'Wat was je dan aan het doen?' hoor ik je vragen.
ik wil een volvo 164 gaan voorzien van megasquirt injectie, edis6 onsteking en een holset turbo.
dit alles moet er voor zorgen dat ik rond de 300 pk uit het B30 blok kan persen!
Hiervoor heb ik natuurlijk een auto nodig:
Die heb ik!

En amerikaanse Volvo 164E Automatic met B30F motor. kleine 100.000 mijl op de klok.
de auto moet nodig gerestaureerd worden zoals je kan zien:

De auto heeft een aardige klapper gemaakt achter, veel dingen krom en veel plamuur

Gaatje

Gaatje weg, het kniperlichtje vind ik niet mooi, dus gaat eraf!
Om de megasquirt injectie te kunnen testen heb ik een tafeltje gemaakt waarin ik een motorblok kan testen.

Hier ze je het blok + alle extra bedrading die nodig is voor de megasquirt.
Ik ga de electronische onsteking van een Ford Mustang gebruiken, deze onsteking is te regelen via de Megasquirt computer.

Ford Mustang Edis6, de originele onsteking zit er om het gat dicht te houden.
Als alles werkt (auto af, motor klaar, megasquirt werkend) dan ga ik een turbospruitstuk maken, intercooler monteren en de turbo inbouwen

Holset HX35W turbo uit een Dodge Cummins 6 liter diesel truck
Zoals je ziet genoeg werk, ik ben nu erg druk met de auto zelf. het plaatwerk is het meeste werk.
kleur weet ik nog niet goed, waarschijnlijk satijn zwart http://www.automotiveblogger.net/wp-con ... ustang.jpg
De auto wordt verlaagt, krijgt polyvinyl bussen en een M400 handbak , dit omdat de automaat bak het vermogen niet aankan.
Waarschijlijk herkend de 164 bezitter de schuur waar ik knutsel.