Probleem claxon

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
morgoth924
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05.01.2006 - 14:37

Hallo,

OP m'n 440 1.8 werkt de claxon niet meer. Zekering is ok, ook zit de fout niet in het contact in het stuur, de twee draadjes tegen elkaar houden levert geen resultaat op. Onder de motorkap kan ik echter geen claxon vinden, zelfs niet na intensief zoeken. Kan iemand mij vertellen waar deze component zich ergens bevindt?
Wees vriendelijk tegen domme mensen
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Deze zit onder de auto achter de bumper.
aan de onder kant can de bumper zit een kap deze is in twe delen een onder de radiateur en een onder de motor... je moet de voorste van onder de radiateur hebben daar zit een of twee claxons..
Let op met verwijderen het wil nog wel eens dat er iets af breekt :?

succes :o
Michel
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Michel440sports schreef:...het wil nog wel eens dat er iets af breekt :?
Misschien al gebeurd :? :lol:
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
morgoth924
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05.01.2006 - 14:37

Misschien al gebeurd
Nope, niks gebroken, ik kon er langs boven ook nog net aan. Operatie was trouwens succesvol, toeter was kapot, heb een nieuwe zitten, nu kunnen we de dommeriken in het verkeer tenminste weer waarschuwen! ;)
Thnx
Wees vriendelijk tegen domme mensen
gertvanderspek
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34

Als de zekering oke is is dan de hoorn automatisch kapot.
Mijn zekeringen zijn nog oke maar de claxon doet het niet!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kan ook zijn dat de stekkertjes op de claxon geoxideerd zijn en daardoor geen contact maken. Ze vangen nogal veel water daar tijdens het rijden. Ook door weinig gebruik van de claxon kunnen ze door vocht vast gaan zitten binnenin. Af en toe toeteren houdt 'm soepel.
gertvanderspek
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34

Waar zitten deze stekkers?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”