Hoe kom ik bij de electrische schakelaar ramen achter

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Welgo
Starter

Kan iemand mij vertellen hoe ik het handvat in het achterportier eruit kan krijgen?, de schakelaar voor de bediening van het raam is naar beneden verdwenen :shock: Kan het wel bereiken maar krijg het niet terug op zijn plaats :( , heb de tork achter het klepje al los gemaakt maar het handvat krijg ik niet uit het paneel. Heeft iemand de gouden tip voor mij??

Alvast bedankt :)
240 Polar 2.3
V70 2.5 Europe Classic
V70 2.4 II Edition 2003
TTT242
2nd Gear member

Volgens de Haynes Manual
V70 (2000-) models;
Both the front and rear interior handles are integral with the door trim panels, and not available seperatly.

Dat wil denk ik zeggen dat die deurhendels in één geheel met de wand zijn. Dus volgens mij moet je de hele binnenwand even losmaken en dan zul je er wel aan kunnen. Heb hier de Haynes liggen, anders scan ik die 2 blz voor het verwjderen van de deurzijwand wel in al je ze nodig hebt.
Die tork die je al los hebt is één van de schroeven/pluggen die je moet losmaken om de hele wand los te nemen. Niet verder breken met dat ene torkje los dus :wink:
De andere 2 plastic pinnetjes (waar je het middelste pinnetje moet indrukken en dat wel een stuk wil gaan bij manipuleren) bevinden zich onderaan het zijpaneel beiden op dezelfde hoogte. Eéntje zit onder de luidspreker van het zijpaneel. Als je die samen met dat torkje van het handvat los hebt zou je het hele panneel over het slotknopje naar boven kunnen heffen. Vervolgens kan je ook indien nodig de 2 clips van het deurhendelmechanisme wat naar buiten vouwen zodat je het deurhendel mechanisme kan loskoppelen. Dan heb je nog het kabeltje van je raambedienning dat je ook wel ergens kan loskoppelen (weeral indien nodig). Nu heb je normaal het hele zijpaneel los en kan je het raambedieningsknopje wellicht wel goed terugplaatsen.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
ICEFOX
2nd Gear member

Hier nog wat grafische ondersteuning bij bovenstaand verhaal uit VADIS.

http://vadis.icefox.nl/V70_Door_Back.pdf
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
TTT242
2nd Gear member

Het zijn dus 6 van die smerige rotpinnetjes en de schroef aan het handvat. Mooi, dat weet ik dan ook weer moest die wand bij mij uit gaan.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Welgo
Starter

Thanx TTT242 en ICEFOX, ga ermee aan de slag, dus als ik het goed heb begrepen dan moet je bij de plugjes het binnenste pinnetje naar binnen drukken (hoever?), en dan de wand losmaken?
240 Polar 2.3
V70 2.5 Europe Classic
V70 2.4 II Edition 2003
480S60
4th Gear member
Contacteer:

Je drukt de pinnetjes naar binnen totdat je klik hoort. Dit is ongeveer een halve tot een hele centimeter. Daarna zitten de pinnetjes los en kan je ze het beste met iets heel plats van plastic (geen hard metaal daarmee kan je krassen maken) alvast uit het paneel halen.
Zodra je dit los hebt is het inderdaad een kwestie van optillen en klaar ben je. Dan zit er nog wel aan de binnenkant een kabel vast die het slot bedient. Wellicht dat je die vast wil laten zitten en een bankje ofzo onder de deur hebt staan om de binnenbekleding op te laten rusten terwijl je de knop voor de raambediening zoekt en monteert.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Welgo
Starter

Oké, mooi duidelijke uitleg 480S60, moet lukken!!

Iedereen bedankt, :P
240 Polar 2.3
V70 2.5 Europe Classic
V70 2.4 II Edition 2003
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als die plastic pinnetjes sneuvelen kun je die voor een paar knaken kopen bij de dealer. Ik heb ze wel eens gewoon losgetrokken. Dan komen ze er vaak ook heel uit.....maar ook vaak niet.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
jeronimov70
1st Gear member

Ik heb dit euvel een jaar geleden ook gehad.Demontage ging als hiervoor beschreven.Op de raambedieningsunit was een kunststof bevestigingsklemmetje afgebroken,waarmee deze unit aan het deurpaneel vast zit.Ik had 2 opties:vernieuwen of Duktape.Dat laatste werkt al een jaar met intensief gebruik door kinderhanden.Niet echt een volvowaardige oplossing misschien,maar dat vind ik ook van het feit dat zo'n palletje afbreekt!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”