Thom schreef:Dit gaat neem ik aan over Furness Car in Zwolle? Wij waren daar eens voor een XC70 D5 demo (zo één als Ben XC70 nu heeft), maar proefrijden 'mocht niet' omdat mn pa zn rijbewijs niet bij zich had. Tsja...bij die arrogante zakken kwamen we dus nooit weer. Terwijl als ze n beetje hun best gedaan hadden, makkelijk een XC70 hadden kunnen verkopen.
Thom
Groot gelijk! Opstappen met die rekreatie proefrijders!
Als je echt belangstelling hebt dan spreek je zaken af met een dealer. Als dat als resultaat geeft dat je er voor terug moet komen dan hoeft dat toch geen probleem te zijn?
Ik zit bij Volvo Furness Almelo. Natuurlijk gebeuren er wel eens dingetjes die mij niet aanstaan maar alles is bespreekbaar.
Ik had zelf een '04 V70R waar ik niet echt happy mee was. Lang verhaal kort kwam er de optie om met een regeling om te ruilen voor een 2005 model. Volvo Nederland had zelf al aangegeven dat er weining nieuws te verwachten was wat dus mijn vermoeden bevestigde.
Na een paar maand was ik toch wel eens nieuwsgierig wat dan de verschillen waren. Bij de dealer besproken en de volgende dag stond er een MY2005 R voor een proefrit. Na de proefrit nog even babbelen en toen kwam het ter sprake dat ik eigenlijk nog nooit in een S60R had gereden.. Twee dagen later stond er een S60R demo voor de deur. Furness heeft er geen moment moeilijk over gedaan. Kun je zeggen dat je in een voortrekker pak zit omdat er een R op de auto zit maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je echt op zoek bent dan kun je dingen bespreken en kun je gewoon een proefrit maken.
Een paar maanden geleden kreeg de dealer een inruiler S60R. Ze hebben mij een voorstel gedaan voor omruil op de V70R. Puur commercieel gezien niet helemaal een goede zet natuurlijk dus was het meer een emotionele beslissing. Ik kon de S60R gewoon voor een dag meekrijgen, helemaal geen probleem. Ik denk zelfs dat als ik er twee of drie dagen in had willen rijden dat dat ook geen probleem zou zijn geweest. Maarja.. Ik heb dan ook gewoon m'n rijbewijs bij me.. :roll:
Prijzen van de dealer heb ik ook wel eens moeite mee maar alles staat bij hun op papier. Ook is het zo dat 't merendeel van de tarieven toch wel redelijk in lijn ligt met de werkelijkheid. Er zit een verschil in garantie en reparatie tarief dat wel maar bij de garantie tarieven moeten de heren monteurs aardig aanpezen. Een voorbeeld waar ik mij druk over blijf maken is het installeren van een verlagingsset. Hier staat bij Volvo een bedrag van 5-600 Euro voor en dat is naar mijn smaak teveel. Toch ben je er lang mee bezig en het hoge uurloon is wat je uiteindelijk de das om doet. Deze grote ingrepen zijn toch ook wel vantevoren bij de dealer bespreekbaar en het kan je soms wel ettelijke Euro's schelen.
Dus, Furness Almelo weinig problemen mee. De monteurs weten wat ze doen en weten ze 't niet dan gaan ze daar ook niet geheimzinnig over doen. Met een auto als de R die allemaal aparte technologie aan boord heeft zie je dus wel dat de monteurs een beetje in het diepe zwemmen omdat ze geen opleiding voor deze auto hebben gehad en Volvo hun daarover ook in 't ongewisse laat. Een grote fout van Volvo zelf denk ik, niet van de dealer.