Als eerste allemaal een goed nieuwjaar,
Mijn naam is Jurgen, en wij hebben inmiddels onze tweede Volvo 440. De eerste was een mint groene uit 1989. Hieraan hebben we een hoop onderhoudt gehad. Na een kleine aanrijding en uitlenen aan een kennis, had de auto inmiddels een aantal deukjes opgelopen. Verder een hele nette auto overigens, met mooi volvo alu velgen.
Maar hij begon steeds slechter te lopen, en verbruikte opeens koelvloeistof. Dus de kop gedemonteerd en idd de koppakking lag er uit, althans zo leek he. Na even goed te kijken, bleek dat de kop zelf helemaal weg was gevreten. Waardoor er dus voor de pakking geen draagvlak meer was.
We hebben er toen voorgekozen een andere 440 te kopen, en deze vonden we ook. Werkelijk in nieuwstaat! Alleen met een kapotte versnellingsbak, maar dat is voor ons niet zo'n probleem. De "nieuwe" is er 1 uit 1995 met cruisecontrol en nog wat andere dingen. Zal onderhand een foto plaatsen. Maar hij is gelijkend aan deze, alleen een nieuw type achterklep spoiler, andere velgen en originele geblindeerde achterzijruitjes:
Nu zijn we dus bezig de bak te vervangen, maarja om dan maar gelijk alles goed te doen, vervangen we ook het volgende:
- Wiellagers voorzijde (1 zijde bij de oude 4.000km geleden vervangen, andere zijde nieuw)
- Distributieriem (rollen en riem 10.000km geleden vervangen, nu de rollen met een nieuwe riem monteren)
- Achterwielnaven (10.000km geleden gemonteerd)
- Startmotor (5.000km geleden gemonteerd)
- Aandrijfassen (hoezen laatste 15.000km vervangen)
- Uitlaat (0.5 jaar oud)
- Keerringen krukas (die aan bak kant lekte al)
- Koppeling vervangen incl. druklager (het ligt toch los!)
- Remmen vervangen (2.500km geleden gemonteerd)
- Stuurhoezen, stuurkogels en fuseekogels
- Koppakking, klepseals endergelijke (hadden we al voor de andere gekocht)
Al met al een hele bezigheid! Maar zodra hij klaar is dan kunnen we er ook weer volop tegen aan.
Volvo 440 opknap topic!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:10
- Locatie: Veghel
Een hoop werk om jullie 440 weer op de weg te krijgen.
Maar als alles gedaan is heb je er ook weer jaren plezier van.
Veel plezier met jullie 440 met gerenoveerde aandrijflijn.
Groetjes Richard
Maar als alles gedaan is heb je er ook weer jaren plezier van.
Veel plezier met jullie 440 met gerenoveerde aandrijflijn.
Groetjes Richard
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Thanks, we hebben onderhand alle onderdelen vervangen. Dus er kan niet veel meer mee gebeuren. De rest is nog helemaal in orde.
- 2x Hampus
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2007 - 21:58
- Locatie: Gelderland
Ziet er strak uit, die 440. Een mooi project, de moeite waard.
Maar ga je een uitlaat vervangen die een half jaar oud is of begrijp ik het nu verkeerd?
Veel plezier met je aanwinst en succes met je project.
Maar ga je een uitlaat vervangen die een half jaar oud is of begrijp ik het nu verkeerd?
Veel plezier met je aanwinst en succes met je project.
S60 D5 163pk, Sapphire black metallic Nidingen 2003, 1e eig.
V40 1.8 122pk, Europa . black metallic Dynamic 2001, 2e eig. (als 2e auto naast S60)
V40 1.8 122pk, Europa . black metallic Dynamic 2001, 2e eig. (als 2e auto naast S60)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Nee, juist niet vervangen. Maar overzetten van de oude naar de nieuwe. Bij de oude hebben we hem half jaar geleden vervangen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Ja is zeker een hoop werk, zitten nog ff te wachten op de krukas keerringen. We hebben inmiddels het hele subframe er onder uitgehaald. Als de keerringen er zijn, kan de koppeling erop en daarna de bak er weer achter. Dan kunnen de overige 2 steunen weer geplaatst worden en dan staat alles mooi op het subframe en kunnen we mooi overal bij bij het blok. En ook remmerij endergelijke kunnen gemonteerd worden en gaan er daarna in 1 geheel weer onder. Dan hebben we het meeste al vervangen. Ik zal morgen wat foto's maken als ik er tijd voor heb.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Zo hier even wat foto's, het was al een beetje donker. Maar het is beter als geen foto's. Hij is ook nog niet gewassen sinds de aankoop, aangezien de bak al kapot was moesten we er toch eerst mee bezig.
Dit is de oude:
En dit de nieuwe:
He daar mist iets
En daar hangt het in de motortakel.
En deze velgen komen er onder:
Dit is de oude:
En dit de nieuwe:
He daar mist iets
En daar hangt het in de motortakel.
En deze velgen komen er onder:
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Hartelijk welkom. Mooi om jullie inzet zo te zien ronde deze 440's. Veel plezier met je nieuwe aanschaf en veel veilige km's toegewenst.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Welkom hier! Ik ga er vanuit dat je het ook leuk vindt om te doen, maar ik had hem toch laten staan...
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Het heeft even geduurd voordat er een update kwam, maar hier is ie weer. Het was makkelijker om alles eruit te halen, alles is nu tot in de puntjes in orde gemaakt. Ook wat beginnende roest op het subframe endergelijke hebben we meteen in orde gemaakt.
Ik ben begonnen met het in orde maken van de kop, de oxidate kreeg ik er niet echt goed vanaf, maar dat is niet anders, als ik het eraf borstel, komt het net zo snel weer terug. Alle kleppen eruit gehaald en de klepsteelhoedjes vervangen, ook de keerringen zijn vervangen:
Daarna het subframe op de tafel gezet en alles er rustig opgebouwd. Begonnen met de bak, zodat alle steunen weer vast konden. En daarna de kop en de distributie riem erop gezet.
Ook nog een hoop kleine dingen gedaan natuurlijk, wat beginnende roest, stuurhoezen, homokineet hoezen en noem maar op. Uiteindelijk was hij van de week klaar:
Ook de motorruimte in orde gemaakt, de rembekrachtiger moet nog even worden vervangen door die uit de donor auto:
En dus kon het er vandaag in:
En nog een keer de donor auto:
Van de week weer verder, eerst de dempers erin zetten, en de wielen eronder. Dan kan de auto de garage in worden gereden om een en ander aan te sluiten. Daarna alleen nog de achterremmen in orde maken, remmen ontluchten en dan kunnen we eindelijk rijden.
Ik ben begonnen met het in orde maken van de kop, de oxidate kreeg ik er niet echt goed vanaf, maar dat is niet anders, als ik het eraf borstel, komt het net zo snel weer terug. Alle kleppen eruit gehaald en de klepsteelhoedjes vervangen, ook de keerringen zijn vervangen:
Daarna het subframe op de tafel gezet en alles er rustig opgebouwd. Begonnen met de bak, zodat alle steunen weer vast konden. En daarna de kop en de distributie riem erop gezet.
Ook nog een hoop kleine dingen gedaan natuurlijk, wat beginnende roest, stuurhoezen, homokineet hoezen en noem maar op. Uiteindelijk was hij van de week klaar:
Ook de motorruimte in orde gemaakt, de rembekrachtiger moet nog even worden vervangen door die uit de donor auto:
En dus kon het er vandaag in:
En nog een keer de donor auto:
Van de week weer verder, eerst de dempers erin zetten, en de wielen eronder. Dan kan de auto de garage in worden gereden om een en ander aan te sluiten. Daarna alleen nog de achterremmen in orde maken, remmen ontluchten en dan kunnen we eindelijk rijden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Zo dat is een werk!
Heb je ook last van roest in achter wielkast randen?
Werkse!!
Heb je ook last van roest in achter wielkast randen?
Werkse!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Nee geen last van, daar hebben we ook goed opgelet bij het kopen van de auto. De oude van ons had het ook niet, maar bij de nieuwere waar we hebben gekeken, kon je bij sommige zo een stuk uit de wielkast trekken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Als je hem af heb is het een auto waar je jaren mee voort kan!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01.04.2005 - 21:52
- Locatie: De rijp
Ga zo door ziet er goed uit word ik altijd blij van
als mensen een 440 weer tip top in orde maken
zo blijven ze teminste rijden.
als mensen een 440 weer tip top in orde maken
zo blijven ze teminste rijden.
volvo440 2.0
volvo 480 cross helaas verkocht geen tijd meer voor
440 turbo helaas verkocht
binnen kort 850 2.5 bezine met 450000 km
volvo 480 cross helaas verkocht geen tijd meer voor
440 turbo helaas verkocht
binnen kort 850 2.5 bezine met 450000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 16:54
Bedankt voor de leuke reacties,
We zijn er nog steeds mee bezig, maar het begint er op te lijken. Gisteren de achterremmen er af gehaald. En daar bleek ook nog wat werk te zitten, 1 remcilinder was lek. Dus beide kanten worden vernieuwd, ook de dempers en de achteras lagers moeten worden vervangen. Morgen alle onderdelen binnen dus dan kunnen we dat er opzetten, inclusief de uitlaat. Na morgen zal er weer een update met foto’s volgen, ik hoop dat we hem morgen ook kunnen starten. Dus dan begint het er echt op te lijken. Volgende week uitlijnen en hopelijk ook dat hij nog voor de APK weg kan. Daarna eerst eens even netjes wassen, dat is er nog niet van gekomen. :roll:
We zijn er nog steeds mee bezig, maar het begint er op te lijken. Gisteren de achterremmen er af gehaald. En daar bleek ook nog wat werk te zitten, 1 remcilinder was lek. Dus beide kanten worden vernieuwd, ook de dempers en de achteras lagers moeten worden vervangen. Morgen alle onderdelen binnen dus dan kunnen we dat er opzetten, inclusief de uitlaat. Na morgen zal er weer een update met foto’s volgen, ik hoop dat we hem morgen ook kunnen starten. Dus dan begint het er echt op te lijken. Volgende week uitlijnen en hopelijk ook dat hij nog voor de APK weg kan. Daarna eerst eens even netjes wassen, dat is er nog niet van gekomen. :roll:
- lovemy440
- 4th Gear member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19
Ik zit nu de foto's te bekijken, maar van jullie "oude" uitmekaargehaalde 440, hoe hoog is de strip onder de koplampen? Want ik zie dat jullie daar een zilvere grill hebben, iets wat ik ook al tijde wil, maar mij werd verteld dat dat niet kon met die van mij. Maar als ik kijk naar jullie strips is ie even hoog als die van mij...
Me:
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold
Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold
Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003
My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
knap werk hoor!!ook een 440 verdient het.
groet'n uut grunn