Heb mijn EGR slang schoon gemaakt, zoals al vaker is beschreven op dit forum.
zat wel aardig vol, voornamelijk de bovenste slang en de egr alu. aansluitstuk aan bovenzijde motor en egr klep was goed vervuild.
heb er geeen foto's vaan gemaakt daar de bestaande foto's op dit forum gelijk was als mijn situatie.
Tip vooraf handen insmeren met een handcreme, met kleine poetslappen (beetje doordrenkt met benzine) dan de teer eruit halen.
Rubber slang geheel demonteren en in garage met kwastje en benzine schoon maken , daarna poetslap erdoorheen halen.
groetjes
EGR schoonmaak
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
- Locatie: Diksmuide, België
- Contacteer:
Voel je nu verschil tijdens het rijden ?
Jochen
Jochen
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vond dat de auto na het schoonmaken wel beter reageerd op het gaspedaal.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- trax
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 31.10.2007 - 20:17
- Locatie: Groningen
ik merk nog niets, zat ook niet zoveel in dat de doorsnede verkleind was.jochenandries schreef:Voel je nu verschil tijdens het rijden ?
Jochen
klep aansluiting is doorsnede ca 50mm en troep afzetting is ca.3 mm rondom.
dacht functioneel dat alleen invloed heeft op de stikstof uitstoot bestemd was....
Life is measured in achievements not in years alone
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
- Locatie: Diksmuide, België
- Contacteer:
Mijn S60D5 heeft nu 212000km op de teller staan.
Ik denk dat ik binnenkort in uw voetstappen ga treden en ook es de EGR en buizen rondom ga poetsen.
Kan nooit kwaad.
Ik denk dat ik binnenkort in uw voetstappen ga treden en ook es de EGR en buizen rondom ga poetsen.
Kan nooit kwaad.
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
'02 S60 D5
Audiofiel
PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
- trax
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 31.10.2007 - 20:17
- Locatie: Groningen
nee dacht ik ook ..............beter preventief .
en je krijgt een betere relatie met je auto, ik heb hem naderhand nog ff een schouderklopje gegeven.
dat helpt !
en je krijgt een betere relatie met je auto, ik heb hem naderhand nog ff een schouderklopje gegeven.
dat helpt !
Life is measured in achievements not in years alone
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 26.06.2005 - 01:48
- Locatie: slochteren
Na alle enthousiaste verhalen over E.G.R. reiniging ben ik ook maar aan de slag gegaan, na 40.000km, sinds de vorige reiniging was het resultaat
Onderste slang; geen vervuiling. Middenstuk van aluminium; wel een paar eetlepels vol met smurrie. Bovenste slang idem. Maar het bovenste
aluminium deel, boven de bovenste slang, het stukje wat "de hoek om gaat" richting bovenkant motor heb ik
uitgelepeld met een theelepeltje, er kwam heel veel smurrie uit. Ik vraag
mij af wat er "na de bocht" waar je niet bij kunt komen, nog aan troep te verwijderen valt. Heeft iemand hier ervaring mee, of moet je maar wachten totdat het daarbovenin helemaal dichtsilbt? Het antwoord op mijn vraag met blijdschap tegemoed ziende. S60 D5 255.000km.
Wie het weet mag het zeggen.
Onderste slang; geen vervuiling. Middenstuk van aluminium; wel een paar eetlepels vol met smurrie. Bovenste slang idem. Maar het bovenste
aluminium deel, boven de bovenste slang, het stukje wat "de hoek om gaat" richting bovenkant motor heb ik
uitgelepeld met een theelepeltje, er kwam heel veel smurrie uit. Ik vraag
mij af wat er "na de bocht" waar je niet bij kunt komen, nog aan troep te verwijderen valt. Heeft iemand hier ervaring mee, of moet je maar wachten totdat het daarbovenin helemaal dichtsilbt? Het antwoord op mijn vraag met blijdschap tegemoed ziende. S60 D5 255.000km.
Wie het weet mag het zeggen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je moet er niet aan denken dat dat helemaal vol zit. Dat is ook de reden dat ik de EGR dicht heb gezet. Beter voorkomen dan genezen. Over een poosje haal ik de slangen weer eens los om te zien of alles nu echt netjes roetvrij blijft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95