Hulp bij keuze C30

De opvolger van P1800 en 480
Roach
2nd Gear member

C30rocks schreef: Ik lease nu bij De koning een C30 1,6D kinetic (+ Barendsblue + HPA + spoiler +17´´ zaurak + cruise) voor 817, bij ING gaat dezelfde auto de deur uit voor 900+.
Hier is weinig uit af te leiden zonder te weten wat voor contract je hebt qua kilometers en looptijd. Wat voor contract heb je?
C30rocks schreef: Probeer je korting te bedingen op de lease prijs. Een volvo dealer heeft maximaal een marge van 5% om opties weg te geven. Dus een spoiler of mistlampen, tomtom zit er wel in als je erom vraagt, maar veel meer niet.
Mijn ervaring is nogal anders. Ik heb bij mijn dealer een totale korting van 3270 euro weten te bedingen op een C30 met een cataloguswaarde van 39.000.
C30rocks schreef: Vergeet ook niet dat sommige lease maatschappijen het leasebedrag weer verhogen als je extra opties toevoegd.
Dit lijkt me niet meer dan logisch, de auto wordt tenslotte duurder. Of heb je het over gratis opties? Als die door de dealer gratis aan de leasemij geoffreerd worden zou het leasetarief niet mogen stijgen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

die 3270 is incl de korting voor de leasemaatschappij?
Volvo for life
Roach
2nd Gear member

Het is de exacte korting die ING op de cataloguswaarde krijgt, en die korting heb ik zelf bedongen. ING betaalt dus ongeveer 35750 voor de wagen.
Als je zelf niks doet eist ING gewoon 5% bij een (Volvo?-) dealer en dan zoeken ze zelf ook de dealer uit. Ik heb andere dealers gewoon laten meedingen door open kaart te spelen en te zeggen dat die 5% (en later in de onderhandeling de offerte van andere dealers) overtroffen moest worden. ING heeft vervolgens, op basis van de beste offerte die ik gekregen heb van een dealer, een nieuwe lease-offerte opgesteld voor mij. Die viel goedkoper uit dan de eerste offerte, en ondanks dat zaten er dus wel meer opties op de wagen. En ik heb nu dus ook zelf de dealer kunnen uitzoeken, vlakbij m'n werk, en daarmee heb ik ook meteen een beetje een band opgebouwd :).
C30rocks
2nd Gear member

Roach schreef: Hier is weinig uit af te leiden zonder te weten wat voor contract je hebt qua kilometers en looptijd. Wat voor contract heb je?
No more secrets :twisted: effe het contract,offerte opgezocht : (28-02-2007)

Merk / type: Volvo C30 (3-deurs) 1.6d kinetic
Consumentenprijs incl. BTW : 29.850,00
Totaal opties en accessoires : 2.455,00
Fiscale waarde 31.855,00
BPM auto incl. opties : 8.644,00
Looptijd in maanden 48
Kilometrage per jaar : 40000
Totaal kilometrage : 160000
Afschrijving en rente : Ja
Houderschapsbelasting : Ja
POI verzekering : Ja
Verzekering : Ja
Reparatie en onderhoud : Ja
Vervanging van banden : Ja
Vervangend vervoer : Ja
-Binnenland na 24 uur
-Europa na 48 uur
Vervangingsklasse : Gelijkwaardig

Opties :
Zaurak 17 inch velgen Optie 250,00 6,31 Ja
Metallic / pearl lak Optie 750,00 17,56 Ja
Cruise control Optie 365,00 8,57 Ja
Noodreservewiel Optie 25,00 0,50 Ja
Audiobediening in stuurwiel Optie 115,00 3,65 Ja
High performance sound incl. CD/MP3 speler Optie 500,00 11,23 Ja
Dakspoiler Accessoire 450,00 10,39 Ja

Leasetarief excl. brandstof : 775,00 (922,25 inc Btw)
Brandstofvoorschot : 137,25 (163,33 inc btw)

Zelfde contract destijds bij ING 886 ex.
Roach schreef: Mijn ervaring is nogal anders. Ik heb bij mijn dealer een totale korting van 3270 euro weten te bedingen op een C30 met een cataloguswaarde van 39.000.
Leuke korting Bruto ? Mijn korting op het lease bedrag zonder concessie op opties was 67 * 12 * 4 = 3648 op een totaal van 31.855,00
of zo'n slordige 11,5 %.

Ik ben bij 2 volvo dealers langs geweest om extra opties of korting te bedingen.Bij de ene was een spoiler (750) + tomtom one (275) het maximum, de andere bood ongeveer hetzelfde of een bruto korting van 1936 op voorwaarde dat er een normale korting door het lease-maatschappij gevraagd werd.

De meeste lease-maatschappijen, o.a ING, verhogen het lease-bedrag als je zelf de dealer kiest, met zo'n 25 euro geloof ik.

Dus als je alles bij elkaar optelt, zou ik nog steeds kiezen voor een lager lease/bedrag. Zeker als je weet dat je over je lease-bedrag heen gaat en het verschil moet bijleggen.

Je krijgt wel heel wat gedaan van ING, mijn vorige volvo behoorde tot de ING Fleet. Bij mij wou het minder vlotten bij het onderhandelen.
Werk je soms voor ING ? :P
--/ C30 1.6 D kinetic - zaurak /--

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Roach
2nd Gear member

C30rocks schreef: No more secrets :twisted: mijn contract gegevens :

Fiscale waarde 31.855,00
Looptijd in maanden 48

Ok, dat is goed te vergelijken met mijn offerte:

Consumentenprijs incl. BTW : 34.290,00
Totaal opties en accessoires : 4.725,00
Totaal: 39.015.
Fiscale waarde 36.360,00
Prijs door ING te betalen na mijn onderhandelingen: 35.745.
Looptijd in maanden 48
Totaal kilometrage : 180000
Vraag me niet hoe dat precies werkt met dat maximum kilometrage, maar het is wel wat er op het contract staat. Ik reken nl 4x40.000=160.000, maar max is dus hoger in mijn geval, dus ik denk dat m'n werkgever prijzen voor 40.000 krijgt terwijl we feitelijk 45.000 afsluiten.

Leasetarief excl. brandstof en btw: 895,96
Brandstofvoorschot ex btw: 181,07 (tja, 2.0D)

Ik betaal dus een tientje meer dan wat ING jou destijds offreerde, maar krijg daar een auto van bijna 7.000 euro meer voor. Ik denk dus dat er ook bij ING wel degelijk mogelijkheden zijn om dat leasetarief omlaag te krijgen door zelf met een dealer te onderhandelen. Als ik op de ING Fleet Agent kijk zie ik trouwens dat de prijs daar ook zeker 55 euro pm hoger is voor mijn auto, maar die prijs is denk ik zonder korting.
C30rocks schreef:
Roach schreef: Mijn ervaring is nogal anders. Ik heb bij mijn dealer een totale korting van 3270 euro weten te bedingen op een C30 met een cataloguswaarde van 39.000.
Leuke korting Bruto ? Mijn korting op het lease bedrag zonder concessie op opties was 67 * 12 * 4 = 3648 op een totaal van 31.855,00
of zo'n slordige 11,5 %.

Werk je soms voor ING ?
Nee, die korting is netto en ik werk zeker niet voor ING :lol:. En ik heb ook geen aandelen :razz:, ik wil alleen ingaan op de originele vraag van de TS of er onderhandelingsmogelijkheden zijn.
Ik denk overigens niet dat je laatste berekening klopt, want nu ga je er vanuit dat ze hun marge exact gelijk gehouden hebben en dat de dealer de korting voor zijn rekening moet nemen, en ik denk juist dat korting op het leasetarief zeker ook betekent dat de leasemaatschappij z'n winstmarge verlaagd heeft.
C30rocks
2nd Gear member

Misschien heeft ING z´n tarieven intussen aangescherpt. Het verschil tussen de koning en ING was toen te groot. Toen was de C30 ook nog maar net uit.

Mijn lease maatschappij heeft een voorkeursregeling met één dealer-keten, waarbij waarschijnlijk de volvo korting al maximaal is. Ik heb geprobeerd mijn dealer te laten meedingen maar hij kon er niet tegen op.

Het blijft lastig dat leasen, altijd een verassing dat eerste loonstrookje nadat je je auto hebt opgepikt.

BTW. Ik wou dat mijn baas zo gul was, dan reed ik nu in een 2.0D.

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Roach
2nd Gear member

Misschien is mijn baas wel net zo gul als de jouwe. Ik moet in elk geval nog best een aardige eigen bijdrage betalen hoor.
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
C30rocks
2nd Gear member

Dat valt bij mij erg mee zo'n 65 euro ... maar ja je mist wel een pk -tje of 30.

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Roach
2nd Gear member

In dat geval is mijn leasevergoeding van de baas niet veel hoger dan de jouwe, maar heb ik ervoor gekozen meer zelf bij te dragen en die 2.0D Momentum te nemen :).
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
C30rocks
2nd Gear member

Achteraf had ik ook voor de 2.0D gegaan, maar je moet ergens een grens trekken, de C30 blijft een dure hobby ;)

Maar niet getreurd, ik ga hem laten chippen na zijn eerste verjaardag ;)
Iemand al ervaring mee , dan zit ik ook op 135-140 PK toch ?

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Android
3rd Gear member

C30rocks schreef:Achteraf had ik ook voor de 2.0D gegaan, maar je moet ergens een grens trekken, de C30 blijft een dure hobby ;)

Maar niet getreurd, ik ga hem laten chippen na zijn eerste verjaardag ;)
Iemand al ervaring mee , dan zit ik ook op 135-140 PK toch ?
Ja, idem, achteraf zou ik ook een 2.0D gekozen hebben, maar het blijft een aangename motor met voldoende vermogen en je moet ergens beginnen.

Ik heb de mijn laten chippen en kwam uit op een kleine 141pk, verbruik wordt dan ook wel wat hoger uiteraard, maar is zeker de moeite. Je moet een minimum kunnen halen van 136pk theoretisch. Was via een tuningbedrijf dat samenwerkt met Rica. Ben dan ook nog eens naar Wateringen moeten rijden om het volledig juist te laten installeren. :S Overall ben ik er positief over, al heb ik nu het gevoel nadat ze die 'anti scid' service fout er hebben uitgelezen bij de dealer, dat er nu precies minder power onder mijn pedaal huist.

Kan het zijn dat het motormanagement is gereset bij zo'n onderhoud? Ofwel ga ik totaal de mist in met mijn gevoel...
Poolrev
5th Gear member

Roach schreef:
C30rocks schreef: No more secrets :twisted: mijn contract gegevens :

Fiscale waarde 31.855,00
Looptijd in maanden 48

Ik zal de mijne hier ook even plaatsen dan:

Voor een C30 1.6D Momentum
Consumentenprijs incl. BTW : 32.000,00
Totaal opties : 2.125,00
Totaal accessoires : 1.245,00
Fiscale waarde 34.125,00
Looptijd in maanden : 54
Kilometrage per jaar : 40.000
Totaal kilometrage : 180.000

Leasetarief excl. brandstof en btw: 776,00 (incl. winterbanden regeling a 9,50 euro)
Brandstofvoorschot ex btw: geen idee, krijgen wij niet te zien

Ik heb ook toendertijd dezelfde uitvoering alleen dan met de 2.0D motor laten configureren. Het leasetarief daarvan lag ong. 50 euro boven de 1.6D. Ik ben toch voor de 1.6D gegaan. Vond die vlot genoeg en de prijs stond me goed aan, met 't oog op de toekomst (lees investering in vastgoed :wink:). En heel stiekem heb ik ook met een schuin oog gekeken naar wat onze vrienden in Den Haag allemaal willen gaan uitspoken met autootjes, en de 1.6D is een B-label auto i.t.t. de 2.0D. Dit zou in de toekomst wellicht nog wel wat voordeel op kunnen gaan leveren :wink: .
Roach
2nd Gear member

Het lijkt me dat jij bij een goedkopere maatschappij zit dan ik :). Ok, je hebt wel een 6 maanden langere looptijd bij hetzelfde totale kilometrage, en dat scheelt jou denk ik ook een paar tientjes per maand.
Ik heb totaal geen rekening gehouden met B- of D-labels. Het verandert elk jaar en de regels zijn momenteel sowieso op sommige punten onzinnig. Bijvoorbeeld: de meeste leaserijders rijden veel snelweg, en dat is juist waar een hybride als de Toyota Prius vrijwel geen voordeel haalt ten opzichte van een niet-hybride auto. Toch is de fiscale bijtelling voor een hybride veel lager. #-o
En waarom is het label afhankelijk van meer dingen dan alleen de uitstoot? Want het gaat toch alleen daarom? :-k :signsigh: Nee, ze mogen in Den Haag inderdaad nog wel eens wat beter gaan nadenken.
Poolrev
5th Gear member

Dat lagere leasetarief komt zeer waarschijnlijk idd door de iets langere looptijd maar ik denk vooral doordat mijn werkgever een merkenbeleid heeft, waardoor de inkoop van de wagens met grotere kortingen gaat en dat merk je dus in de leasetarieven :wink: .

Eigenlijk moet er trouwens nog 9,50 euro van het tarief af, omdat ik dit betaal voor de winterbanden-regeling...

Ben het verder helemaal met je eens wat betreft de de dubieuze regeltjes vanuit Den Haag, maarja, wat doe je er aan he? :-k
Hulsberry
2nd Gear member

De offertes zijn binnen en de aanbiedingen liggen onder het maximum wat ik voor mezelf gesteld heb. Het gaat er dus 1 worden!!! Het wordt dus een 1.6d kinetic in zwart metallic met Cordelia 16" velgen, met high perfomance sound en cruisecontrol.

Het is een offerte waarbij de leasemij zelf de dealer uitzoekt. Kan natuurlijk met de prijzen in mijn achterhoofd naar "mijn" dealer om te kijken of deze ook nog wat voor me kan betekenen. Iemand daar ervaringen mee?

C30rocks schreef:Moeilijke keuze ... ik zat met hetzelfde dilemma. Ik ken je leasebedrag niet, maar dat zal ongeveer hetzelde zijn als de mijne als je tegen je max aan zit met een c30. Zie post `C30 ervaring` voor mijn verhaal.

Om een lang verhaal kort te maken , Lease niet bij ING ! Je betaald de hoofdprijs. Kies de meest voordelege lease maatschappij die jouw werkgever toelaat.

Ik lease nu bij De koning een C30 1,6D kinetic (+ Barendsblue + HPA + spoiler +17´´ zaurak + cruise) voor 817, bij ING gaat dezelfde auto de deur uit voor 900+.

Probeer je korting te bedingen op de lease prijs. Een volvo dealer heeft maximaal een marge van 5% om opties weg te geven. Dus een spoiler of mistlampen, tomtom zit er wel in als je erom vraagt, maar veel meer niet.

Echter korting op je leasebedrag brengt meer op ! Ga in onderhandeling met de 2 goedkoopste lease maatschappijen en speel de offertes tegen elkaar uit. Niet met ING die waant zich onkwetsbaar en onderhandeld niet.

Ik heb een korting gekregen van 60 euro, op de originele aanbieding.
Ik heb de spoiler etc gewoon als optie genomen. Dus 60 euro * 12 * 4 jaar en tel uit je winst, daar kan een spoiler niet tegen op.

Vergeet ook niet dat sommige lease maatschappijen het leasebedrag weer verhogen als je extra opties toevoegd.

Success en hopelijk wordt het een C30 !!!
C30rocks
2nd Gear member

Android schreef:
C30rocks schreef:Ik heb de mijn laten chippen en kwam uit op een kleine 141pk, verbruik wordt dan ook wel wat hoger uiteraard, maar is zeker de moeite. Je moet een minimum kunnen halen van 136pk theoretisch. Was via een tuningbedrijf dat samenwerkt met Rica. Ben dan ook nog eens naar Wateringen moeten rijden om het volledig juist te laten installeren. :S Overall ben ik er positief over, al heb ik nu het gevoel nadat ze die 'anti scid' service fout er hebben uitgelezen bij de dealer, dat er nu precies minder power onder mijn pedaal huist.

Kan het zijn dat het motormanagement is gereset bij zo'n onderhoud? Ofwel ga ik totaal de mist in met mijn gevoel...
Ik heb bij de laatste 20.000 kilometer beurt een upgrade gehad van het motormanagement systeem. Kan best zijn dat die bij jouw de boel gereset heeft.

Het chippen klinkt erg goed, waar zit de winst na het chippen ? Lage toeren ? Merk je dat je meer koppel hebt ?

Heb je een extra verzekering genomen voor de motor enzo ?

--/ V40 1.9 D ? - ? /--
Android
3rd Gear member

C30rocks schreef: Ik heb bij de laatste 20.000 kilometer beurt een upgrade gehad van het motormanagement systeem. Kan best zijn dat die bij jouw de boel gereset heeft.

Het chippen klinkt erg goed, waar zit de winst na het chippen ? Lage toeren ? Merk je dat je meer koppel hebt ?

Heb je een extra verzekering genomen voor de motor enzo ?
Ga dat toch even navragen dan...

Het toerental waarop het vermogen vrijkomt verandert niet, maar wel het koppel, max. is bij de mijne 300.7 bij 2095 toeren.

Geen extra verzekering aangezien het in samenspraak was met dealer, in geval van controle wordt de software eerst gereset bij de concessie zelf.
Hulsberry
2nd Gear member

hij is besteld!!!
Roach
2nd Gear member

Gefeliciteerd! En nou aansluiten in de grote wachtrij... Ik kan je zeggen, het valt niet mee.
Hulsberry
2nd Gear member

erger nog: het contract van mijn huidige leaseauto loopt tot september... dus dan kan ik de C30 pas gaan rijden. :-(

Roach schreef:Gefeliciteerd! En nou aansluiten in de grote wachtrij... Ik kan je zeggen, het valt niet mee.
Plaats reactie

Terug naar “C30”