Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.
Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....
Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.
Verkeerde keuze?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je kunt lpg in je D5 bouwen als je zo graag op gas rijdt
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als hij alleen op gas loopt iig goedkoperBen schreef:Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?
- joostb
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
- Locatie: veghel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen en gas de laatste brandstofMove D5 schreef:Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.
Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....
Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.
groet van een tevreden dieselaar
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
ik ben ook blij met mijn diesel, prijsverschil wordt inderdaad steeds minder, zeker met de verhoogde accijns op diesel die er aan gaat komen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik ben tot nu toe behoorlijk tevreden met mijn 170pk in combinatie met een euroShell card 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- joepjazz
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
- Locatie: Eindhoven
we moeten inzien dat de prijzen van brandstof niet meer dalen maar verder fors gaan stijgen dus maar Ipod per jaar niet meer dan 1x uit eten geen derde flatscreen en nog maar 3 keer per jaar op vakantie maar ja wel een lekkere D5
V70
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ik dacht daar afgelopen vrijdag ook zo over, ging voor bijna €100 euro aan diesel in de tank.
Bij nader inzien valt dat toch mee............ik bedoel, mijn vorige auto was een 2000 model S70, eentje uit de allerlaatste serie. Als ik met een eitje onder het gaspedaal reed dan haalde ik net 1:12, dat was dus op benzine. Daarbij kwam nog dat de aanbevolen soort brandstof minimaal octaan 98 moest zijn, dus zowat het duurste wat er was. Nu rijd ik met mijn D5, als ik ook met hetzelfde eitje onder mijn gaspedaal rond zou rijden, aan de goede kant van 1:20. Ook al zou de dieselprijs bijna gelijk worden aan de euroloodvrij, dan nog blijft diesel (iig voor mij) aantrekkelijk. Wegenbelasting is dan wel hoger, maar ik haal nu 500-600km uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Komt nog bij, ik trek zo nu en dan ook nog een caravan, de S70 deed dan 1:7, mijn huidige S60 doet dat 1:12/13 en ik heb nu wel wat meer koppel/trekkracht daarvoor.
Buiten dit verhaal, voor onderhoud of techniek is er niet mooier/makkelijker al een dieselblok. Een diesel loopt altijd, benzine is toch een gevoeligere techniek.
Als laatste, gas is om op te koken............... (geintje)
Bij nader inzien valt dat toch mee............ik bedoel, mijn vorige auto was een 2000 model S70, eentje uit de allerlaatste serie. Als ik met een eitje onder het gaspedaal reed dan haalde ik net 1:12, dat was dus op benzine. Daarbij kwam nog dat de aanbevolen soort brandstof minimaal octaan 98 moest zijn, dus zowat het duurste wat er was. Nu rijd ik met mijn D5, als ik ook met hetzelfde eitje onder mijn gaspedaal rond zou rijden, aan de goede kant van 1:20. Ook al zou de dieselprijs bijna gelijk worden aan de euroloodvrij, dan nog blijft diesel (iig voor mij) aantrekkelijk. Wegenbelasting is dan wel hoger, maar ik haal nu 500-600km uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Komt nog bij, ik trek zo nu en dan ook nog een caravan, de S70 deed dan 1:7, mijn huidige S60 doet dat 1:12/13 en ik heb nu wel wat meer koppel/trekkracht daarvoor.
Buiten dit verhaal, voor onderhoud of techniek is er niet mooier/makkelijker al een dieselblok. Een diesel loopt altijd, benzine is toch een gevoeligere techniek.
Als laatste, gas is om op te koken............... (geintje)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hallo
In 2000,dus acht jaar geleden, betaalden we 1,2 euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie koste toen 30 Dollar per vat = 42 Euro
Mei 2008 betalen we 0,60 Euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie kost nu 110 Dollar = 66 euro... Oeps ??!!
Olie is dus voor euro landen "slechts" 50% duurder geworden!!!!!
Eind 1999 begin 2000 kostte 1ltr. Diesel €0,60
Mei 2008 kost die zelfde liter Diesel €1,44
Geen stijging van 50% maar van ruwweg 140%!!!!!!
Met andere woorden, het gaat nergens meer over!
BartV70
BartV70
In 2000,dus acht jaar geleden, betaalden we 1,2 euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie koste toen 30 Dollar per vat = 42 Euro
Mei 2008 betalen we 0,60 Euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie kost nu 110 Dollar = 66 euro... Oeps ??!!
Olie is dus voor euro landen "slechts" 50% duurder geworden!!!!!
Eind 1999 begin 2000 kostte 1ltr. Diesel €0,60
Mei 2008 kost die zelfde liter Diesel €1,44
Geen stijging van 50% maar van ruwweg 140%!!!!!!
Met andere woorden, het gaat nergens meer over!
BartV70
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Van iedere prijsstijging profiteren die "ratten" in Den Haag voor zo'n 70% mee.
Dat tijdelijke kwartje van die salon socialist, de vechter voor de arbeiders die tegenwoordig als commissaris her en der zijn zakken vult met miljoenen euro's, hebben we ook niet meer teruggekregen.
Dat tijdelijke kwartje van die salon socialist, de vechter voor de arbeiders die tegenwoordig als commissaris her en der zijn zakken vult met miljoenen euro's, hebben we ook niet meer teruggekregen.
S80 2,5T AUT5 2004
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
Ach, ik weet 't. Maar bv in Duitsland is de auto niet zo zeer de melkkoe, maar word je weer op andere fronten gepakt. Hetzelfde geldt voor Belgie. Dus het blijft lood om oud ijzer, eigenlijk. Zolang we onze Volvo's nog kunnen betalen, hebben we niks te klagen.... :roll:
Maar dat kwartje van toen, is nu niet veel meer waard, toch? (inflatie, omrekenen naar euro)
Maar dat kwartje van toen, is nu niet veel meer waard, toch? (inflatie, omrekenen naar euro)
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Ik geloof dat ik nog mazzel heb dat ik in een gebied woon waar de brandstofprijs nog meerdere centen onder de gemiddelde prijs zit.
Desalniettemin vraag ik mij af tot hoever de dieselprijs moet stijgen (incl. accijnsverhoging) totdat het D5 enthousiasme overwonnen wordt door de pijn in de knip.
Desalniettemin vraag ik mij af tot hoever de dieselprijs moet stijgen (incl. accijnsverhoging) totdat het D5 enthousiasme overwonnen wordt door de pijn in de knip.
Tja, ik als oud LPG-er voel het al net zo.
De LPG prijs is nog nagenoeg gelijk aan vorig jaar, terwijl de de diesel....... :?
Kijk het nog even aan en anders toch maar een benzine (Turbo) op gas zetten.
De LPG prijs is nog nagenoeg gelijk aan vorig jaar, terwijl de de diesel....... :?
Kijk het nog even aan en anders toch maar een benzine (Turbo) op gas zetten.
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- joostb
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
- Locatie: veghel
Ook ik heb geen spijt van de keuze van LPI,diesel zit in het verdom hoekje en is de nieuwe melkkoe!
Eerst iedereen lekker maken met diesel en dan de prijzen omhoog,roetfilter
en als laatste zal er wel weer een extra belasting voor komen!
Eerst iedereen lekker maken met diesel en dan de prijzen omhoog,roetfilter
en als laatste zal er wel weer een extra belasting voor komen!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo
Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo
Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)