Hallo allemaal,
vandaag ben ik een nieuwe caravan wezen kopen toen ik thuis kwam zat de achterkant van mijn volvo 850 2.5 10V en de voorkant van de caravan onder de oliespatters. Onder de moterkap is er op het eerste oog niets te zien ook de koelvloestof ziet er normaal uit, als ik zover als mogelijk onder de volvo kijk zit alles onder de olie, de afsluitdop en het oliefilter zijn droog.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en moet ik mij zorgen gaan maken over de kosten???
daar ging mijn blijde gevoel met de niewe caravan.
Van twee weken terug is de auto gekeurd en zijn de draagarmen vervangen dus mag ik aannemen dat het iets is van de laatste week
olielekkage
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Lijkt mij dat als je de wagen even op de brug zet, dat je er snel achte bent waar delekkage vandaan komt. Ik zou niet van het ergste uitgaan. Juist in de weken na een beurt is het mij overkomen dat er eens iets niet heel goed vastgezet wordt. Dat houdt dan twee weken en daarna gaat het lekken.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Is toevallig de motorolie ook vervangen? Je zou niet de eerste zijn bij wie de aftapplug niet goed werd vastgedraaid. Ik zou even oliepeilen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
een krukaskeering lek of eruit geslagen zou wel eens de oorzaak kunnen zijn als ik dit topic zie van vorig jaar.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#231831
is een vaak voorkomend probleem door een verstopte carterontluchting.
zit er nog voldoende olie in?.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#231831
is een vaak voorkomend probleem door een verstopte carterontluchting.
zit er nog voldoende olie in?.