olielekkage

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
RSH
Starter

Hallo allemaal,

vandaag ben ik een nieuwe caravan wezen kopen toen ik thuis kwam zat de achterkant van mijn volvo 850 2.5 10V en de voorkant van de caravan onder de oliespatters. Onder de moterkap is er op het eerste oog niets te zien ook de koelvloestof ziet er normaal uit, als ik zover als mogelijk onder de volvo kijk zit alles onder de olie, de afsluitdop en het oliefilter zijn droog.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en moet ik mij zorgen gaan maken over de kosten???
daar ging mijn blijde gevoel met de niewe caravan.
Van twee weken terug is de auto gekeurd en zijn de draagarmen vervangen dus mag ik aannemen dat het iets is van de laatste week
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Lijkt mij dat als je de wagen even op de brug zet, dat je er snel achte bent waar delekkage vandaan komt. Ik zou niet van het ergste uitgaan. Juist in de weken na een beurt is het mij overkomen dat er eens iets niet heel goed vastgezet wordt. Dat houdt dan twee weken en daarna gaat het lekken.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
toppertje
6th Gear member

ik zou als eerste, zoals hans al aangaf,even de onderbeplating vd motor losschroeven en even kijken.
ook even chekken of hij niet is gaan lekken bij de krukaskeering.
geen glans zonder wrijving
Oceanracer
Geartronic member

Is toevallig de motorolie ook vervangen? Je zou niet de eerste zijn bij wie de aftapplug niet goed werd vastgedraaid. Ik zou even oliepeilen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ludo
6th Gear member

een krukaskeering lek of eruit geslagen zou wel eens de oorzaak kunnen zijn als ik dit topic zie van vorig jaar.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#231831
is een vaak voorkomend probleem door een verstopte carterontluchting.
zit er nog voldoende olie in?.
RSH
Starter

bedankt voor de reacties ik heb er gister 2 ltr olie bij gedaan nu is het oliepeil weer ok vanmiddag breng ik de volvo naar de garage dan kunnen ze morgen kijken wat het probleem is hopen dat het meevalt
RSH
Starter

het is inderdaad de krukaskering advies is om gelijk de koppeling te vervangen materialen zijn besteld bij Estate Service kan de volvo waarschijnlijk deze week nog gemaakt worden

nogmaals bedankt voor het meedenken
Ludo
6th Gear member

de carterventilatie zou ik ook reinigen/vervangen, als die verstopt zit heb je binnenkort anders weer hetzelfde...
RSH
Starter

dit wordt uiteraard gelijk mee genomen
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”