Volvofanaten,
Hebben jullie enig idee of dit simpel op te lossen is of niet - eventueel hoeveel dit kan kosten?
(Heel) soms merk ik dat enkel de toeren omhoog geen niet in verhouding met acceleratie.
Niet dat ie ineens in het rood slaat maar wel merkbaar geen grip binnen de koppeling.
Alle raad/info welkom!
Thx!
koppeling slipt af en toe door
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Lijkt erop dat de koppeling het aan het begeven is. Trek eens vol gas op vanuit lage toeren in zijn 4e versnelling. Gaat hij slippen dan ben je aan de beurt. Een koppelingsset kost zo'n €125,00, afhankelijk van welke motor erin zit. Als je het in een garage moet laten doen komen er flink wat arbeidsuren bij, ik denk dat je zo'n €300 kwijt bent voor het monteren bij de dealer.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Koppelingsset €125,- ?
Neem aan dat dan een koppelingsplaat en een drukgroep is, en geen druklager... ik was voor een setje ruim 250euri's kwijt.
Neem aan dat dan een koppelingsplaat en een drukgroep is, en geen druklager... ik was voor een setje ruim 250euri's kwijt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31
Ik was voor een koppeling met drukgroep voor mijn 440 turbo 580 euro kwijt inclusief werkuren en inclusief het vernieuwen van mijn startmotor...
volgens mijn vroegere mechanieker, altijd drukgroep mee veranderen, je weet nooit...
volgens mijn vroegere mechanieker, altijd drukgroep mee veranderen, je weet nooit...
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat is voor de B16&B18 koppelingsset+druklager.
http://www.estateservices.nl/index.htm
Of deze, nog goedkoper voor €102,23 incl.
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=3304
(Maar daar komen nog verzendkosten bij vanuit Engeland)
http://www.estateservices.nl/index.htm
Of deze, nog goedkoper voor €102,23 incl.
http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=3304
(Maar daar komen nog verzendkosten bij vanuit Engeland)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ja, als je een takel hebt om de motor boven te houden want de moet de hele versnellingsbak eraf halen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
De motor hoeft er niet uit. De versnelligsbak moet los van de motor en aan die versnellingsbak zitten ook steunen.
Als je het niet doen, kantelt de motor dus naar beneden, je hoeft hem maar aan 1 zijde "vast te houden" dus. (koppelingszijde dus).
Als je het niet doen, kantelt de motor dus naar beneden, je hoeft hem maar aan 1 zijde "vast te houden" dus. (koppelingszijde dus).
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- RaZoR
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13.06.2007 - 14:53
Hey,
Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat meerbepaald om een 460 1,9Tdi van 1995 met 220000 km.
Ben zonet terug van een monteur die mijn remschoenen en rempompjes heeft vervangen voor 190 euro.
Ik wilde met mijn vraag weten of het dan effectief nog de moeite is om deze kost van ongeveer 500 euros te doen op deze auto.
Ik rijd alleszins doodgraag met deze auto en vind elke kost nog goed - toch zit ik voor een dillema met deze kosten in vooruitzicht.
Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat meerbepaald om een 460 1,9Tdi van 1995 met 220000 km.
Ben zonet terug van een monteur die mijn remschoenen en rempompjes heeft vervangen voor 190 euro.
Ik wilde met mijn vraag weten of het dan effectief nog de moeite is om deze kost van ongeveer 500 euros te doen op deze auto.
Ik rijd alleszins doodgraag met deze auto en vind elke kost nog goed - toch zit ik voor een dillema met deze kosten in vooruitzicht.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
Wat ik mijzelf wel is heb afgevraagd over de bak:
-als je het kapje van de 5e versnellig eraf haalt lijkt het net alsof je de bak er gewoon via boven eruit kan tillen (uiteraard wel alles loshalen en motor aan de takel)
-als je het kapje van de 5e versnellig eraf haalt lijkt het net alsof je de bak er gewoon via boven eruit kan tillen (uiteraard wel alles loshalen en motor aan de takel)