Aankoop s70 of toch maar een 850 estate

Voor kenners: de "Roffel"
Noud
2nd Gear member

Ik woon in 's Gravenzande (zuid holland/westland), en rij elke werkdag op en neer naar Veldhoven [elke dag 286 km, a20-a15-a16-a58-a76 v.v]

Mede daarom moet niet alleen de auto-techniek maar ook de stereo installatie van goede kwaliteit zijn ;-)

-Noud
S70 - 2.5D - Comf / Lux - Nautic Blue - foto's - 360.000 km
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Waarom kom je toch niet in ons prachtige zuid-oost Brabant wonen :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Noud
2nd Gear member

Ik heb van mijn 19e tot mijn 31e in Eindhoven gewoond ;-) Maar toen ik mijn nieuwe vrouw leerde kennen ... tja ... *glimlach*

Die woon-werk afstand is voor NL begrippen wellicht veel maar in een volvo s70 is het goed uit te houden ;-)
Marc O.
5th Gear member

Hallo Noud,

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een S/V70 2.5D. Waarschijnlijk wordt het ook een auto met zo'n 250.000km op de teller. Kun je me vertellen hoe de auto tot op heden bevalt en wat het verbruik ongeveer is? Ik heb tot voor kort zelf een S60 D5 gehad (daarvóór een 850 2.5 20V) maar omdat ik nu een eigen bedrijfje aan huis heb en mijn vrouw een Golf V5 met LPG-G3 heeft, hebben we besloten de S60 eruit te doen (was eigenlijk iets te duur). Maar hoewel die Golf best een fijne auto is heb ik (Godzijdank) van het Volvo virus geen afstand kunnen doen. Bovendien is de ruimte toch ietsje te beperkt in een Golf en lukt het mijn ega om duistere redenen (:P) niet om de LPG vulslang aan te sluiten. Last but not least, de Golf geeft mij niet het gevoel van veiligheid dat een Volvo me geeft.

Graag verneem ik, eventueel ook van anderen, of ik op specifieke zaken dien te letten. Ik heb begrepen dat de airco een zwak punt kan zijn en dat de distri-riemen (zoals eigenlijk bij elke auto met die rubberen bretels) op tijd vervangen dient te worden. Hoe is de kwaliteit van de automatische transmissie (i.c.m. 250.000km en nog velen te gaan)?

Alvast bedankt!!
Marc
Noud
2nd Gear member

Tot nu toe bevalt hij prima. Mede door de enorm luxe uitvoering. Ik heb net zo lang gezocht totdat ik er een gevonden had waar de complete historie ECHT bekend van is. de 240.000 km beurt is cruciaal .. daar moeten al die 'bretels' gedaan worden. Water en brandstofpomp kunnen dan evt preventief ook geswapped worden.

Ik heb er nu ~2000 km mee gereden. Ik haal op de computer 5.5L/100 km. Daarbij moet ik vermelden dat ik 143 km snelweg rij (enkele reis). Ik maak veel gebruik van cruise-controll en de snelheid zit tussen 100-120 in (afhankelijk van de verkeersdruk). Uiteraard is het nog niet heel veel statistiek. Eind deze week zal de tank wel weer gevuld worden en heb ik een 2e meetpunt. (Het verbruik neemt drastich toe met de snelheid. Dat komt door de luchtweerstand. Deze neemt kwadratisch toe met de snelheid. En als je van de snelweg afgaat dan gaat het snel richting 9L/100 km.)

Voorts kan ik melden dat traction controll en abs voor mij nieuw waren en dat ik dit ernstig kan waarderen.

Enige aandachtspunten:

* De antenne ging niet meer helemaal naar binnen, inmiddels zelf opgelost met goed schoonmaken en opnieuw smeren.

* Motorelectronica storing (zie andere topic) die zichzelf oplost na een tijdje ??

Als je meer spec. vragen hebt -> PM :-)

-Noud
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”