepen heb ( 1 Vanb 1500 naar 2000 of zoiets )
ets met de turbo druk en zoveel meer...

Ben geen techneut..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

parameter aanpassingen is nog geen hardware aanpassing.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

steven460 schreef:parameter aanpassingen is nog geen hardware aanpassing.
Als je de hardware wil aanpassen moet je een andere auto kopen!
Om de auto te chippen moet je de software aanpassen.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Lang geleden heeft iemand met z'n blote voeten over het water heen gelopen.

:blueflowerface:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

steven460 schreef:Lang geleden heeft iemand met z'n blote voeten over het water heen gelopen.

:blueflowerface:
En de kerstman is net weer naar huis toe. Ha Ha!!
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

Mijn vader heeft een S40 D5 180PK automaat uit 2006.

Heeft er iemand ervaring met het chiptuning van dit type motor.
Als ik google vind ik alleen de 136PK versie.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
Dutchman
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.09.2007 - 12:20

Ik heb mijn s60-T5 laten tunen bij ZIP Tuning te Utrecht eind dec 2007. Volgens de specs zou mijn toename in PK van 250 naar 300 moeten zijn. En de koppel van 330 NM naar 420 NM.

Echter volgens de mensen van ZIP Tuning zijn deze cijfers wel variabel per auto. Met andere woorden een optimaal verzorgde motor moet met de nieuwe parameters dit kunnen halen echter ze kunnen dit nooit 100% garanderen.

Wat ik wel in ieder geval bemerk is dat met name de tussensprint vanaf 80 Km -> 120 km zeker bemerkmaar sneller is.

Een zuiniger verbruik heb ik niet bemerkt het schijnt dat echte winst met zuiniger verbruik meer voor diesels is weggelegt. Maar dit zou mogelijk ook het resultaat kunnen zijn van een 'zware' rechtervoet op het gaspedaal.

Kortom ik vind het een goed bestede investering. Overigens had ik geen tuning laten uitvoeren als mijn motor meer KM's had gehad omdat je volgens mij toch met name de turbo meer belast (vanwege andere afstellingen).
- in de verkoop : S60 T5 AUT : 2.3 Comf/ Mobi Geartronic - 104.900 + KM (tuned naar 300 PK, 420 NM bij ZIPTUNING utrecht)
- in april 2009 verwacht : Passat CC / executive pakket / 18 inch LM velgen (interlagos) / 2.0 CR 170 PK, 350 NM.
DJ Luth
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.11.2007 - 11:26

Hallo allemaal,

Ik ben sinds november 2007 in het bezit van een S60 D5 automaat uit bj 2003 welke volgens de garage waar hij door de 1e eigenaar is aangeschaft vanaf de fabriek is getuned naar 225pk ! Heb onlangs een super (160.000 km) beurd laten uitvoeren en er waren geen noemenswaardige dingen te melden.
Het genot van deze 225 pk is werkelijk niet normaal meer.
Nu, een klein half jaar later, geniet ik nog steeds van het acceleratievermogen. Ik kan het iedereen aanraden !
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Dutchman schreef:Ik heb mijn s60-T5 laten tunen bij ZIP Tuning te Utrecht eind dec 2007. Volgens de specs zou mijn toename in PK van 250 naar 300 moeten zijn. En de koppel van 330 NM naar 420 NM.

Echter volgens de mensen van ZIP Tuning zijn deze cijfers wel variabel per auto. Met andere woorden een optimaal verzorgde motor moet met de nieuwe parameters dit kunnen halen echter ze kunnen dit nooit 100% garanderen.

Wat ik wel in ieder geval bemerk is dat met name de tussensprint vanaf 80 Km -> 120 km zeker bemerkmaar sneller is.

Een zuiniger verbruik heb ik niet bemerkt het schijnt dat echte winst met zuiniger verbruik meer voor diesels is weggelegt. Maar dit zou mogelijk ook het resultaat kunnen zijn van een 'zware' rechtervoet op het gaspedaal.

Kortom ik vind het een goed bestede investering. Overigens had ik geen tuning laten uitvoeren als mijn motor meer KM's had gehad omdat je volgens mij toch met name de turbo meer belast (vanwege andere afstellingen).
oal maar die ik ook goed reviseerd te krijgen

oude auto van me was een 480 turbo met 200k op te teller als oudere student , die had ik toen met alle plezier gechipt toen ik net klaar was

pas de problem, maar idd iets meer kans op extra slijtage op gevoelige plekken zoals oa de turbo
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Fabje schreef:Mijn vader heeft een S40 D5 180PK automaat uit 2006.

Heeft er iemand ervaring met het chiptuning van dit type motor.
Als ik google vind ik alleen de 136PK versie.
kijk even bij rica op de site
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
CptCaveman
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
Locatie: Breda

volgens mij moet je bij benzinemotoren ook Super98 tanken, ipv Euro95 en ook daar zitten extra kosten aan verbonden.....
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

CptCaveman schreef:volgens mij moet je bij benzinemotoren ook Super98 tanken, ipv Euro95 en ook daar zitten extra kosten aan verbonden.....
Hoeft niet altijd
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”