Aanschaf 240 Polar Estate
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Ik zou toch echt voor wat meer luxe gaan (relatief begrip bij een 240 maar toch!). Het wordt straks weer warm, en dan is een airco wel lekker. Veel 240's zijn al voorzien van een lpg-tank, en voor een auto met leer betaal je veel meer maar zit je wel heerlijk! Btw: De kilometerstand is, wederom relatief, wat aan de hoge kant.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Vergeleken met een Polar - daar was je naar op zoek, immers - zou ik deze GLE niet saai willen noemen.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Hoe zit het met de koprevisie? Dat staat nou net weer niet vermeld. Erg duur voor de km stand!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
ook niet duur....the net is closing!
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Ook een hele mooie En dezelfde prachtige kleur.
De brandstofmeter doet het inmiddels weer en het temperatuur verhaal wordt hier op het forum behandeld. Maar de verkoper heeft zo ongeveer besloten om hem eerst maar weer te houden. Hij kan hem niet zo goed missen
De brandstofmeter doet het inmiddels weer en het temperatuur verhaal wordt hier op het forum behandeld. Maar de verkoper heeft zo ongeveer besloten om hem eerst maar weer te houden. Hij kan hem niet zo goed missen

Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Dat is inderdaad niet veel geld. Even advocaat van de duivel.... Een GL met al die opties, is het mischien een geïmorteerde Super Polar? Niet dat dat meteen verkeerd is, maar vind het gewoon wel opvallend.ook niet duur....the net is closing!
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Lijkt me ook een Super Polar. Mede gezien het 'super' op de voorspatborden. Geimporteerd in 2005. Mooi ding! Dat 'GL' op de RDW-site zegt volgens mij niks, die van mij is een Polar volgens de RDW, maar als je naar het chassisnummer kijkt, dan zou het een GLE zijn. Ik weet niet hoe ze het type bepalen bij de RDW, maar de Super Polar kennen ze in ieder geval niet.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Volgens mij is het afhankelijk van de Douane. Je hebt toch geen origineel Nederlandse? Ze kijken naar het uitrustingsniveau van de auto en bekijken dan hoe die auto destijds met deze opties geleverd werd. Weet niet zeker of het bij jou Volvo zo gegaan is, maar zou ging het in 2002 met mijn vaders geimporteerde Passat. Het was een duitse Highline, maar aangezien er verschil zat in de pakketsamenstelling tussen D & NL werd hij hier ingevoerd als Trendline.geestschrijver schreef:Ik weet niet hoe ze het type bepalen bij de RDW, maar de Super Polar kennen ze in ieder geval niet.
De Douane geeft uiteindelijke goedkeuring (na betaling BPM) aan de RDW, met wat papieren waarop alles zo in ingevuld.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik denk eerlijk gezegd dat het een beetje nattevingerwerk is. Bij die van mij stond er ooit Polar op de achterklep, dus hebben ze hem maar zo genoemd, op die van Marktplaats - dezelfde uitvoering - staat dat volgens mij niet.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Raar en toch een neerlands kenteken? Wel volvo maar dan een uit 1983....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dat heeft onze Carlo er natuurlijk even opgeplakt omdat hij buiten staat, anders gaan de buren zeiken. Zo zijn die Dordtenaren.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dat is een interessantie optie. Aankooptips al gehad?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
joh, moet niet gekker worden. :oops:
Het is ook allemaal bijna niet meer bij te houden.
Deze mogelijk aankoop is wel een serieuze kandidaat. Prijs wel iets aan de hoge kant. Bij de laatste twee keer dat ik virtueel over de schouder heb mee gekeken en onderhandeld lagen de prijzen rond de €4000,-- voor gelijkwaardige uitvoeringen en kilometerstanden.
Het is ook allemaal bijna niet meer bij te houden.
Deze mogelijk aankoop is wel een serieuze kandidaat. Prijs wel iets aan de hoge kant. Bij de laatste twee keer dat ik virtueel over de schouder heb mee gekeken en onderhandeld lagen de prijzen rond de €4000,-- voor gelijkwaardige uitvoeringen en kilometerstanden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12
Grappige discussie maar ik begrijp iets niet:
Waarom ga je iedere keer naar de dure aanbiedingen kijken? Duurder is zeker niet altijd beter weet ik uit ervaring.
In al die tijd dat jij aan het zoeken bent had ik al minstens 5 keer een pracht 240 kunnen kopen naar mijn zin voor zeer zeker minder geld.
Ik heb een keer een 240 Polar gekocht voor een kennis die al lang op Marktplaats te koop stond met 260 dkm erop. De auto had uiteraard een paar verbeterpuntjes maar hij heeft hem gekocht voor €1200,00 en er vervolgens voor €400,00 aan laten versleutelen en nu heeft hij een perfecte 240 waarvan hij precies weet hoe de staat is voor €1600,00 en het mooie is dat hij hem zakelijk rijdt en de auto heeft laten taxeren voor €5250,00.
Tel uit je winst!
Keer niet meteen om als een 240 waar je naar kijkt een gebrek oid vertoont,het zijn tenslotte auto's van minimaal 15 jaar oud. Er is dan altijd wel iets te verzinnen wat vervangen moet worden. Veel belangrijker is het om te weten dat bijna alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn en niet duur dus je kan best eens een auto kopen die je echt mooi vindt en er nog wat aan verbeteren mits de prijs juist is.
Een ander fabeltje wat ik wil ontkrachten is dat een 240 met weinig kilometers automatisch beter is dan één met 4 ton achter de kiezen. De staat van de auto valt en staat met de manier waarop hij onderhouden is en dit is vaak van doorslaggevende betekenis voor de prijs. Ook daar heb ik al eens een mooi voorbeeld van mogen aanschouwen: iemand had een 244 gekocht met maar 52 dkm op de teller,echt een plaatje van een schoonheid. Het was alleen zo jammer dat de auto 10 jaar had stil gestaan en elk rubbertje vervangen mocht worden en dat sommige onderdelen spontaan de geest gaven toen ze ermee gingen rijden. Ergo: veel werk en kosten om de auto technisch weer perfect te krijgen.
Een krakende stoel is voor mij geen afknappunt ,dat is te herstellen bij voorbeeld.
Succes met zoeken.
Waarom ga je iedere keer naar de dure aanbiedingen kijken? Duurder is zeker niet altijd beter weet ik uit ervaring.
In al die tijd dat jij aan het zoeken bent had ik al minstens 5 keer een pracht 240 kunnen kopen naar mijn zin voor zeer zeker minder geld.
Ik heb een keer een 240 Polar gekocht voor een kennis die al lang op Marktplaats te koop stond met 260 dkm erop. De auto had uiteraard een paar verbeterpuntjes maar hij heeft hem gekocht voor €1200,00 en er vervolgens voor €400,00 aan laten versleutelen en nu heeft hij een perfecte 240 waarvan hij precies weet hoe de staat is voor €1600,00 en het mooie is dat hij hem zakelijk rijdt en de auto heeft laten taxeren voor €5250,00.
Tel uit je winst!
Keer niet meteen om als een 240 waar je naar kijkt een gebrek oid vertoont,het zijn tenslotte auto's van minimaal 15 jaar oud. Er is dan altijd wel iets te verzinnen wat vervangen moet worden. Veel belangrijker is het om te weten dat bijna alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn en niet duur dus je kan best eens een auto kopen die je echt mooi vindt en er nog wat aan verbeteren mits de prijs juist is.
Een ander fabeltje wat ik wil ontkrachten is dat een 240 met weinig kilometers automatisch beter is dan één met 4 ton achter de kiezen. De staat van de auto valt en staat met de manier waarop hij onderhouden is en dit is vaak van doorslaggevende betekenis voor de prijs. Ook daar heb ik al eens een mooi voorbeeld van mogen aanschouwen: iemand had een 244 gekocht met maar 52 dkm op de teller,echt een plaatje van een schoonheid. Het was alleen zo jammer dat de auto 10 jaar had stil gestaan en elk rubbertje vervangen mocht worden en dat sommige onderdelen spontaan de geest gaven toen ze ermee gingen rijden. Ergo: veel werk en kosten om de auto technisch weer perfect te krijgen.
Een krakende stoel is voor mij geen afknappunt ,dat is te herstellen bij voorbeeld.
Succes met zoeken.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?