Hallo allemaal!
Aan de achterkant bij/uit de waterpomp loopt een pijpje langs het blok naar achter en zo te zien naar de verwarming. Daar zit een gaatje in dat ik nu gedicht heb met kneedbaar ijzer. Heeft iemand ervaring met het vervangen van dit pijpje? Moet de hele waterpomp eraf of is dat niet nodig?
Lekkend pijpje bij waterpomp
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Heb bij een B20 hetzelfde pijpje ook eens met kneedbaar (2-componenten) metaal gerepareerd.
Bleef prima zitten hoor, totdat we maanden later tijd hadden om het pijpje te vervangen. Is ook geen vreselijk werk: na het losmaken van de bout (of boutjes) trek je hem voorzichtig uit het rubber. Als dat heel blijft, druk je de nieuwe er weer in.
Bleef prima zitten hoor, totdat we maanden later tijd hadden om het pijpje te vervangen. Is ook geen vreselijk werk: na het losmaken van de bout (of boutjes) trek je hem voorzichtig uit het rubber. Als dat heel blijft, druk je de nieuwe er weer in.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ja.
Het enige is dat bij de oude motoren de pijp wordt gefixeerd met 1 boutje en bij de B21/23 met het bovenste boutje waarmee de waterpomp vastzit.
De rubber afdichtring komt meestal mee met het pijpje. (Voorzichtig dus)
Het enige is dat bij de oude motoren de pijp wordt gefixeerd met 1 boutje en bij de B21/23 met het bovenste boutje waarmee de waterpomp vastzit.
De rubber afdichtring komt meestal mee met het pijpje. (Voorzichtig dus)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/