Xenon vraagje

De opvolger van P1800 en 480
asta
5th Gear member

bart simpson schreef:Weet waar je aan begint, een C30 is (doorgaans) van na 1/2007, daarop mag volgens mij wettelijk gezien in het geheel geen "achteraf xenon" meer gemonteerd worden, er zou in dit geval dus wel een apk afkeur moeten volgen, het moet immers als "af fabriek" zijn, dat is altijd incl. aut. hoogteverstelling en incl. koplampreiniging.
Aftermarket mag dus nog wel, maar alleen in het geval als er een wiswasinstallatie en automatische hoogteregeling geplaatst zijn.
Afkeur voor APK kan op dit moment nog niet, zij kijken alleen aar het lichtbeeld en als dit ok is dan komt hij erdoorheen.
Zit er tegenwoordig trouwens standaard wiswas & hoogtverstelling op een niet Xenon Volvo vanaf 2007?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

asta schreef:
bart simpson schreef:Weet waar je aan begint, een C30 is (doorgaans) van na 1/2007, daarop mag volgens mij wettelijk gezien in het geheel geen "achteraf xenon" meer gemonteerd worden, er zou in dit geval dus wel een apk afkeur moeten volgen, het moet immers als "af fabriek" zijn, dat is altijd incl. aut. hoogteverstelling en incl. koplampreiniging.
Aftermarket mag dus nog wel, maar alleen in het geval als er een wiswasinstallatie en automatische hoogteregeling geplaatst zijn.
Afkeur voor APK kan op dit moment nog niet, zij kijken alleen aar het lichtbeeld en als dit ok is dan komt hij erdoorheen.
Zit er tegenwoordig trouwens standaard wiswas & hoogtverstelling op een niet Xenon Volvo vanaf 2007?
Nee, beiden niet (iig niet de verplichte aut. hoogteverstelling)
Ook aftermarket moet nu dus aan de aan de "af fabriekseisen" voldoen.
KrisV50
1st Gear member

robbertos schreef:Ik heb vorige week target gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij hebben gezegt dat ik de virtual balasts niet nodig heb. De set werkt ook echt perfect nu. Ik heb van KEW helaas niks meer gehoord toen ik vroeg of ik ze terug kon sturen. Misschien moet ik ze dan maar verkopen.
Hoeveel zou je voor de virtual ballasten vragen?
Ik zou ze misschien op mijn V50 kunnen gebruiken.
Mijn xenon set werkt alleen al ik de lichten na het starten manueel schakel. Als ik de lampen aan laat en laat starten samen met de motor, blijft soms één lamp uit. Dit zou komen omdat de spanning lager is dan 6 volt. Na 3 seconden is de spanning net iets hoger om geen problemen te meer te hebben.
Hoe lang wacht die ballast trouwens voor de lichten te schakelen?
Heb hier al iets gelezen van 6 sec. Lijkt me nogal lang...
robbertos
2nd Gear member

Ik heb ze toch terug gestuurd en mijn geld terug gehad dus ik heb ze niet meer. helaas.
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren

Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
KrisV50
1st Gear member

Toch bedankt,
Eventueel iemand anders een oplossing voor onderstaand probleem?
"Mijn xenon set werkt alleen al ik de lichten na het starten manueel schakel. Als ik de lampen aan laat en laat starten samen met de motor, blijft soms één lamp uit. Dit zou komen omdat de spanning lager is dan 6 volt. Na 3 seconden is de spanning net iets hoger om geen problemen te meer te hebben."
Plaats reactie

Terug naar “C30”