van 2 turbo's 1 maken

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

Ik heb een scheurtje in het huis van mijn turbo (uitlaatgedeelte) de turbine is nog prima. nu kan ik goedkoop een kapotte turbo krijgen waarvan het huis nog goed is. Is het mogelijk om van 2 turbo's 1 te maken? en zo ja hoe precies?
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

Moet mogelijk zijn volgens mij maar vraag me niet hoe je ze uit elkaar kan halen, volgens mij moet/kan je dat best laten doen door een revisie bedrijf. Dat kost wel wat maar is hij ook direct gereviseerd.

Greetz Jan
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

als je zelf doet is de kans van onbelans erg groot adv. laten doen !
The Boz
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

K00L schreef:Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
Let wel, een revisie is niet goedkoop! Het is zeer specialistisch werk.
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

EvolvE schreef:
K00L schreef:Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
Let wel, een revisie is niet goedkoop! Het is zeer specialistisch werk.
had ik al eens naar geïnformeerd... zit zo op de 500 euro inderdaad
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

Kan je misschien beter een 2de hands kopen die nog wel goed is? Let er wel op ik weet vanuit je project dat je auto binnenkort naar de apk moet en dat uitlaatgassen in de auto afkeur is.

Greetz Jan
K00L
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
Locatie: Werkhoven

http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07c64 de redding is nabij. wellicht dat dit houdt? ik kan de kit het scheurtje in persen.

Openhaardenkit
Vuurvaste afdichtingskit voor reparaties en afdichtingen aan openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Hittebestendig tot 1250ºC. Vormt een keiharde naad.

Toepassingsgebied
Voor het repareren en afdichten van scheuren, naden en voegen bij openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Tevens geschikt voor het tijdelijk afdichten van uitlaatsystemen van auto?s en motoren. Hecht op metaal, steen en beton. Niet geschikt voor cv-installaties en gasleidingen.

Eigenschappen
hittebestendig tot 1250ºC
vormt een keiharde naad
Gebruikersavatar
Hang-oor
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
Locatie: Overijssel

Denk niet dat het gaat werken. De temperatuurwisselingen gaan snel en zijn groot. Het materiaal waarmee je het scheurtje wil vullen heeft andere materiaaleigenschappen (warmtegeleiding en uitzetting) dan het turbo huis. Er onstaan dan spanningen waardoor de scheur mogelijk groter gaat worden.
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

Op zich is het disassembleren en assembleren van een turbo niet erg moeilijk. Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je het juiste gereedschap gebruikt, en dat je de gebruikte bouten weer op de juiste spanning terugzet. Wat wel moeilijk is, en je zelf met moeite kunt doen is het afstellen van de actuator.

Voor onbalans hoef je niet zo heel erg bang te zijn als je alleen het gescheurde huis wilt omwissellen. Wel kun je dan ineens het een en ander meer zien dat je misschien nog niet zou willen zien: beschadigingen van de rotor aan de uitlaatzijde.

Als de rotoren beschadigd zijn, wordt het zeker specialistenwerk aangezien je dan de complete cardridge waar de as van de rotoren in zit moet gaan demonteren en herassembleren. (En dat gaat nooit zonder onbalans te krijgen.)

Hoe kom ik aan de kennis: Ik heb meer als een jaar in een fabriek waar met turbochargers produceert onderhoud en nieuwe ontwikkelingen gedaan aan de machines.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Plaats reactie

Terug naar “De 480”