van 2 turbo's 1 maken
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Ik heb een scheurtje in het huis van mijn turbo (uitlaatgedeelte) de turbine is nog prima. nu kan ik goedkoop een kapotte turbo krijgen waarvan het huis nog goed is. Is het mogelijk om van 2 turbo's 1 te maken? en zo ja hoe precies?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Let wel, een revisie is niet goedkoop! Het is zeer specialistisch werk.K00L schreef:Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
had ik al eens naar geïnformeerd... zit zo op de 500 euro inderdaadEvolvE schreef:Let wel, een revisie is niet goedkoop! Het is zeer specialistisch werk.K00L schreef:Okee. Ik zal de turbo laten reviseren, wanneer weet ik nog niet want met dat scheurtje rijdt ie vooralsnog prima. bedankt voor de reacties
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07c64 de redding is nabij. wellicht dat dit houdt? ik kan de kit het scheurtje in persen.
Openhaardenkit
Vuurvaste afdichtingskit voor reparaties en afdichtingen aan openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Hittebestendig tot 1250ºC. Vormt een keiharde naad.
Toepassingsgebied
Voor het repareren en afdichten van scheuren, naden en voegen bij openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Tevens geschikt voor het tijdelijk afdichten van uitlaatsystemen van auto?s en motoren. Hecht op metaal, steen en beton. Niet geschikt voor cv-installaties en gasleidingen.
Eigenschappen
hittebestendig tot 1250ºC
vormt een keiharde naad
Openhaardenkit
Vuurvaste afdichtingskit voor reparaties en afdichtingen aan openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Hittebestendig tot 1250ºC. Vormt een keiharde naad.
Toepassingsgebied
Voor het repareren en afdichten van scheuren, naden en voegen bij openhaarden, allesbranders, kachels en schoorstenen. Tevens geschikt voor het tijdelijk afdichten van uitlaatsystemen van auto?s en motoren. Hecht op metaal, steen en beton. Niet geschikt voor cv-installaties en gasleidingen.
Eigenschappen
hittebestendig tot 1250ºC
vormt een keiharde naad
- Hang-oor
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 21:06
- Locatie: Overijssel
Denk niet dat het gaat werken. De temperatuurwisselingen gaan snel en zijn groot. Het materiaal waarmee je het scheurtje wil vullen heeft andere materiaaleigenschappen (warmtegeleiding en uitzetting) dan het turbo huis. Er onstaan dan spanningen waardoor de scheur mogelijk groter gaat worden.
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Op zich is het disassembleren en assembleren van een turbo niet erg moeilijk. Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je het juiste gereedschap gebruikt, en dat je de gebruikte bouten weer op de juiste spanning terugzet. Wat wel moeilijk is, en je zelf met moeite kunt doen is het afstellen van de actuator.
Voor onbalans hoef je niet zo heel erg bang te zijn als je alleen het gescheurde huis wilt omwissellen. Wel kun je dan ineens het een en ander meer zien dat je misschien nog niet zou willen zien: beschadigingen van de rotor aan de uitlaatzijde.
Als de rotoren beschadigd zijn, wordt het zeker specialistenwerk aangezien je dan de complete cardridge waar de as van de rotoren in zit moet gaan demonteren en herassembleren. (En dat gaat nooit zonder onbalans te krijgen.)
Hoe kom ik aan de kennis: Ik heb meer als een jaar in een fabriek waar met turbochargers produceert onderhoud en nieuwe ontwikkelingen gedaan aan de machines.
Voor onbalans hoef je niet zo heel erg bang te zijn als je alleen het gescheurde huis wilt omwissellen. Wel kun je dan ineens het een en ander meer zien dat je misschien nog niet zou willen zien: beschadigingen van de rotor aan de uitlaatzijde.
Als de rotoren beschadigd zijn, wordt het zeker specialistenwerk aangezien je dan de complete cardridge waar de as van de rotoren in zit moet gaan demonteren en herassembleren. (En dat gaat nooit zonder onbalans te krijgen.)
Hoe kom ik aan de kennis: Ik heb meer als een jaar in een fabriek waar met turbochargers produceert onderhoud en nieuwe ontwikkelingen gedaan aan de machines.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl