Volvo aanschaffen via ex lease of buitenland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
The Driver
2nd Gear member

Scherp Robbert :

je zou inderdaad niet zeggen dat de Volkswagen-diesel uit Wolfsburg kwam
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

Ik denk toch dat VW en Audi de beste diesels ter wereld maken 8) 8)
EPCL
2nd Gear member

Het feest kan dan eindelijk beginnen! Ik ga maandag een V70 diesel kopen bij een autohandelaar in Duistlandl Vandaag bekeken en bedenktijd gevraagd. Ik moet nl. nog een aantal zaken uitzoeken. Misschien dat jullie kunnen helpen.

Het betreft een V70, 2.5 diesel, september 2000, met 180.000 km op de teller. Is 'gegarandeerd' door scheckheft verpflegung door officele Volvo dealer. Auto bevat opties als: geintegreerde GSM, originele Volvo Navigatie, ECC e.d.. Auto wordt geleverd met Winterbanden op LM velgen en zomerbanden op LM velgen. Vandaag heb ik ermee gereden en hij rijdt goed, geen technische opvallendheden. Alle knopjes en andere zaken werken ook.
Ik wil nadat ik de auto heb opgehaald de verschillende opties als audio HU403, geintegreerde GSM en de navigatie uitbouwen.
Weet iemand of de verschillende onderdelen uitgebouwd kunnen worden, waar moet ik daarbij mee rekening houden? Kan het navigatiesysteem gemakkelijk worden uitgebouwd?
Geeft de Vadis hierover informatie? Kent iemand een adres waar de Vadis (of kopie) is in te zien/te leen?

Een andere vraag: achterin de auto is een cd wisselaar ingebouwd. Deze is bestemd voor de Navigatie cd's. De verkoper beweert dat er ook muziek cd's mee kunnen worden afgespeeld. Ik vraag mij dat af. De HU403 kent voorzover ik heb gezien geen keuzemogelijkheid om CD wisselaar te selecteren. Weet iemand of dit ook kan?

Alvast bedankt voor alle antwoorden of doorverwijzingen.
menjo
7th Gear member

HU-403 kan wel een CD wisselaar aansturen:
http://acctest.semcon.se/nl-NL/P2X/audi ... 249527.htm

Is ook allemaal wel uit te bouwen, maar ik weet niet of je dan aan de software wat moet updaten. Dat moet met inbouwen iig wel.

Vadis wordt op marktplaats wel aangeboden geloof ik.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Volgens mij kan de douane aan het typenummer in hun systeem zien welke opties er af fabriek zijn meegeleverd met de auto.

Dan kun je alles wel uitbouwen maar dat heeft niet zoveel zin.
Staat hierover niet iets op www.autokopeninhetbuitenland.nl ?

Overgens is uitbouwen een klein klusje. Kun je daarna meteen een mooi dolby surround setje inbouwen :lol:
Als het spul eruit is moet je dus wel ff een middenspeakerrooster regelen en een dinframe ipv je radio, anders is het zo'n gatenkaas.

Deze spullen heeft www.volvos.nl wel voor je
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
EPCL
2nd Gear member

hans anesthesie schreef:Volgens mij kan de douane aan het typenummer in hun systeem zien welke opties er af fabriek zijn meegeleverd met de auto.

Dan kun je alles wel uitbouwen maar dat heeft niet zoveel zin.
Staat hierover niet iets op www.autokopeninhetbuitenland.nl ?
De inhoud/opties van de auto kan door de handelaar in Duitsland er toch al zijn uitgehaald.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

En?? heb je de wagen al gekocht?/ En al wat uitgebouwd? :lol:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
EPCL
2nd Gear member

hans anesthesie schreef:En?? heb je de wagen al gekocht?/ En al wat uitgebouwd? :lol:
Vrijdag haal ik hem op en zaterdag aan het uitbouwen...
Lambert
5th Gear member

Voor degene die er in geintreseerd is: Garage Jacob Schaap importeerd allemaal jonge Volvo's uit Italie en biedt deze echt goedkoop aan... kijk maar eens op www.jacobschaap.nl Voor bedrijven minder interessant vanwege BTW-0

Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Nou ik dacht het niet.
Ze kunnen echt de opties niet zien die er in de auto zijn gezet.
Dat is echt niet zo.

En als de douane vraagt waarom er een gat zit op de plaats van de radio, nou die heeft de vorige eigenaar uitgebouwd.
Idem met Navi, gewoon even weghalen en het dichte plaatje er op, no problem.
We betalen al BPM!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ze kunnen vrij simpel nazien met wat voor voorzieningen een auto de fabriek verliet, sta je een hoop moeite te doen voor nop.
Volvo for life
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Beste Bart,

Hoeveel Volvo's heb jij al geimporteerd en helpen importeren ?

Ik heb er al een paar gedaan, V70D5, XC70 Ocean race, 2 x Audi A2 en zeer binnenkort ..... nou dat vertel ik dan wel.
En neem van me aan ze kennen alleen de variant zoals op de CVO is omschreven.
Dat gaat over de motor, gewicht, aantal deuren, brandstof en dat soort zaken.
En dus niet over radio's ,leer, soort velg, Navi, etc.

Onlangs nog gezondigd met een ander merk, Audi A2 1,6 FSI.
Radio (cat pr. 1850) er op de hoek uitgehaald in in mijn tas gedaan.
Vraag van de douane: zit er geen radio in de auto gemonteerd?"
Zonder te jokken geantwoord: "nee er zit geen radio in de auto gemonteerd"
En klaar is kees.

Ik zal volgende week het CVO van mijn XC70 OR eens scannen en op dit forum proberen te zetten.

p.s. voor de afzonderlijk te monteren accessoires zoalsradio's navi, etc maakt de subcontractor of Volvo een apart CVO maar dat gaat dan meer over dat betreffende appaaraat.
Voor ieder apparaat in de EU moet de importeur of fabrikant een CVO verstrekken.

Vreemd genoeg laat Volvo veel auto's op dit moment in Spanje keuren bij de spaanse versie van de RDW.
In het verleden was dat vaak de Nederlandse RDW.

P.p.s. al die moeite is nog nooit voor nop geweest!!!
Keiharde Euros mee bespaard
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Bijna vergeten,

Onlangs nog spullen uitgeleend aan iemand die de NAVI in zijn V70 er even uithaalde.
Is natuurliijk gewoon gelukt maar het mooiste is dat hij Ursa LM velgen had.
Douane loopt mee om de auto te bekijken en vraagt "meneer zijn dat LM velgen of stalen velgen"
"ik weet het niet, ze zaten er al onder" en de douanier besluit vervolgens dat het geen LM velgen zijn.

Ja Bart ze weten echt alles van de auto, nou ik dacht het dus niet.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat ze simpel te bedotten zijn betekend niet dat ze het niet kunen nazien, maar met al jouw ervaring ben je ongetwijfeld DE autoriteit hier..
Volvo for life
Gast

Gaat het er nu om in welke staat hij bij de douane binnenkomt of wat er vroeger mogelijk allemaal op heeft gezeten en inmiddels is uitgebouwd?
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Beste Bart sinterklaas bestaat niet en jouw wondersysteem waar alles in bestaat ook niet.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En het begrip "naar waarheid ingevuld" bij jou dus duidelijk ook niet.

Voor de goede orde, de standaardconfiguratie van iedere in europa gefabriceerde auto is vrij simpel naspeurbaar, dat de douane dat niet doet is jouw geluk.
silvervägen
1st Gear member

Ben schreef:Dat is mooi. Maar de bvb en invoerrechten moet je nog gewoon betalen.
Wel een restant van de BPM (opvolger van de BVB), waarvan de hoogte afhankelijk is van de datum eerste toelating.(zie www.belastingdienst.nl)

Bij een auto die al eerder is toegelaten binnen de EU.(bijvoorbeeld de gebruikte belg of duitser) betaal je GEEN invoer rechten. (vrij handelsverkeer EU).
S80 2,0T
Gast

Voor de goede orde, de standaardconfiguratie van iedere in europa gefabriceerde auto is vrij simpel naspeurbaar, dat de douane dat niet doet is jouw geluk.
Hier weet ik geen bal van, dus vragen maar.
Er kan wel van alles op een auto hebben gezeten, maar is het niet zo dat wat je invoert, dat je dat ook ( in verhouding) betaald.
Je gaat toch niet voor iets betalen wat er niet inzit???
silvervägen
1st Gear member

Bij mij ging het als volgt:

Navigatie eruit, radio eruit, telefoon eruit, winterbanden eronder op stalen velgen. Wel even netjes (dus accu los, betreffende zekeringen verwijderen verwijderen). Ik ben gewoon met enorme gaten in het dashboard naar de douane geweest.

Douane heeft een systeem waarmee de toenmalige consumenetenprijs van de aanwezige accessoires kan worden bepaald. Al dan niet onderdeel van een pakket (MOBILITY LINE, COMFORT EXECUTIVE ETC). In de prijslijsten kun je al zien dat al die accessoires ook achetraf gemonteerd kunnen zijn. Op de (in mijn geval Duitse) papieren komt die pakketaanduiding helemaal niet voor. Bovendien heten die paketten in andere landen anders( Bijvoorbeeld: Winter + mobilty =bussiness).

De douane gaat vervolgens uit van de basisuitvoering, kijkt welke accesoires er AANWEZIG zijn en bepaalt vervolgens of die los of in bundel verkrijgbaar waren en wat dat dan toen in consumentenprijs waard was. Dus als de in Nederland verkrijgbare bundel goedkoper was dan de losse onderdelen, dan neemt de douanier de bundelprijs. Let op: in de beginjaren waren heel veel dingen niet standaard (de boordcomupter bijvoorbeeld).

Ook bij ander auto's en camper die ik ooit invoerde ging het zo.
S80 2,0T
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”