Beste forumleden,
Ik rij met een Volvo C70 model 2000 (145.000 km stand) en heb ondervonden dat bij het starten met koude motor mijn toerental niet meer stabiel draait. Het toerental gaat op en af en zakt tot onder de 500 toeren. Ook bij traag rijden voel ik schokken.
Bij hogere snelheid heb ik totaal geen problemen, het is ook niet verzwakt in treksnelheid. Enkel problemen met stilstaan en traag rijden.
Bij het lezen van de eerste foutcodes: luchtmassameter en lambdasonde:die had ik reeds 2 jaar geleden vervangen en heb nu direct eind december 2007 de luchtmassameter terug vervangen en werden de foutcodes gereset.
Ik heb dan een week goed gereden en het spel begon weer, dus starten met koud motor. Terug foutcodes laten uitlezen en gaf dan bougies en heb die ook vervangen.
Na een week terug problemen: bij een volvo garage zeiden ze lambda sonde of gasklep.
Dan ben ik naar mijn Volvo dealer gestapt en heb de wagen een week laten staan: ze zeiden eerst luchtmassameter, maar die had ik dus een goed maand vervangen had ik gezegd:
er zou een fout zijn in de luchtcirculatie maar ze vonden niet direct iets terug. Gasklep is ok, benzinepomp is ok
Ze hebben de fout gereset, heb mijn wagen sinds gisteren terug en vandaag merk ik, toen ik uit mijn werk vertrok, dat bij het starten mijn toerental alweer onder de 500 start.
Zet ik mijn wagen uit en start ik hem terug onder koude motor start ie zeer moeilijk. Eenmaal opgewarmd draait mijn motor af en toe nog wat stabiel
Heeft iemand ervaring met dit probleem aub?
Ik zou echt niet weten wat er scheelt.
Alvast bedankt hoor
Probleem Volvo C70
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.02.2008 - 18:52
Ik ben eens verder gaan kijken op deze site en vond deze rubriek helemaal gelijkaardig kenmerken met de mijne.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7943
Ik zal dit doorgeven aan mijn dealer, alsook massakabels na te kijken.
Wordt vervolgd
Bedankt
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7943
Ik zal dit doorgeven aan mijn dealer, alsook massakabels na te kijken.
Wordt vervolgd
Bedankt
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.02.2008 - 18:52
Was nog iets vergeten te vragen:
is het mogelijk om een Benelux of Europa kaart voor navigatie via een bepaalde site te downloaden?
Ik heb een origineel ingebouwde navigatiesysteem, maar geen CD/kaart.
Bij Volvo wisten ze me te vertellen dat een CDkaart 300 € kost,....
is het mogelijk om een Benelux of Europa kaart voor navigatie via een bepaalde site te downloaden?
Ik heb een origineel ingebouwde navigatiesysteem, maar geen CD/kaart.
Bij Volvo wisten ze me te vertellen dat een CDkaart 300 € kost,....
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Heeft iemand een foto of zo waar deze slang zit? Mijn lampje gaat ook zo vaak branden.Said schreef:Ik ben eens verder gaan kijken op deze site en vond deze rubriek helemaal gelijkaardig kenmerken met de mijne.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7943
Ik zal dit doorgeven aan mijn dealer, alsook massakabels na te kijken.
Wordt vervolgd
Bedankt
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
vanaf achterkant cilinderkopkop naar schutbord, ik geloof in de buurt van de bovenste motorsteun zit er 1, en ik gelof dat er ergens anders nog één zit maar kan me zo snel niet herinneren waar ik die gezien heb (auto staat niet voor de deur hier anders kon ik even kijken)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik zal eens op speurtocht gaan.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Om dergelijke problemen te dedecteren moet je kijken naar de waarden van de Lambda, en d fuel trims.
Hier zit vaak de sleutel tot het oplossen van dergelijke klachten.
Ga anders eens naar een auto-diagnose-center.
Daar kunnen ze zowel je ECU via EOBD als via de Volvo-software uitlezen.
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan hangen zij de wagen aan de computer-diagnose-tester.
Hierna moeten de problemen wel duidelijk zijn.
Hugo
Iwema LPG
Hier zit vaak de sleutel tot het oplossen van dergelijke klachten.
Ga anders eens naar een auto-diagnose-center.
Daar kunnen ze zowel je ECU via EOBD als via de Volvo-software uitlezen.
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan hangen zij de wagen aan de computer-diagnose-tester.
Hierna moeten de problemen wel duidelijk zijn.
Hugo
Iwema LPG