Nieuwe banden voor hans

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Er is al veel over gezegd, dat weet ik.
Maar morgen wil ik toch maar eens een set nieuwe banden gaan halen.

Ik wil graag stille banden die uiteraard lang meegaan voor een lage prijs.

wie heeft voor mij een goede tip.
En ja, ik weet dat winterbanden beter zijn nu maar dat doe ik dus niet 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
VolvoZoeker
3rd Gear member

Misschien is er op Tirerack.com wat info te vergaren. Ik heb daar een aantal reviews zitten lezen t.a.v. S80s en de verschillende banden er onder, en volgens mij hadden ze ook veel ervaringen staan met V70 en andere modellen.

gr
Menno
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Thanks menno, ik ga ff kijken! :razz:

Volvo V40 D2 MY2013
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

stille banden, moeten een autoleven lang meegaan, perfekte grip op droge weg, subliem in de regen, als een rots in de sneeuw, goed rond, lage rolweerstand en uiteraard voor weinig;
dat moet toch geen probleem zijn.....
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

ps-amazon schreef:stille banden, moeten een autoleven lang meegaan, perfekte grip op droge weg, subliem in de regen, als een rots in de sneeuw, goed rond, lage rolweerstand en uiteraard voor weinig;
dat moet toch geen probleem zijn.....
:D :D Ik vind ook altijd de vraag naar stille banden heel erg leuk!!
Daarnaast zetten ze dan een geluids-instalatie in de auto met meer vermogen dan ik in mijn huis heb :D :D
Hans
8th Gear member
Contacteer:

stille banden, moeten een autoleven lang meegaan, perfekte grip op droge weg, subliem in de regen, als een rots in de sneeuw, goed rond, lage rolweerstand en uiteraard voor weinig;
dat moet toch geen probleem zijn
Ik wist dat ie zou komen!
Ze hoeven geen autoleven lang mee te gaan hoor (de helft is ook goed :twisted: )
Maarre PS-amazon, ik had van jou als bandenexpert wel een NUTTIGE tip verwacht :wink:

Volvo V40 D2 MY2013
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

hans anesthesie schreef:
dat moet toch geen probleem zijn
Ik wist dat ie zou komen!
Ze hoeven geen autoleven lang mee te gaan hoor (de helft is ook goed :twisted: )
Maarre PS-amazon, ik had van jou als bandenexpert wel een NUTTIGE tip verwacht :wink:
dat doettie toch :D Hij geeft even de eigenschappen van de gemiddelde Michelin-band weer ;)
Ben nog steeds zeer tevreden over het zwarte franse rubber om de velgjes hoor, regen, sneeuw, hagel of ijzel; met een beetje beleid gaan ze overal doorheen.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

tsja Hans, de nuttige tip zat min of meer verborgen in mijn relativerende opmerking; maar ik zal het eens anders zeggen:
De ideale band, die aan al onze eisen voldoet, bestaat niet. Een normale gebruiksband is altijd een compromis (slicks, intermediates en regenbanden voor de racerij buiten beschouwing gelaten). Hoogstens zou je een winterband wat minder als compromis kunnen zien. Helaas is er maar een manier om er achter te komen wat je zelf onder jouw auto en rijomstandigheden als prettig ervaart en dat is uittesten. Maar dat wordt een kostbare en langdurige zaak. Dus moet je afgaan op ervaringen van anderen, maar ook daar signaleer je weer tegenstrijdige ervaringen over een zelfde soort of merk band.
Zelf rij ik graag met Michelins, maar ik zoek dan wel een type band dat bij mijn auto en rijstijl past. Michelin duur? in aanschaf misschien wel, maar per kilometer durf ik ze ronduit goedkoop te noemen. Ik kan verder weinig zeggen over de "gewone" banden omdat ik zomer en winter op winterbanden rij. Bevalt me uitstekend en het aantal kilometers dat ik uit de Alpin 2 haal is onverwacht hoog.
VolvoZoeker
3rd Gear member

@Reitse - Welke Michelin banden heb jij er onder liggen??? Ik heb zelf de Premacy banden er onder liggen en vind ze verre van stil namelijk en ben net zoals Hans aan het zoeken naar andere stillere banden, die daarnaast een all season band zijn ipv grand touring summer banden. Staat van mijn banden = Profieldiepte ruim 6mm nog. Druk 2,3bar.
Toen ben ik eens gaan lezen op dat TireRack.com en daar stond dat die Premacy;s een "noise-comfort" cijfer kregen van 3,9 kregen van vele rijders met een totaal aantal gereden kilometers van 3,2 miljoen ongeveer. Is er een trucje om die banden stiller te krijgen? :-)

gr
Menno
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik heb Toyo's genomen. De nieuwe T1r.
Deze band zou weinig tot geen neiging tot cuppen hebben itt mijn nu vervangen pirelli"s. Ik heb er nu ff mee gereden, kan er dus nog weinig over zeggen. Kostte mij €630,- voor alle vier de wielen in 225/45/17

Afbeelding

Ik heb nog staan twijfelen of ik de Michelins zou nemen, maar ik ben toch een eigenwijs manneke geweest :wink:

Volvo V40 D2 MY2013
CeeBee
5th Gear member

Ik heb ze ook , wilde de Proxes T1S , maar die waren er niet meer , dit is een opvolger.
Ga er minstens 30000km mee doen, dan gaan ze naar voren , die leven nooit langer als 15000........................
45000 moeten ze dus wel halen bij normale rijstijl. 8)
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Hans
8th Gear member
Contacteer:

die leven nooit langer als 15000
Lekker hé! zo'n zwart pk monster :twisted: :twisted:

Volvo V40 D2 MY2013
CeeBee
5th Gear member

Ben blij dat ik banden voor de inkoopsprijs krijg.
Ken je nogeens wat oproken. 8)
Gheghe.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Inkoopsprijs?
dat wil ik ook wel

is dit niks voor je?
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... de.nl.html
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

VolvoZoeker schreef:@Reitse - Welke Michelin banden heb jij er onder liggen??? Ik heb zelf de Premacy banden er onder liggen en vind ze verre van stil namelijk en ben net zoals Hans aan het zoeken naar andere stillere banden, die daarnaast een all season band zijn ipv grand touring summer banden. Staat van mijn banden = Profieldiepte ruim 6mm nog. Druk 2,3bar.
Toen ben ik eens gaan lezen op dat TireRack.com en daar stond dat die Premacy;s een "noise-comfort" cijfer kregen van 3,9 kregen van vele rijders met een totaal aantal gereden kilometers van 3,2 miljoen ongeveer. Is er een trucje om die banden stiller te krijgen? :-)

gr
Menno
Michelin Pilot Premacy. 195-65 R15 op 2,6 Bar (voor en achter).
Misschien dat de wat hoge bandendruk en het feit dat het wat 'ballonbanden' zijn helpt in het mindere geluid...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

Ik zal nu wel heel erg veel reacties krijgen :roll:

Maar ik rij al ongeveer 25 jaar op "tweedehands-banden" !!
Je moet even geduld hebben en een betrouwbaar adres, maar dan vind je perfecte banden die 80 of 90 % zijn voor ongeveer 20 / 25 euro !!
En voor die prijs er nog omgelegd ook en gebalanceerd.

Ik ben wel een rustige rijder, maar ik doe er dan minstens 30000 km mee. 8) 8)
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

mmm nog nooit geprobeerd...

wellicht ist iets...
vertel eens meer
:?:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
VolvoZoeker
3rd Gear member

@hans anesthesie - Wat zijn je eerste ervaringen t.a.v. het geluid van die Toyo banden die je nu net hebt??? Ben zeer benieuwd :-)

@Reitse - Ik heb ze in de maat 215/55 r 16 93w er onder liggen. Geldt daar hetzelfde voor qua druk??? Ondanks dat ze iets breder zijn??? Zo ja, dan zal ik dat eens proberen van de week :-)

gr
Menno
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:mmm nog nooit geprobeerd...

wellicht ist iets...
vertel eens meer
:?:
Ik ken bij mij in de buurt al heel lang een aantal sloperijen.
Heb ik toevallig een auto met een iets minder voorkomende maat banden, dan geef ik dat al geruime tijd van tevoren aan hun door en dan houden ze het in de gaten voor mij.
Normale maat banden zijn altijd wel te vinden!!
Ik heb nog nooit problemen met die banden gehad!!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik vindt het altijd tricky hoor...tweedehands banden. Maar als ze onder een schadeauto vandaan komen kan het inderdaad wel OK zijn.
Je ziet op Marktplaats wel advertenties van setjes banden die net 100km hebben gelopen of gloednieuwe merkbanden voor een paar tientjes per stuk.....
Vaak toch van die B-partijen geweest denk ik dan maar.

Trouwens....wel een V70 rijden maar tientjes willen besparen op banden vindt ik ook wat overtrokken, het zijn toch die paar vierkante centimeters waarmee je op de weg staat :roll:

@volvozoeker: Ik heb er nu net een paar kilometer op gereden. Het is mischien nog nieuwigheid maar superstil zijn ze niet, je hoort wel degelijk een soort rolruis (?) in de wagen.(maar de HU-803 biedt goede weerstand :twisted: ) De bandeboer heeft ze voor en achter op 2.6 bar gezet wat resulteerd in een heel licht sturen. Nu waren mijn oude pirellis echt ver heen hoor dus dat verklaart veel.
Verder zouden deze banden niet of nauwelijks cuppen, iets waar grote volvo's blijkbaar last van hebben.

Mijn vorige V70 D5 had 16"velgen met 205 brede banden. Die was veeeel comfortabeler om te rijden. deze met 17"225 banden is in mijn optiek wat zoekerig en natuurlijk stugger. Maar ja, het staat wel erg mooi.

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”