Heren,
hoe vind ik het bovenste dode punt en na welke slag vind deze plaats? Deze vraag komt naar aanleiding van het opnieuw moeten installeren van de stroomverdeler en het tandwiel op de nokkenas.
http://www.volvo-classic.com/amazon_motorgegevens.php
bovenste dode punt
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Zoals ook al staat aangegeven in je link: BDP is als de zuiger 1 (dichtst bij de radiateur) in de bovenste stand staat en de in- en uitlaat klep gesloten zijn.
Dus bijvoorbeeld: kleppendeksel eraf, en bougie eruit, dan draaien tot de cilinder bovenin zit (voorzichtig voelen met bijv. een schone schroevendraaier) en de kleppen gesloten blijven.
Als de gradenverdeling op de krukas op 0 straat en de kleppen zijn dicht, heb je hem ook gevonden!
Succes!
Dus bijvoorbeeld: kleppendeksel eraf, en bougie eruit, dan draaien tot de cilinder bovenin zit (voorzichtig voelen met bijv. een schone schroevendraaier) en de kleppen gesloten blijven.
Als de gradenverdeling op de krukas op 0 straat en de kleppen zijn dicht, heb je hem ook gevonden!
Succes!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Hoi Ferdy!
Als de beide kleppen dicht zijn, is het dus het einde van de compressieslag! Zuiger bovenin!
Wat je zegt klopt in principe, maar dan moet je wél zeker zijn dat de verdeler er inde goede stand opzit!
Als de beide kleppen dicht zijn, is het dus het einde van de compressieslag! Zuiger bovenin!
Wat je zegt klopt in principe, maar dan moet je wél zeker zijn dat de verdeler er inde goede stand opzit!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/