Olieverbruik B30
- Iroll
- 6th Gear member
Dat is waarschijnlijk de oliekeerring van de krukas. Vrij makkelijk te vervangen. De radiateur moet eruit, de krukaspoelie eraf en het distributiedeksel. Als het nog de oude vilten variant is die er inzit, dan is het de moeite waard om het distr.deksel om te ruilen voor een die geschikt is voor een moderne neopreen oliekeerring. Die gaat veel langer mee.
- Jordos
- 3rd Gear member
Mocht dat het niet zijn, en weet je niet waar het lek zit, is de makkelijkste oplossing zoeken!
Heb ik ook gedaan. Wagen opkrikken, eronder gaan liggen, alles mooi schoonmaken, motor laten lopen en wachten maar.
Olie laat mooie sporen achter.
Heb ik ook gedaan. Wagen opkrikken, eronder gaan liggen, alles mooi schoonmaken, motor laten lopen en wachten maar.
Olie laat mooie sporen achter.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- ferdy
- 4th Gear member
Even een update, kwam er vandaag achter dat een K nokkenas juist bedoeld is voor meer vermogen over de hogere toerentallen.
Het blok had minder vermogen dan voorheen toen ik de 123 ignition had geinstalleerd en de auto ging niet harder dan 145 !!
Echter na het selecteren van de juiste curve LPG/B30E/K-camschaft is het blok er werkelijk voelbaar op voorruit gegaan. Vanaf ca 2800 toeren hakt al het vermogen erin. Best gaaf in zo'n oude auto
Het blok had minder vermogen dan voorheen toen ik de 123 ignition had geinstalleerd en de auto ging niet harder dan 145 !!
Echter na het selecteren van de juiste curve LPG/B30E/K-camschaft is het blok er werkelijk voelbaar op voorruit gegaan. Vanaf ca 2800 toeren hakt al het vermogen erin. Best gaaf in zo'n oude auto