Maar ik ga idd wel over die 40% heen, echter is deze motor er ook in een 125 pk spec
V8 monteren; welke bak ?
- Gionni
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 00:41
Bij Wim's Classics in Mierlo staat er een half afgebouwde Amazon met Chevy V8 te koop, met Chevrolet Automaat. Zie ook hier, ter vergelijking:
http://www.wimsclassics.nl/cars/1220hx.html
Lijkt me in ieder geval een mooi project! Succes ermee!
http://www.wimsclassics.nl/cars/1220hx.html
Lijkt me in ieder geval een mooi project! Succes ermee!
Volvo Amazon '69 California White
- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
....
Ik denk dat ik toch afzie van het V8 verhaal. Het past gewoon niet op de manier zoals ik zou willen.
Het stuurhuis (zie onder) zit gewoon in de weg.
Nu zijn er misschien wel weer 2 oplossingen: De firewall eruit en de hele zaak zo'n 15cm naar achteren verplaatsen, of de stuurinrichting van bijv. een Volvo 240 monteren (veel compacter rack & pinion systeem).
Beide erg veel werk om het goed te doen, vooral het 1e.
Als het blok namelijk nog verder naar achteren gaat kom ik weer met het oliefilter in de knel bij de stuurstangen en stabi-stang.
Daarnaast kunnen de uitlaatspruitstukken ivm ruimte ook niet naar achteren/beneden lopen, maar moeten ze eerst via de voorzijde, onder de X-member door naar achteren. Wederom niet duur, maar wel erg veel werk...
Ik was van plan een 'snel' projectje te doen, maar met zoveel werk ben ik het de Volvo eigenlijk verplicht ook de rest aan te pakken, alle roest, achteras, etc. Kost me alleen teveel tijd gezien ik binnen enkele maanden met een '62 Impala wil beginnen.
Maar het 'andere motor' concept is nog niet helemaal van de baan, ik wil ook nog even bekijken of een 5 in lijn
een optie kan zijn, of misschien een ander leuk lijnblok.
Toch nog ff wat foto's:




Ik denk dat ik toch afzie van het V8 verhaal. Het past gewoon niet op de manier zoals ik zou willen.
Het stuurhuis (zie onder) zit gewoon in de weg.
Nu zijn er misschien wel weer 2 oplossingen: De firewall eruit en de hele zaak zo'n 15cm naar achteren verplaatsen, of de stuurinrichting van bijv. een Volvo 240 monteren (veel compacter rack & pinion systeem).
Beide erg veel werk om het goed te doen, vooral het 1e.
Als het blok namelijk nog verder naar achteren gaat kom ik weer met het oliefilter in de knel bij de stuurstangen en stabi-stang.
Daarnaast kunnen de uitlaatspruitstukken ivm ruimte ook niet naar achteren/beneden lopen, maar moeten ze eerst via de voorzijde, onder de X-member door naar achteren. Wederom niet duur, maar wel erg veel werk...
Ik was van plan een 'snel' projectje te doen, maar met zoveel werk ben ik het de Volvo eigenlijk verplicht ook de rest aan te pakken, alle roest, achteras, etc. Kost me alleen teveel tijd gezien ik binnen enkele maanden met een '62 Impala wil beginnen.
Maar het 'andere motor' concept is nog niet helemaal van de baan, ik wil ook nog even bekijken of een 5 in lijn
Toch nog ff wat foto's:
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Zou het hier wel in passen, 10cm meer ruimte tenslotte.
Het is een project van mij wat ik niet ga afmaken
http://sandersphotos.fotopic.net/c336712.html
Het is een project van mij wat ik niet ga afmaken
http://sandersphotos.fotopic.net/c336712.html
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
Ik blijf 'm hier wel updaten.
Kans is ook nog wel groot dat ik het originele blok ga voorzien van een turbo, gezien deze nog in goede staat is, minder KM's dan ik dacht, uitgaande van de datum en kmstand op het oliefilter.
Compressie is ook nog goed, plus dat de compressieverhouding ook vrij ideaal is voor een turbo.
Vandaag uit verveling maar ff de boel goed schoongemaakt en een kleurtje erover gezet:
(slechte telefoonfoto's..)




Kans is ook nog wel groot dat ik het originele blok ga voorzien van een turbo, gezien deze nog in goede staat is, minder KM's dan ik dacht, uitgaande van de datum en kmstand op het oliefilter.
Compressie is ook nog goed, plus dat de compressieverhouding ook vrij ideaal is voor een turbo.
Vandaag uit verveling maar ff de boel goed schoongemaakt en een kleurtje erover gezet:
(slechte telefoonfoto's..)



- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
haha.
Hier de plaatjes van de roffel in een 140.



Wat de carterpan betreft; wat ik onthouden heb is dat je een carterpan van een 960 moet nemen en deze een stukje inkorten (de zelfde motor als de 5-cilinder alleen 1 cilinder meer) .
Als je nog teveel tijd overhebt kan je het ook zo aanpakken:


Kwijll
Hier de plaatjes van de roffel in een 140.



Wat de carterpan betreft; wat ik onthouden heb is dat je een carterpan van een 960 moet nemen en deze een stukje inkorten (de zelfde motor als de 5-cilinder alleen 1 cilinder meer) .
Als je nog teveel tijd overhebt kan je het ook zo aanpakken:


Kwijll
- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
Volgens mij gaat die lengte meer richting de voorzijde of niet ?
Heeft een 164 ook zo'n groot stuurhuis ? Ik neem aan van wel he, dan zal het ws. alsnog niet passen.
Je hebt trouwens nogal wat verbrede velgen zo te zien, for sale ook ?
Heeft een 164 ook zo'n groot stuurhuis ? Ik neem aan van wel he, dan zal het ws. alsnog niet passen.
Je hebt trouwens nogal wat verbrede velgen zo te zien, for sale ook ?
-
Jarl
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
142 V8 :
Het kan dus toch, maar wsl met andere motor :p
Wel een leuk project is dit. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken. Ik vind het geluid van een V8 echt een goddelijk geluid, maar een vierpitter turbo is ook gewoon über gaaf!!!!
Ik zou zelf voor de turbo gaan denk ik.
Jarl
Het kan dus toch, maar wsl met andere motor :p
Wel een leuk project is dit. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken. Ik vind het geluid van een V8 echt een goddelijk geluid, maar een vierpitter turbo is ook gewoon über gaaf!!!!
Ik zou zelf voor de turbo gaan denk ik.
Jarl
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
[quote="Funk"]Volgens mij gaat die lengte meer richting de voorzijde of niet ?
Heeft een 164 ook zo'n groot stuurhuis ? Ik neem aan van wel he, dan zal het ws. alsnog niet passen.
Je hebt trouwens nogal wat verbrede velgen zo te zien, for sale ook ?[/quote]
Alles gaat weg, als ik het zelf niet kan gebruiken. Geloof dat er nog een set breed 'over' is.
Heeft een 164 ook zo'n groot stuurhuis ? Ik neem aan van wel he, dan zal het ws. alsnog niet passen.
Je hebt trouwens nogal wat verbrede velgen zo te zien, for sale ook ?[/quote]
Alles gaat weg, als ik het zelf niet kan gebruiken. Geloof dat er nog een set breed 'over' is.
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
@Funk, waarom niet alsnog de besturing van een 240 nemen? Je hebt alles al liggen verder...
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
- Funk
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57
Late reactie; maar omdat het ombouwen van een 240 voortrein me teveel werk voor het moment is.
Ik heb nog 2 Chevrolet Impala's staan waarvan eentje body-off gaat, dus ik heb genoeg te doen.
De 142 gaat hoe spijtig het ook is de verkoop in, 4 auto's is niet echt handig.
Feit is wel dat er hoe dan ook weer een 100/200 serie of Amazon moet komen met een geblazen B20/B18, 5 cilinder of V8.
Ik heb nog 2 Chevrolet Impala's staan waarvan eentje body-off gaat, dus ik heb genoeg te doen.
De 142 gaat hoe spijtig het ook is de verkoop in, 4 auto's is niet echt handig.
Feit is wel dat er hoe dan ook weer een 100/200 serie of Amazon moet komen met een geblazen B20/B18, 5 cilinder of V8.
- AmazonWillem
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 00:29
eerste type 142 en een T5R motor dr in lepelen 
Current Volvo's:
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud
Volvo Amazon B20 1968
Volvo Amazon B18 1969
Volvo 144 B20 1970 Blauw
Volvo 144 B20 1972 Groen
Volvo 164 B30 1972 aut Goud















