haha,
nog niet.
ik ben begonnen met het bouwen van een motorbok waarin ik een B30E heb gehangen. ik heb daar de ontsteking van een 6 cilinder ford mustang op gemonteerd (edis6). ook heb ik een megasquirt injectie computer gebouwd.
het aansluiten van dit alles heeft het nodige werk gekost, maar ik kan het blok nu starten en redelijk laten lopen. het afstellen kan alleen als ik de motor kan belasten en als ik een labda sensor heb (wil een wide-band).
nu ben ik sinds kort bezig met het restaureren van een 164E uit 1975 (Amerikaanse versie met een B30F blok) dit gaat nog de nodige tijd kosten.
het B30F blok heeft als voordeel dat de compressie lager is als bij het B30E blok, hierdoor kun je meer turbo druk gebruiken (dus meer pk) en heb je minder snel last van detonatie.
Ik wil de auto zwart maken, iets lager bij de grond, brede velgen (antraciet leek mij mooi)
Ik ga eerst een paar maanden zonder turbo rond rijden, dit om de techniek te testen en goed te krijgen. Tijdens deze periode kan ik ook de computer goed instellen.
Daarna ga ik beginnen met een turbo spruitstuk 3 inch uitlaat enz.
Langzamerhand beginnen de turbo onderdeelen zich te verzamelen. Turbo (Holset HX35h) blowoff valve, GROOT k&n lucht filter, intercooler enz.
Ik heb foto’s van het bouwen, zal deze binnen kort op internet plaatsen.
deze
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1229 is wel erg gaaf en zeer snel (600PK!) of ik ook zo veel geld en tijd wil uitgeven om dat vermogen te halen weet ik niet, 300pk om mee te beginnen lijkt me al plezier genoeg! maar het uiterlijk van de auto moet ik wel kunnen evenaren,