Motorrevisie

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
leroy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20

Wie kan mij vertellen hoeveel een motorrevisie kost voor een volvo 460 uit '95 2.0i? Mijn auto is geheel nagelopen en schoongemaakt nieuwe bedrading en kabels, maar de bougies slaan nog steeds vet aan waardoor de auto zeer regelmatig (om de paar dagen) op 3 cilinders begint te lopen. Continu bougies vervangen heb ik wel gezien dus vandaar mijn vraag!
Gebruikersavatar
Ron440Fleet
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
Locatie: Spijkenisse

UITLAATSPRUITSTUKPAKKING ............
leroy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20

nee dat is het niet. De kat. is verwijdert, maar daar heeft het niks mee te maken. het is echt alleen in de cilinder.. wie kan mij een richtprijs geven.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Een volledig gereviseerd blok zal zo rond de €1500 - €2000 kosten schat ik, nwe zuigers en veren, krukas afslijpen, lagers, nokkenas, kleppen,oliepomp, waterpomp, distributie, keerringen, pakkingen etc. Je kan eens bij een revisie bedrijf een online offerte aanvragen. Voor mijn B20F blok uit mijn P1800ES was ik voor een compleet gereviseerd blok €2000 kwijt.
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

een ander blok kopen zal goedkoper zijn.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik zou in eerste instantie even kijken of het niet een klepseal is. Dan hoef je alleen de kop (klepseal) te reviseren. De kans dat het zuigerringen zijn is veel kleiner. Als je blok verder nergens lekt, kan het dus bijan alleen de kop zijn.

Klepseals zijn niet zo duur. Gewoon kop zelf demonteren en seals vervangen of dit laten doen. Daarna kop er zelf weer opzetten met nieuwe koppakking en spruitstukpakkigen.

Wat zijn de symptomen, rook?
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

sjoerdb schreef:een ander blok kopen zal goedkoper zijn.
Inderdaad,een goede moter uit een sloop auto halen is veel goedkoper dan helemaal reviseren.

-Wiebe
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
leroy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20

De symptonen zijn er eigenlijk niet. De bougies slaan continu vet. Wat zouden de kosten zijn als men een spruitstukpakking laat vervangen? Je kan er namelijk niet 1,2,3 zomaar bij.

Een motorblok halen uit een sloopauto doe je ook niet zomaar lijkt mij? Aangezien ik 0-technische kennis heb is het zaak dit bij een garage er in te laten zetten. Hoeveel zou dit kosten incl. een motor van de sloop. Is het daarnaast ook mogelijk om ipv een 2.0 motor een 1.8 of 1.6 er in te laten zetten?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft..
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”