....
Ik denk dat ik toch afzie van het V8 verhaal. Het past gewoon niet op de manier zoals ik zou willen.
Het stuurhuis (zie onder) zit gewoon in de weg.
Nu zijn er misschien wel weer 2 oplossingen: De firewall eruit en de hele zaak zo'n 15cm naar achteren verplaatsen, of de stuurinrichting van bijv. een Volvo 240 monteren (veel compacter rack & pinion systeem).
Beide erg veel werk om het goed te doen, vooral het 1e.
Als het blok namelijk nog verder naar achteren gaat kom ik weer met het oliefilter in de knel bij de stuurstangen en stabi-stang.
Daarnaast kunnen de uitlaatspruitstukken ivm ruimte ook niet naar achteren/beneden lopen, maar moeten ze eerst via de voorzijde, onder de X-member door naar achteren. Wederom niet duur, maar wel erg veel werk...
Ik was van plan een 'snel' projectje te doen, maar met zoveel werk ben ik het de Volvo eigenlijk verplicht ook de rest aan te pakken, alle roest, achteras, etc. Kost me alleen teveel tijd gezien ik binnen enkele maanden met een '62 Impala wil beginnen.
Maar het 'andere motor' concept is nog niet helemaal van de baan, ik wil ook nog even bekijken of een 5 in lijn

een optie kan zijn, of misschien een ander leuk lijnblok.
Toch nog ff wat foto's: