Motorrevisie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20
Wie kan mij vertellen hoeveel een motorrevisie kost voor een volvo 460 uit '95 2.0i? Mijn auto is geheel nagelopen en schoongemaakt nieuwe bedrading en kabels, maar de bougies slaan nog steeds vet aan waardoor de auto zeer regelmatig (om de paar dagen) op 3 cilinders begint te lopen. Continu bougies vervangen heb ik wel gezien dus vandaar mijn vraag!
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
UITLAATSPRUITSTUKPAKKING ............
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een volledig gereviseerd blok zal zo rond de €1500 - €2000 kosten schat ik, nwe zuigers en veren, krukas afslijpen, lagers, nokkenas, kleppen,oliepomp, waterpomp, distributie, keerringen, pakkingen etc. Je kan eens bij een revisie bedrijf een online offerte aanvragen. Voor mijn B20F blok uit mijn P1800ES was ik voor een compleet gereviseerd blok €2000 kwijt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik zou in eerste instantie even kijken of het niet een klepseal is. Dan hoef je alleen de kop (klepseal) te reviseren. De kans dat het zuigerringen zijn is veel kleiner. Als je blok verder nergens lekt, kan het dus bijan alleen de kop zijn.
Klepseals zijn niet zo duur. Gewoon kop zelf demonteren en seals vervangen of dit laten doen. Daarna kop er zelf weer opzetten met nieuwe koppakking en spruitstukpakkigen.
Wat zijn de symptomen, rook?
Klepseals zijn niet zo duur. Gewoon kop zelf demonteren en seals vervangen of dit laten doen. Daarna kop er zelf weer opzetten met nieuwe koppakking en spruitstukpakkigen.
Wat zijn de symptomen, rook?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Inderdaad,een goede moter uit een sloop auto halen is veel goedkoper dan helemaal reviseren.sjoerdb schreef:een ander blok kopen zal goedkoper zijn.
-Wiebe
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.02.2008 - 21:20
De symptonen zijn er eigenlijk niet. De bougies slaan continu vet. Wat zouden de kosten zijn als men een spruitstukpakking laat vervangen? Je kan er namelijk niet 1,2,3 zomaar bij.
Een motorblok halen uit een sloopauto doe je ook niet zomaar lijkt mij? Aangezien ik 0-technische kennis heb is het zaak dit bij een garage er in te laten zetten. Hoeveel zou dit kosten incl. een motor van de sloop. Is het daarnaast ook mogelijk om ipv een 2.0 motor een 1.8 of 1.6 er in te laten zetten?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft..
Een motorblok halen uit een sloopauto doe je ook niet zomaar lijkt mij? Aangezien ik 0-technische kennis heb is het zaak dit bij een garage er in te laten zetten. Hoeveel zou dit kosten incl. een motor van de sloop. Is het daarnaast ook mogelijk om ipv een 2.0 motor een 1.8 of 1.6 er in te laten zetten?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft..