Ik heb hier een volvo s80 staan die volgens mij last heeft van tikkende kleppen ? Om de hoeveel km worden deze normaal gesteld? zijn dit volledig hydraulische kleppen en kunnen deze gesteld worden met stelplaatjes?
Is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Technische kenmerken
s80 2.4
b5244s 2435cc 125kw
03-03 t/m 05-06
Inmiddels 85000 km gelopen
tikkende kleppen s80 2.4
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
hydraulische kleppen kun je natuurlijk niet stellen!
Als het een model is van na modeljaar 2000 heeft hij vaste stelbare klepstoters
Is het een LPG auto?
Is het een LPG auto?
-
750i
- Starter
sommige hydraulische kleppen zijn wel degelijk te stellen met behulp van stelplaatjes.Ramon&Ramon schreef:hydraulische kleppen kun je natuurlijk niet stellen!
Is het een LPG auto?
Het bouwjaar is 2003
Nee het is geen LPG auto.
Wat is de speling voor in en uitlaat klep?
-
Gast
Ik zou blij zijn met tikkende kleppen, staan ze in ieder geval niet te strak.
Kijk hier even, klepspeling + hoe je het kan doen: (Hoewel niet iedereen dat met mij eens is.
)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Kijk hier even, klepspeling + hoe je het kan doen: (Hoewel niet iedereen dat met mij eens is.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
Hydraulische klepstoters van een Volvo,welk type dan ook,kun je niet stellen.
Ik heb er in de 30 jaar bij Volvo al wel een paar gedaan,dus ga me niet vertellen wat wel of niet kan.
Het is een hele ingreep ,wat je echt vaker gedaan moet hebben.
Als de kleppen pas gesteld zijn bij je S80,zijn ze in het begin hoorbaar,maar dat wordt vanzelf weer minder.
Ik heb er in de 30 jaar bij Volvo al wel een paar gedaan,dus ga me niet vertellen wat wel of niet kan.
Het is een hele ingreep ,wat je echt vaker gedaan moet hebben.
Als de kleppen pas gesteld zijn bij je S80,zijn ze in het begin hoorbaar,maar dat wordt vanzelf weer minder.
- Frumpy
- 5th Gear member
Volgens Volvo hoeven de "vaste" kleppen toch ook niet gesteld te worden? Ik heb het in ieder geval nog nergens gelezen in de voorgeschreven onderhoudsintervallen met gespecificeerde werkzaamheden.
S80 2,5T AUT5 2004
-
Gast
Dat is juist ook het probleem. Volvo specificeerd dit nergens.Frumpy schreef:Volgens Volvo hoeven de "vaste" kleppen toch ook niet gesteld te worden? Ik heb het in ieder geval nog nergens gelezen in de voorgeschreven onderhoudsintervallen met gespecificeerde werkzaamheden.
Dan zijn er ook nog dealers die vol blijven houden dat het hydraulische kleppen zijn.
Tja..... dan is het een "beetje" zoek.
Gas auto's zijn eerder aan de beurt, maar ook bij een benzine zal het tzt voorkomen dat deze gesteld moeten worden.
Zeker als deze stevig wordt bereden en bijvoorbeeld ook nog eens getuned is.