Gisteren de auto weer opgehaald na 2 weken zonder auto (weet je ineens weer waarom het zo fijn is om een auto voor de deur te hebben

)
de uiteindelijke diagnose was 3 kleppen krom, cilinderkop gefixt, etc etc....kortom een geintje van 4 cijfers
Nu zijn een aantal dingen anders dan voor dit voorval....die volgens mij niet goed zijn:
- hij loopt stationair ineens 1.200 toeren, da's natuurlijk veel te veel. Nadat de motot gestart is (koud/warm maakt niet uit) en ik sta stil, loopt ie netjes 900 toeren. Maar zodra ik ga rijden en dan ontkoppel voor een stoplicht of zoiets blijft ie op 1.200 toeren hangen. Heb het pedaal al omhoog gehaald met mn voet, maar dat haalde niets uit.
- de motortemperatuur was volgens de meter voorheen meestal ongeveer 1/3 van het geheel als ie op temperatuur was. Dit is nu ineens halverwege de meter.
Kan het zijn dat nadat het hele blok uit elkaar heeft gelegen, deze dingen nog minder kunnen worden na een beetje kilometers gemaakt te hebben, of ligt dit ergens anders aan?!
Verder loopt ie gelukkig weer als een zonnetje!!
Grtzzz
Tim S. - Volvo nr. 2: 460 1.9 TD, 1996