Voor Volvo-puristen niet geschikt
Als ik ooit eens veel geld had....
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Zonde van het geld! Ik zou een groot huis met veel garages kopen
en een verzameling beginnen

en een verzameling beginnen

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het zijn de lage bruggen die je opbreken, en mogelijk ook de zijwind, voor de rest een mooie collectie
Volvo for life
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
En toch blijft zo'n vreselijk opgefokte Volvo gaaf, zou zelf dan wel liever een sleepertje willen en niet zo'n ding wat het aan alle kanten uitschreeuwt dat ie rap is.
Een estate met een 300 of 400 PK ofzo... Wat nou inhalen, wat nou het eerste weg bij het stoplicht met je 1.4 met een rioleringsbuis als uitlaat....
Een estate met een 300 of 400 PK ofzo... Wat nou inhalen, wat nou het eerste weg bij het stoplicht met je 1.4 met een rioleringsbuis als uitlaat....
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Zo! Dope bak!
Volvo 940 SE
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
haha,
nog niet.
ik ben begonnen met het bouwen van een motorbok waarin ik een B30E heb gehangen. ik heb daar de ontsteking van een 6 cilinder ford mustang op gemonteerd (edis6). ook heb ik een megasquirt injectie computer gebouwd.
het aansluiten van dit alles heeft het nodige werk gekost, maar ik kan het blok nu starten en redelijk laten lopen. het afstellen kan alleen als ik de motor kan belasten en als ik een labda sensor heb (wil een wide-band).
nu ben ik sinds kort bezig met het restaureren van een 164E uit 1975 (Amerikaanse versie met een B30F blok) dit gaat nog de nodige tijd kosten.
het B30F blok heeft als voordeel dat de compressie lager is als bij het B30E blok, hierdoor kun je meer turbo druk gebruiken (dus meer pk) en heb je minder snel last van detonatie.
Ik wil de auto zwart maken, iets lager bij de grond, brede velgen (antraciet leek mij mooi)
Ik ga eerst een paar maanden zonder turbo rond rijden, dit om de techniek te testen en goed te krijgen. Tijdens deze periode kan ik ook de computer goed instellen.
Daarna ga ik beginnen met een turbo spruitstuk 3 inch uitlaat enz.
Langzamerhand beginnen de turbo onderdeelen zich te verzamelen. Turbo (Holset HX35h) blowoff valve, GROOT k&n lucht filter, intercooler enz.
Ik heb foto’s van het bouwen, zal deze binnen kort op internet plaatsen.
deze http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1229 is wel erg gaaf en zeer snel (600PK!) of ik ook zo veel geld en tijd wil uitgeven om dat vermogen te halen weet ik niet, 300pk om mee te beginnen lijkt me al plezier genoeg! maar het uiterlijk van de auto moet ik wel kunnen evenaren,
nog niet.
ik ben begonnen met het bouwen van een motorbok waarin ik een B30E heb gehangen. ik heb daar de ontsteking van een 6 cilinder ford mustang op gemonteerd (edis6). ook heb ik een megasquirt injectie computer gebouwd.
het aansluiten van dit alles heeft het nodige werk gekost, maar ik kan het blok nu starten en redelijk laten lopen. het afstellen kan alleen als ik de motor kan belasten en als ik een labda sensor heb (wil een wide-band).
nu ben ik sinds kort bezig met het restaureren van een 164E uit 1975 (Amerikaanse versie met een B30F blok) dit gaat nog de nodige tijd kosten.
het B30F blok heeft als voordeel dat de compressie lager is als bij het B30E blok, hierdoor kun je meer turbo druk gebruiken (dus meer pk) en heb je minder snel last van detonatie.
Ik wil de auto zwart maken, iets lager bij de grond, brede velgen (antraciet leek mij mooi)
Ik ga eerst een paar maanden zonder turbo rond rijden, dit om de techniek te testen en goed te krijgen. Tijdens deze periode kan ik ook de computer goed instellen.
Daarna ga ik beginnen met een turbo spruitstuk 3 inch uitlaat enz.
Langzamerhand beginnen de turbo onderdeelen zich te verzamelen. Turbo (Holset HX35h) blowoff valve, GROOT k&n lucht filter, intercooler enz.
Ik heb foto’s van het bouwen, zal deze binnen kort op internet plaatsen.
deze http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1229 is wel erg gaaf en zeer snel (600PK!) of ik ook zo veel geld en tijd wil uitgeven om dat vermogen te halen weet ik niet, 300pk om mee te beginnen lijkt me al plezier genoeg! maar het uiterlijk van de auto moet ik wel kunnen evenaren,
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Die is inderdaad echt supermooi!!
Het uiterlijk zou inderdaad alleen al heel mooi zijn. Misschien iets minder sjonnie velgen en achterlichten, dan blijft het nog iets van klasse houden.
Hopelijk maak je er een leuke project thead over. Op volvolvo.nl zit trouwens ook behoorlijk was MS-kennis.
Het uiterlijk zou inderdaad alleen al heel mooi zijn. Misschien iets minder sjonnie velgen en achterlichten, dan blijft het nog iets van klasse houden.
Hopelijk maak je er een leuke project thead over. Op volvolvo.nl zit trouwens ook behoorlijk was MS-kennis.

















