Ik heb het zelfde als dat jij hebt met de hoogte verstelling. Dat heb ik zaterdag zelf veroorzaakt toen ik het stadslicht ging vervangen. Wat is dat een geknooi zeg. Maar goed, toen ik het eingelijk voor elkaar had bleek de hoogte verstelling niet meer te werken. De motor draait wel, maar de lichten worden niet veranderd.
Vandaag ben ik even naar de garage geweest, om het te laten repareren. Daar werd mij gezegt dat ik beter een afspraak kon maken, want ze zijn er zo een uur mee bezig. De hele lichtunit moet eruit. En het glas moet er voorweg. Wel een goede mogelijkheid om het glas van binnen eens goed schoon te maken. Maar ik denk niet dat je dit zelf kunt doen als je niet weet hoe het in elkaar zit. Tis dan allemaal aba cadabra
Verlichting
- Red_Cell
- 2nd Gear member
Mm..ik denk dat ik zelf ook wel de lichtunit eruit kan halen. Het probleem is dat, zoals de lichtunit nu in de auto zit, je er slecht/niet bij kan. Je kan het motortje er wel induwen, maar ik heb het gevoel dat hij niet met het witte palletje goed in het klemmetje zit. Hierdoor beweegt het motortje wel, maar de uniit niet. Hoe gaat de garage dit doen dan? Morgelijk de unit eruit..dan de motor goed monteren..en dan alles er weer in?Remon schreef:Ik heb het zelfde als dat jij hebt met de hoogte verstelling. Dat heb ik zaterdag zelf veroorzaakt toen ik het stadslicht ging vervangen. Wat is dat een geknooi zeg. Maar goed, toen ik het eingelijk voor elkaar had bleek de hoogte verstelling niet meer te werken. De motor draait wel, maar de lichten worden niet veranderd.
Vandaag ben ik even naar de garage geweest, om het te laten repareren. Daar werd mij gezegt dat ik beter een afspraak kon maken, want ze zijn er zo een uur mee bezig. De hele lichtunit moet eruit. En het glas moet er voorweg. Wel een goede mogelijkheid om het glas van binnen eens goed schoon te maken. Maar ik denk niet dat je dit zelf kunt doen als je niet weet hoe het in elkaar zit. Tis dan allemaal aba cadabra
Mmm..hou me op de hoogte!
Crash! Boom! Bang!
- Remon
- 5th Gear member
Het gaat vrijdag bij de garage gebeuren. Ik ben er gister even geweest voor een afspraak. Ze halen de hele koplampunit er uit. Dan halen ze de reflectors en alles eruit. De monteur melde dat het ook kan zijn dat er iets is afgebroken. En als dat het geval is, zit je thuis te knooien en kun je daarna alsnog naar de dealer. Daar heb ik niet zoveel zin in vandaar.
Vrijdag weet ik meer.
Vrijdag weet ik meer.
- Remon
- 5th Gear member
Ik kom nu net bij de garage weg. De monteur nam om 13:00uur mijn aut mee, en omdat mij gezegt werd dat het ongeveer een uur kon duren, ben ik even in de showroom gaan kijken. Heb ondertussen ook een honingraad grill gekocht. Toen ik naar de auto liep om even te kijken hoe het allemaal in elkaar zat, was ik net te laat. Binnen 20 minuten was het euvel al opgelost. Helaas kan ik je dus niet verder helpen. En achteraf ben ik blij dat ik het heb LATEN doen, want misschien zit je er zelf wel een uur bij. En dat vind ik ook zonde van de tijd.
Mocht je toch zelf ermee aan de gang gaan, kom dan niet aan de binnen kant van de koplamp glazen. Hier zit een anit-condens coating op waar je niet aan mag komen.
Mocht je toch zelf ermee aan de gang gaan, kom dan niet aan de binnen kant van de koplamp glazen. Hier zit een anit-condens coating op waar je niet aan mag komen.
- Red_Cell
- 2nd Gear member
Mmm..klinkt niet als veel werk. Ik gok erop dat zij handmatig het motortje in de lamp hebben geduwd..door beiden los te halen. Je kan er anders zelf moeilijk bij.
Ga het toch lekker zelf proberen, mocht het niet lukken..dan alsnog naar de garage!
Eigenwijs? Ja..
Ga het toch lekker zelf proberen, mocht het niet lukken..dan alsnog naar de garage!
Eigenwijs? Ja..

Crash! Boom! Bang!
- Oscar
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hi,
Ik heb laatst ook dit probleem gehad.
Ik heb de koplamp gedemonteerd, zijn maar 4 moertjes, 2 aan de knipperlicht zijde (wel eerst knipperlicht eruithalen door 1 schroef van boven los te draaien)en 2 aan de achterzijde . Toen het glas eraf gehaald door acht klemmen los te maken, vervolgens spiegel er weer ingeklikt en de lamp weer dicht gebouwd en terug geplaatst.
Gr Oscar
Ik heb laatst ook dit probleem gehad.
Ik heb de koplamp gedemonteerd, zijn maar 4 moertjes, 2 aan de knipperlicht zijde (wel eerst knipperlicht eruithalen door 1 schroef van boven los te draaien)en 2 aan de achterzijde . Toen het glas eraf gehaald door acht klemmen los te maken, vervolgens spiegel er weer ingeklikt en de lamp weer dicht gebouwd en terug geplaatst.
Gr Oscar
- Remon
- 5th Gear member
TJa, de garage was er bij mij ook maar 20min mee bezig dus het zou vast niet veel voorstellen. Je hebt alleen een probleem wanneer er iets is afgebroken. Dan heb je de onderdelen niet terplaatse.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km