Met regelmaat van de klok merk ik aan de binnenverlichting dat er ergens een deur ziet goed dicht zit. Ze zitten wel goed dicht, maar kennelijk werkt de portierschakelaar links acher niet goed meer werkt. Ik kan het ding echter niet vinden. Wie weet de lokatie van deze schakelaar?
Willem
Portierschakelaar
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Ik heb er al een paar keer last van gehad bij mijn achterklep (V70)
Dus eveneens de microswitch die even blijft hangen als het ware, waardoor de kofferverlichting blijft branden.
Na enkele dagen verdwijnt dat euvel zonder er iets aan te moeten doen.
Het stoort me niet omdat ik dan gewoon de kofferverlichting uitschakel.
De binnenverlichting daarentegen is wel wat anders.
Dus eveneens de microswitch die even blijft hangen als het ware, waardoor de kofferverlichting blijft branden.
Na enkele dagen verdwijnt dat euvel zonder er iets aan te moeten doen.
Het stoort me niet omdat ik dan gewoon de kofferverlichting uitschakel.
De binnenverlichting daarentegen is wel wat anders.
- M_Bruinsma
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 19:24
- Locatie: Nieuwegein
Toen ik mijn auto had gekocht 9 maanden geleden bleek dat de sensor in het rechter portier af en toe happerde, eigenwijs dat ik was heb ik dit vervolgens verholpen met een combinatie van remmenreiniger en WD40, terwijl ik nog garantie had ....
Maar goed het probleem is al die tijd weg geweest en afgelopen week begon de sensor opeens wel heel moeilijk te doen. Dus heb ik besloten om het dit keer eens grondig aan te pakken
Hier een kleine beschrijving met foto's over hoe je bij de sensor kan komen en hoe het probleem op te lossen is.
Zet als eerste de radio aan op jouw favoriete zender
Vervolgens het demonteren van het deurpaneel, haal het raamwerk om de deurgreep weg. Vadis adviseert een kromme schroevendraaier, Ik heb een steeksleutel gebruikt (ideale hefboom en geen schade aan deurpaneel).
Vervolgens 1 schroef bij de handgreep loshalen (torx). Haal daarna het klepje bij de spiegel weg.
Het paneel is nu makkelijk los te halen, begin met het aan de onderkant losklikken van het paneel, kwestie van beheerst trekken. Vervolgens kan je eenvoudig het paneel omhoog schuiven, stekkers loshalen en paneel verwijderen.
Haal het afdek kapje weg en voila, het slot.
Haal de twee stekkers van het slot af en draai aan de buitenkant de twee torx 30 schroeven los. Haal vervolgens ook het rode instaplampje eruit om wat meer bewegingsvrijheid te creeeren. Duw het slot naar beneden en door het scheef te houden kan hij net langs de raamgeleider.
Haal vervolgens op deze manier het slot uit de deur.
Een snelle blik op het slot laat de boosdoener zien. Hier zie je links de microswitch voor de instapverlichting, en rechts de sensor voor het slot. Op de foto staat het slot in principe ondersteboven, vanaf de deur gezien zitten de sensoren dus onderop. De sensoren zien eruit alsof ze niet (makkelijk) los te vervangen zijn.
De oplossing was een klein plastic plaatje tussen de sensor en het plastic onderdeel zetten, hierdoor word de sensor net iets verder indgedrukt waardoor het weer functioneert. Plastic stukje kwam van de blister die bij de seconde lijm zat
Voor
Na
Ik hoop dat de mensen die met het zelfde probleem zitten hier iets aan hebben! Met het juiste gereerdschap bij de hand ben je met rustig werken binnen anderhalf uur klaar.
zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17069.0
Maar goed het probleem is al die tijd weg geweest en afgelopen week begon de sensor opeens wel heel moeilijk te doen. Dus heb ik besloten om het dit keer eens grondig aan te pakken
Hier een kleine beschrijving met foto's over hoe je bij de sensor kan komen en hoe het probleem op te lossen is.
Zet als eerste de radio aan op jouw favoriete zender
Vervolgens het demonteren van het deurpaneel, haal het raamwerk om de deurgreep weg. Vadis adviseert een kromme schroevendraaier, Ik heb een steeksleutel gebruikt (ideale hefboom en geen schade aan deurpaneel).
Vervolgens 1 schroef bij de handgreep loshalen (torx). Haal daarna het klepje bij de spiegel weg.
Het paneel is nu makkelijk los te halen, begin met het aan de onderkant losklikken van het paneel, kwestie van beheerst trekken. Vervolgens kan je eenvoudig het paneel omhoog schuiven, stekkers loshalen en paneel verwijderen.
Haal het afdek kapje weg en voila, het slot.
Haal de twee stekkers van het slot af en draai aan de buitenkant de twee torx 30 schroeven los. Haal vervolgens ook het rode instaplampje eruit om wat meer bewegingsvrijheid te creeeren. Duw het slot naar beneden en door het scheef te houden kan hij net langs de raamgeleider.
Haal vervolgens op deze manier het slot uit de deur.
Een snelle blik op het slot laat de boosdoener zien. Hier zie je links de microswitch voor de instapverlichting, en rechts de sensor voor het slot. Op de foto staat het slot in principe ondersteboven, vanaf de deur gezien zitten de sensoren dus onderop. De sensoren zien eruit alsof ze niet (makkelijk) los te vervangen zijn.
De oplossing was een klein plastic plaatje tussen de sensor en het plastic onderdeel zetten, hierdoor word de sensor net iets verder indgedrukt waardoor het weer functioneert. Plastic stukje kwam van de blister die bij de seconde lijm zat
Voor
Na
Ik hoop dat de mensen die met het zelfde probleem zitten hier iets aan hebben! Met het juiste gereerdschap bij de hand ben je met rustig werken binnen anderhalf uur klaar.
zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17069.0
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
MY90 V70 2,5D 388.750km
- M_Bruinsma
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 19:24
- Locatie: Nieuwegein
Is niet mijn eigen verhaal, maar hier moet je wel wat mee kunnen!
Ik ga het als t weer wat beter is ook doen bij beide achterdeuren!
Groeten & succes Maarten
Ik ga het als t weer wat beter is ook doen bij beide achterdeuren!
Groeten & succes Maarten
MY06 S80 D5 >200pk & >450nm 190.300km &
MY90 V70 2,5D 388.750km
MY90 V70 2,5D 388.750km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01.02.2009 - 22:21
Ook ik heb het microswitchprobleem. Ik vraag me af: Die twee connectoren die op het slot zitten...weet iemand waar die precies voor dienen? Bijv. de één voor de motor die je CV laat werken, en de ander voor het uitlezen van de microswitches?
In dat geval zou je één van de twee stekkers los kunnen halen, en zit de desbetreffende deur niet meer in het binnenverlichtingcircuit, maar wel in die van de CV.....Maar ik ga toch eerst een stukje plastic bij de microswitch plaatsen. Als ik het weet kom ik er op terug.
In dat geval zou je één van de twee stekkers los kunnen halen, en zit de desbetreffende deur niet meer in het binnenverlichtingcircuit, maar wel in die van de CV.....Maar ik ga toch eerst een stukje plastic bij de microswitch plaatsen. Als ik het weet kom ik er op terug.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 14.05.2007 - 23:17
- Locatie: Beinsdorp
- Contacteer:
Bedankt voor het stellen van mijn vraag! Heb exact hetzelfde probleem, maar klinkt dus als een leuk klusjes voor wat warmer weer.willems70 schreef:Met regelmaat van de klok merk ik aan de binnenverlichting dat er ergens een deur ziet goed dicht zit. Ze zitten wel goed dicht, maar kennelijk werkt de portierschakelaar links acher niet goed meer werkt. Ik kan het ding echter niet vinden. Wie weet de lokatie van deze schakelaar?
Willem
Volvo 460 2.0i '94
Ford Focus Gia 2.0 '00
Skoda Fabia Combi 1.3 (3 cilinders
) '11
Volvo s70 2.5 Comfort '99
Bezoek ook eens www.kattentips.nl voor tips en de leukste spullen voor je kat.
Of als je alles wilt weten over gezonde voeding en afvallen: www.debestedieten.nl
Ford Focus Gia 2.0 '00
Skoda Fabia Combi 1.3 (3 cilinders

Volvo s70 2.5 Comfort '99
Bezoek ook eens www.kattentips.nl voor tips en de leukste spullen voor je kat.
Of als je alles wilt weten over gezonde voeding en afvallen: www.debestedieten.nl