Grote beurt.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
V70Rene
4th Gear member

Afgelopen donderdag mn auto opgehaald na de grote beurt incl. distributieriem bij de dealer. Rekening heb ik nog niet gekregen ,we zien het wel.

De plussen van de beurt.

* Auto netjes gewassen. :o
* Trekhaak ( westfalia ) netjes gemonteerd. :D
* Auto op tijd klaar. :D

De nadelen van de beurt.

* ruitenwissers vervangen , ondanks dat dit gedaan was 2 maanden geleden met de wintercheck. ( zijn er afgehaald na aandringen van mij , en de "oude "weer terug. :?

* Volgens APK keurrapport stuuruitslag blokjes vervangen , welke door mij 2 maanden geleden zijn vervangen vlak voor het plaatsen van de 18 "velgen onder de auto. Ik kan zien dat ze vlgs mij niet vervangen zijn ( zit al een vorm van corrosie op het metalen deel , en niet nieuw dus ) :(

* Aanjaag ventilator maakt lawaai , nog nooit eerder gehad , wellicht door het vervangen van de interieur filters. :evil: Ik hou niet van geluiden in de auto die niet horen.

Ik reed weg bij de dealer en hoorde het direct . Ben gelijk terug gereden om het te laten horen . Krijg ik de mededeling ...Ik heb het niet gehoord...hmmm daar zakt mijn broek vanaf....

Ik ga dus naar de dealer ...kosten zeker € 70 ,- per uur ...wordt er zo met mijn auto omgesprongen . Maandag moet ik terug met het lawaai van de aanjaag ventilator en zal ook even over de stuuruitslag blokjes beginnen. ( heb de originele verpakking nog van de blokjes die ik gekocht had). Ik snap niet dat een gerenomeerde dealer zomaar dingen vervangt die niet nodig zijn zonder daarvan de klant op de hoogte te stellen , ik vind dit echt afbreuk doen in het vertrouwen ....

Moest dit even kwijt , hopenlijk wordt het maandag opgelost . :?
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Oceanracer
Geartronic member

Hoi René,

Zo gortig als bij jou hebben ze het bij mij nog niet gemaakt. Bij mijn laatste beurt heeft de monteur een H7 lampje vernieuwd (was idd defect, maar werd belachelijk genoeg gewoon in rekening gebracht) maar 's avonds bleek door een raar lichtbeeld dat de lamp niet juist in de fitting was geplaatst. Toen ik de volgende dag bij daglicht dit wilde herstellen, bleek dat de monteur bij het wisselen het zwarte stekkertje heeft vernield. Bij navraag bij de dealer wist de monteur van niets. Niets van het slopen en niets van het ontbreken van het stekkertje. Wel allerhande insinuaties over het "minder" worden van de schokbrekers en de uitlaat.

Ik ben er inmiddels wel klaar mee. Je betaald een godsvermogen, dan mag je wat verwachten. Ik heb vandaag een zeer goed alternatief gevonden en derhalve besloten de dealer definitief de rug toe te keren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Fat Rat
5th Gear member

Niet tevreden met het werk van De Groene??
Ben er zelf alleen enkele malen geweest om onderdelen te scoren... Mijn Volvo is gelukkig nog een soort van lego waar je bijna alles zelf aan kan doen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
mvl
2nd Gear member

V70Rene schreef:
Ik reed weg bij de dealer en hoorde het direct . Ben gelijk terug gereden om het te laten horen . Krijg ik de mededeling ...Ik heb het niet gehoord...hmmm daar zakt mijn broek vanaf....
Ik heb dit ook al meerdere malen meegemaakt. Je rijd weg, en direct hoor je iets dat er eerst niet was. Inderdaad om gek van te worden, en zeer slordig van de dealer.

Ik begrijp je frustratie dan ook volkomen!

Succes maandag
V40 1.8 sports
V70R AWD Full options (03)
V70Rene
4th Gear member

Fat Rat schreef:Niet tevreden met het werk van De Groene??
Ben er zelf alleen enkele malen geweest om onderdelen te scoren... Mijn Volvo is gelukkig nog een soort van lego waar je bijna alles zelf aan kan doen.
Ik ben er ook enkele malen geweest om onderdelen te kopen. Laatst nog voor stuuruitslag blokjes en een subwooferkabel. Die stuuruitslagblokjes heb ik zelf ca 1 1/2 maand geleden geplaatst ( 6 feb. zijn de 18 "velgen eronder gegaan ). Was een leuk en niet zo'n moeilijk klusje , gelijk met de Ferrita uitlaat gedaan . Dan is het toch zonde dat er op het APK rapport te lezen is dat de auto pas goedgekeurd is na vervangen van DEZE blokjes. ??!!

De blokjes die er onder zaten waren nieuw....!!! En de blokjes die er nu onder zitten zijn vlgs mij absoluut niet nieuw....dus niet vervangen.
Maar wie zegt nu dat ik bij de Groene ben geweest , er zijn meer dealers in Zeeland.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
glitz
3rd Gear member

.edit.
glitz
3rd Gear member

Dealer garages hebben zowieso veel minder expertise met echt knutselen aan een auto. Een " echte " garagist weet vaak veel meer en vervangt ook niet lukraak onderdelen ls het echt niet hoeft.
De dealer haalt ook een erg hoog deel van zijn winst aan vervangen van onderdelen ipv dingen maken/oplossen. deze stap wordt al gauw genomen omdat erg veel volvo's niet persoonlijk bezait zijn maar van de baas.
Als je dan als een van de weinige mensen bent die met zijn eigen zuurverdiende geld een volvo koopt waar je hard voor gespaard hebt en zuinig bent en naar de dealer gaat wordt je al snel een oor aangenaaid. Dit omdat het onderhoud van de leasevolvo's door een derde wordt betaald met als logisch gevolg dat dealers slordig omgaan met de auto's en makkelijker zijn met vervangen van onderdelen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

erg generaliserend en erg onwaar
Volvo for life
glitz
3rd Gear member

Nee hoor, naar mijn ervaringen niet. Tuurlijk heb je de uitzonderingen op de regel.
Gast

V70Rene schreef:Afgelopen donderdag mn auto opgehaald na de grote beurt incl. distributieriem bij de dealer. Rekening heb ik nog niet gekregen ,we zien het wel.

De plussen van de beurt.

* Auto netjes gewassen. :o
* Trekhaak ( westfalia ) netjes gemonteerd. :D
* Auto op tijd klaar. :D

De nadelen van de beurt.

* ruitenwissers vervangen , ondanks dat dit gedaan was 2 maanden geleden met de wintercheck. ( zijn er afgehaald na aandringen van mij , en de "oude "weer terug. :?

* Volgens APK keurrapport stuuruitslag blokjes vervangen , welke door mij 2 maanden geleden zijn vervangen vlak voor het plaatsen van de 18 "velgen onder de auto. Ik kan zien dat ze vlgs mij niet vervangen zijn ( zit al een vorm van corrosie op het metalen deel , en niet nieuw dus ) :(

* Aanjaag ventilator maakt lawaai , nog nooit eerder gehad , wellicht door het vervangen van de interieur filters. :evil: Ik hou niet van geluiden in de auto die niet horen.

Ik ga dus naar de dealer ...kosten zeker € 70 ,- per uur ...wordt er zo met mijn auto omgesprongen . Maandag moet ik terug met het lawaai van de aanjaag ventilator en zal ook even over de stuuruitslag blokjes beginnen. ( heb de originele verpakking nog van de blokjes die ik gekocht had). Ik snap niet dat een gerenomeerde dealer zomaar dingen vervangt die niet nodig zijn zonder daarvan de klant op de hoogte te stellen , ik vind dit echt afbreuk doen in het vertrouwen ....

Moest dit even kwijt , hopenlijk wordt het maandag opgelost . :?
Je lijkt mij niet geheel onhandig, waarom heb je het meeste dan niet zelf gedaan?
Trekhaak, remmen controleren, en droge filters vv, kan best en auto wassen mag al helemaal geen probleem zijn. :P
(uurtje werk, € 70,- verdient, of dacht je dat het wassen gratis was. Ik mag toch hopen dat ze hem niet door de wasstraat halen, arme auto dan)

Kan mij voorstellen dat een distributieriem een stap te ver is.
Hoewel ook dat is best te doen! Het is een weetje, zeker met VADIS. :wink:
Oceanracer
Geartronic member

bart simpson schreef:erg generaliserend en erg onwaar
Misschien ietwat kort door de bocht, maar daarom nog niet geheel onwaar. Ook mijn ervaring is dat er een weinig creatief wordt omgegaan en er geregeld standaard onderdelen worden vervangen, tenzij je (zoals ik) van te voren aangeeft wat ze moeten doen. Wanneer het vervangen onderdeel niet het probleem heeft opgelost, gaan ze verder met het vervangen van andere onderdelen. Het eerder vervangen onderdeel wordt vervolgens niet gecrediteerd, met als motivatie dat het toch eerdaags zou moeten worden vervangen.
Verder lijken ze bij de dealer toch echt liever leaseauto's te onderhouden, omdat er minder gezeur achteraf van (b)lijkt te komen dan van klanten die een half maandsalaris achterlaten voor een grote beurt.
Ook de kennis lijkt wel eens minder dan verwacht. Als de computer niets aangeeft, houdt het voor sommige monteurs al op. Zo heb ik hier op het forum kunnen/moeten vernemen waar het geklapper van mijn multiriem door wordt veroorzaakt, omdat ze dat bij de dealer niet konden aangeven.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Lopen jullie zelf is een weekje mee bij een dealer,ga nu niet op de stoel van een monteur zitten,daar wordt je echt niet wijzer van als je zelf a-technisch,s bent.

Als je bij de dokter zit kun je ook niet mee praten over zijn vak,je neemt aan wat hij zegt en niemand die daar ooit over zeurt toch?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Lopen jullie zelf is een weekje mee bij een dealer,ga nu niet op de stoel van een monteur zitten,daar wordt je echt niet wijzer van als je zelf a-technisch,s bent.

Als je bij de dokter zit kun je ook niet mee praten over zijn vak,je neemt aan wat hij zegt en niemand die daar ooit over zeurt toch?
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Ik denk niet dat er op de stoel van de monteur gezeten wordt, en waarom klakkeloos aannemen wat een ander zegt??????
Je mag er als klant/patiënt van uitgaan dat je correct wordt behandelt en heel vaak gebeurt dat niet.
Per jaar sterven duizenden mensen,in Nederland, door medische missers, veelal mensen die niet hard genoeg zeurden!!
Mag je zeuren als je net zelf onderdelen hebt vervangen en de dealer zet het toch op de rekening?????Tuurlijk.
Dat noemen we oplichting en dat hoort niet.

Ik vul bv altijd de ruitensproeier bij op de dag van de beurt/keuring, meestal 7 v/d 10 gevallen staat ruitensproeiervloeistof toch op de rekening.
Zegt genoeg denk ik, natuurlijk heeft deze handelswijze niet specifiek met Volvo
dealers te maken.
Mensen moeten veel assertiever worden, we leven helaas in een maatschappij die dat verlangt want anders wordt je,ongeacht wat je
laat doen, vaker gen&*% t als dat je denkt.(woning/bouwmarkt is een goed voorbeeld)

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Franswa
5th Gear member

Als je je dealer geen geld laat verdienen gaat hij failliet en zit je zonder.
Zolang het redelijk blijft is er niks aan de hand.

En wat betreft die ruitensproeiervloeistof, ik laat dat gewoon door die dealer doen het zijn peanuts die de discussie niet waard zijn en er alleen voor kunnen zorgen dat je je goede relatie met je dealer verstoort. :?
Als je over die kleinigheden valt zal het woord service en coulance niet direct bij de dealer opkomen als hij je zijn pand ziet binnenkomen. :(
V60 Plus Dark. Fusion red.
V70Rene
4th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Lopen jullie zelf is een weekje mee bij een dealer,ga nu niet op de stoel van een monteur zitten,daar wordt je echt niet wijzer van als je zelf a-technisch,s bent.

Ik neem aan dat de punten die ik noem slordig zijn , zeker voor een dealer berdrijf. Wat ik het meest erge vond zijn de stuur uitslag blokjes en de ruitenwissers welke 1 1/2 tot 2 maanden geleden zijn vervangen , en dan voor wat betreft die ventilator ...Ik heb niets gehoord

Zelf werk ik op een raffinaderij , en ik denk als wij benzine of diesel de poort uitdoen waar water inzit we toch wel wat problemen krijgen als we zelf reageren met oohhh dat wisten we niet , en dan een berg mensen aan de kant met hun auto.

Waar het mij omgaat dat ik mijn auto naar een proffesioneel bedrijf breng waarmee ik dus ook expertise en vakmanschap van mag verwachten en niet deze knoeierij en achteloosheid zoals ik het nu ervaar.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bartv70 schreef:Mag je zeuren als je net zelf onderdelen hebt vervangen en de dealer zet het toch op de rekening?????Tuurlijk.
Dat noemen we oplichting en dat hoort niet.

Ik vul bv altijd de ruitensproeier bij op de dag van de beurt/keuring, meestal 7 v/d 10 gevallen staat ruitensproeiervloeistof toch op de rekening.
Zegt genoeg denk ik, natuurlijk heeft deze handelswijze niet specifiek met Volvo dealers te maken.
Waarom voer jij een beurt vast half uit als je hem de dag erna toch wegbrengt voor een beurt?
Ben met je eens dat als er delen vermeld staan die ook gedaan moet zijn, maar een beurt is een menu, daarop wordt vanuit een magazijn altijd een vast pakket incl. ruitensproeiervloeitsof uitgegeven, is die reeds vol zou ik het als monteur achterin zetten.
Oceanracer
Geartronic member

Ramon&Ramon schreef:... en niemand die daar ooit over zeurt toch?
Zoals ik al zei: dealers hebben liever leasebakken. Die berijders zeuren niet...
Hans
8th Gear member
Contacteer:

bartv70 schreef:Hoi,
Je mag er als klant/patiënt van uitgaan dat je correct wordt behandelt en heel vaak gebeurt dat niet.
Per jaar sterven duizenden mensen,in Nederland, door medische missers, veelal mensen die niet hard genoeg zeurden!!
BartV70
Dus jij denkt dat als je zeurt bij de dokter dat hij/zij je beter zal behandelen?? En dat medische missers (zoals jij ze noemt) alleen bij braaf ja knikkende patienten voorkomen. Wordt wakker.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
bartv70
5th Gear member

Hoi Franswa,

Je draait de zaak om, de dealer mag natuurlijk geld verdienen voor zaken die hij doet.
Het gaat natuurlijk niet om de vloeistof maar om het principe en niet ik verstoor de relatie met de dealer, de dealer
verstoort zijn relatie met mij doordat hij het vertrouwen dat ik hem stel schaad door dingen in rekening te brengen die
niet gebeurt zijn.
Als een garage het niet redt zonder dit soort "acties" dan gaat hij inderdaad failliet, dat noemen we marktwerking.
Eerlijkheid duurt het langst, nu loopt de klant weg en dat kost meer als een paar tientjes "zomaar" in rekening brengen.

Ps ik ben iemand die van zijn eigen zuur verdiende centjes een V70 rijdt,

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”