[LPG] Slecht oppakken stationair met warmte motor op gas

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Stropdas
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 23.01.2008 - 16:31

Ik heb een probleem met mijn auto op LPG bij stationair draaien met warme motor. Hoe warmer het buiten is hoe erger het probleem. Het probleem treed op bij het moment dat ik de koppeling intrap. Hij schommelt dan rond de 450-650 toeren en kruipt dan langzaam omhoog en draait ie prima stationair of valt toch helemaal uit. Hoe warmer hoe meer hij uitvalt. Nu trap ik de koppeling in flink stuk voordat ik stil kom te staan zodat ik de koppeling op kan laten komen om hem weer aan te laten slaan en op benzine kan overschakelen om wanneer ik weer aan het rijden ben weer terug op LPG te overschakelen.

Dit probleem heb ik al paar jaar maar na paar maanden als het weer stuk kouder is heb ik er geen last meer van en deed er vervolgens niets mee. Benzine vind ik erg duur dus wil het nu wel oplossen. Misschien is het iets heel simpels. Weet iemand wat het kan veroorzaken en mogelijk hoe het op te lossen is?
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Staat het mengsel niet te rijk? Hoe warmer hoe rijker hij staat.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Stropdas
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 23.01.2008 - 16:31

Zou hij dan zo rijk staan dat hij uitvalt? Is er niet iets wat het stationair toerental regelt wat vervuilt is wat even schoon te maken is? Of wat vervangen moet worden?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

klepspeling te strak misschien?
Stropdas
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 23.01.2008 - 16:31

Ramon&Ramon heeft er naar gekeken. Als eerste wordt de voorste temperatuursensor op het motorblok vervangen. Die lijkt niets te doen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”