Cruise control

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
RobbieD!
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
Locatie: Hoogerheide

Het ene moment weigert mijn cruise control alle dienst en het andere moment doet-ie het weer perfect.
Is dit de voorbode van een naderende permanente weigering, of ligt het ergens anders aan?
V40 automaat, 1/2001
Brandje
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 03.11.2006 - 18:45
Locatie: Tilburg

Is de schakelaar niet vervuilt en vol met stof of asresten ?
Idee!
Haal er de stofzuiger eens over of blaas hem eens zuiver met een compressor. succes.
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik las vandaag dit over cruise control. Zou dat 't bij jou ook kunnen zijn?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
RobbieD!
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
Locatie: Hoogerheide

Had kunnen zijn, maar ik rook niet.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik doel op de losse stekker bij de accu. Je moet dus even op de link ("dit" in het blauw) klikken voor de juiste topic. :)

Altijd leuk, die "starters". :wink:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

de cruiscontrol pomp zit bij een v40 op het schutbord kan een stekker los zitten maar meestal is de de schakelaar van de rempedaal stuk of niet juist afgesteld
rem intrappen schakelaar max uittrekken rem loslaten nogmaal proefrijden
je kent ook foutcodes uitlezen dit werkt aanleen als je gereden heb en niet de motor uitzet met behulp van Vida (volvotester)
The Boz
Gebruikersavatar
busje komt zo
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07.02.2008 - 08:21

Ik had bij mijn 850 precies hetzelfde probleem. Ik weet niet of de techniek hetzelfde is, maar bij mij was het een defect in de regelunit van de CC. Deze zit bij de 850 in de zekeringenkast onder de motorkap.
Na vervanging was het probleem voorbij.

Groeten Remo
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”