koppeling slipt af en toe door

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaZoR
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.06.2007 - 14:53

Volvofanaten,

Hebben jullie enig idee of dit simpel op te lossen is of niet - eventueel hoeveel dit kan kosten?

(Heel) soms merk ik dat enkel de toeren omhoog geen niet in verhouding met acceleratie.

Niet dat ie ineens in het rood slaat maar wel merkbaar geen grip binnen de koppeling.

Alle raad/info welkom!

Thx!
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Lijkt erop dat de koppeling het aan het begeven is. Trek eens vol gas op vanuit lage toeren in zijn 4e versnelling. Gaat hij slippen dan ben je aan de beurt. Een koppelingsset kost zo'n €125,00, afhankelijk van welke motor erin zit. Als je het in een garage moet laten doen komen er flink wat arbeidsuren bij, ik denk dat je zo'n €300 kwijt bent voor het monteren bij de dealer.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Koppelingsset €125,- ?

Neem aan dat dan een koppelingsplaat en een drukgroep is, en geen druklager... ik was voor een setje ruim 250euri's kwijt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Volvo_480_turbootje
3rd Gear member
Berichten: 283
Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31

Ik was voor een koppeling met drukgroep voor mijn 440 turbo 580 euro kwijt inclusief werkuren en inclusief het vernieuwen van mijn startmotor...

volgens mijn vroegere mechanieker, altijd drukgroep mee veranderen, je weet nooit...
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dat is voor de B16&B18 koppelingsset+druklager.
http://www.estateservices.nl/index.htm
Of deze, nog goedkoper voor €102,23 incl.
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=3304
(Maar daar komen nog verzendkosten bij vanuit Engeland)
ludolf
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 21.02.2008 - 09:11

Is het vervangen van je koppeling goed zelf te doen?
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ja, als je een takel hebt om de motor boven te houden want de moet de hele versnellingsbak eraf halen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
ludolf
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 21.02.2008 - 09:11

Hahaha! dat klinkt niet echt dat het makkelijk te doen is! ik zou al moeite hebben met alleen de motor eruit halen :twisted:
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

De motor hoeft er niet uit. De versnelligsbak moet los van de motor en aan die versnellingsbak zitten ook steunen.
Als je het niet doen, kantelt de motor dus naar beneden, je hoeft hem maar aan 1 zijde "vast te houden" dus. (koppelingszijde dus).
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
RaZoR
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13.06.2007 - 14:53

Hey,

Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat meerbepaald om een 460 1,9Tdi van 1995 met 220000 km.

Ben zonet terug van een monteur die mijn remschoenen en rempompjes heeft vervangen voor 190 euro.

Ik wilde met mijn vraag weten of het dan effectief nog de moeite is om deze kost van ongeveer 500 euros te doen op deze auto.

Ik rijd alleszins doodgraag met deze auto en vind elke kost nog goed - toch zit ik voor een dillema met deze kosten in vooruitzicht.
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

Wat ik mijzelf wel is heb afgevraagd over de bak:
-als je het kapje van de 5e versnellig eraf haalt lijkt het net alsof je de bak er gewoon via boven eruit kan tillen (uiteraard wel alles loshalen en motor aan de takel)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”