Probleem Volvo C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Said
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.02.2008 - 18:52

Beste forumleden,
Ik rij met een Volvo C70 model 2000 (145.000 km stand) en heb ondervonden dat bij het starten met koude motor mijn toerental niet meer stabiel draait. Het toerental gaat op en af en zakt tot onder de 500 toeren. Ook bij traag rijden voel ik schokken.
Bij hogere snelheid heb ik totaal geen problemen, het is ook niet verzwakt in treksnelheid. Enkel problemen met stilstaan en traag rijden.
Bij het lezen van de eerste foutcodes: luchtmassameter en lambdasonde:die had ik reeds 2 jaar geleden vervangen en heb nu direct eind december 2007 de luchtmassameter terug vervangen en werden de foutcodes gereset.

Ik heb dan een week goed gereden en het spel begon weer, dus starten met koud motor. Terug foutcodes laten uitlezen en gaf dan bougies en heb die ook vervangen.

Na een week terug problemen: bij een volvo garage zeiden ze lambda sonde of gasklep.

Dan ben ik naar mijn Volvo dealer gestapt en heb de wagen een week laten staan: ze zeiden eerst luchtmassameter, maar die had ik dus een goed maand vervangen had ik gezegd:
er zou een fout zijn in de luchtcirculatie maar ze vonden niet direct iets terug. Gasklep is ok, benzinepomp is ok
Ze hebben de fout gereset, heb mijn wagen sinds gisteren terug en vandaag merk ik, toen ik uit mijn werk vertrok, dat bij het starten mijn toerental alweer onder de 500 start.
Zet ik mijn wagen uit en start ik hem terug onder koude motor start ie zeer moeilijk. Eenmaal opgewarmd draait mijn motor af en toe nog wat stabiel

Heeft iemand ervaring met dit probleem aub?
Ik zou echt niet weten wat er scheelt.

Alvast bedankt hoor
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

onlangs een paar gelijke problemen op het Volvo 850 forum.
oorzaak: losse massakabels.
Said
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.02.2008 - 18:52

Ik ben eens verder gaan kijken op deze site en vond deze rubriek helemaal gelijkaardig kenmerken met de mijne.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7943

Ik zal dit doorgeven aan mijn dealer, alsook massakabels na te kijken.

Wordt vervolgd

Bedankt
Said
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.02.2008 - 18:52

Was nog iets vergeten te vragen:
is het mogelijk om een Benelux of Europa kaart voor navigatie via een bepaalde site te downloaden?
Ik heb een origineel ingebouwde navigatiesysteem, maar geen CD/kaart.
Bij Volvo wisten ze me te vertellen dat een CDkaart 300 € kost,....
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

chek even je prive berichten.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Said schreef:Ik ben eens verder gaan kijken op deze site en vond deze rubriek helemaal gelijkaardig kenmerken met de mijne.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7943

Ik zal dit doorgeven aan mijn dealer, alsook massakabels na te kijken.

Wordt vervolgd

Bedankt
Heeft iemand een foto of zo waar deze slang zit? Mijn lampje gaat ook zo vaak branden.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

vanaf achterkant cilinderkopkop naar schutbord, ik geloof in de buurt van de bovenste motorsteun zit er 1, en ik gelof dat er ergens anders nog één zit maar kan me zo snel niet herinneren waar ik die gezien heb (auto staat niet voor de deur hier anders kon ik even kijken)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik zal eens op speurtocht gaan.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Hans, goed luisteren als de motor stationair draait.
een lek slangetje hoor je 9 keer op 10 zo al sissen.

anders de foutcodes een keer laten uitlezen.
Ronin-C70
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.03.2007 - 23:47

Hoi,

Ik denk dat er minimaal 1 Cilinder het niet doet, je rijd nu in de nood stand, is schadelijk voor je CAT.

Gr,
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Om dergelijke problemen te dedecteren moet je kijken naar de waarden van de Lambda, en d fuel trims.
Hier zit vaak de sleutel tot het oplossen van dergelijke klachten.

Ga anders eens naar een auto-diagnose-center.
Daar kunnen ze zowel je ECU via EOBD als via de Volvo-software uitlezen.
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden dan hangen zij de wagen aan de computer-diagnose-tester.
Hierna moeten de problemen wel duidelijk zijn.


Hugo

Iwema LPG
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”