Verkeerde keuze?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

TTT242 schreef:Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.
als je van doortrappen houdt moet je niet zeiken over het verbruik dat daarbij hoort
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

bart simpson schreef:een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen
Waarom? Alleen ivm gas, of in het algemeen?

(rij zelf dus de 140 pk - zelfdemotor toch? - en daarom mijn "zorgen" over de uitspraak ....)
V70 - 140pk - 2003
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

dieselpower schreef:Ik dacht daar afgelopen vrijdag ook zo over, ging voor bijna €100 euro aan diesel in de tank.
Bij nader inzien valt dat toch mee............ik bedoel, mijn vorige auto was een 2000 model S70, eentje uit de allerlaatste serie. Als ik met een eitje onder het gaspedaal reed dan haalde ik net 1:12, dat was dus op benzine. Daarbij kwam nog dat de aanbevolen soort brandstof minimaal octaan 98 moest zijn, dus zowat het duurste wat er was. Nu rijd ik met mijn D5, als ik ook met hetzelfde eitje onder mijn gaspedaal rond zou rijden, aan de goede kant van 1:20. Ook al zou de dieselprijs bijna gelijk worden aan de euroloodvrij, dan nog blijft diesel (iig voor mij) aantrekkelijk. Wegenbelasting is dan wel hoger, maar ik haal nu 500-600km uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Komt nog bij, ik trek zo nu en dan ook nog een caravan, de S70 deed dan 1:7, mijn huidige S60 doet dat 1:12/13 en ik heb nu wel wat meer koppel/trekkracht daarvoor.
Klein detail wat je hierbij achterwege laat: hoeveel rij je per jaar?
dieselpower schreef:Buiten dit verhaal, voor onderhoud of techniek is er niet mooier/makkelijker al een dieselblok. Een diesel loopt altijd, benzine is toch een gevoeligere techniek.
Mmmmm, is dat echt zo???? Mijn ervaring is juist andersom: meer geknutsel, en duurde rgeknutsel aan de diesels. Reden waarom ik na vele dieseljaren (zelf en bedrijf) op benzine ben overgestapt, niet alleen mijn auto dus. Vooralsnog evenveel / minder storingen en zeker lagere rekeningen, los nog van de wegenbelasting.
V70 - 140pk - 2003
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

JJDD schreef:
bart simpson schreef:een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen
Waarom? Alleen ivm gas, of in het algemeen?

(rij zelf dus de 140 pk - zelfdemotor toch? - en daarom mijn "zorgen" over de uitspraak ....)
de 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.
V70 - 140pk - 2003
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

bart simpson schreef:
JJDD schreef:
bart simpson schreef:een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen
Waarom? Alleen ivm gas, of in het algemeen?
(rij zelf dus de 140 pk - zelfdemotor toch? - en daarom mijn "zorgen" over de uitspraak ....)
de 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Het voordeel is natuurlijk wel dat tweedehands deze 30pk extra meestal niets extra's kost...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

arnoud. schreef:Het voordeel is natuurlijk wel dat tweedehands deze 30pk extra meestal niets extra's kost...
Is niet mij ervaring. Op zoek naar een 2de hands eerst gezocht naar de 170pk. Uiteindelijk bleek deze toch echt duurder, waarschijnlijk ook door het kleinere aanbod, dan de 140pk. Een verkoper heeft me van de 140 pk overtuigd. Tot op heden (1 jaar / 40d verder) geen spijt. Wel iets meer gereden dan gepland, maar da's geen straf in deze auto.
V70 - 140pk - 2003
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

JJDD schreef:
bart simpson schreef:De 170pk voegt niets (te weinig toe) toe aan de prestaties van 140pk, het ding draait 1500 t/min harder, ik zou of de 140pk of de 2.0T overwegen (en geen gas als brandstof gezien de problemen die koppen op kunnen lopen)
Ok - gerustgesteld - dank je - dacht even dat je bedoelde dat de motor als niet goed bekend staat. Verkoper vertelde overigens vergelijkbaar verhaal over 140pk en 170pk, maar dan weet je nooit helemaal zeker of 't waar is of niet.

Misschien is Bart S wel verkoper :eeeeek:
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de 140pk is niet voor niets de beste verkochte motor geweest bij Volvo
Volvo for life
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

bartv70 schreef:Misschien is Bart S wel verkoper :eeeeek:
:-)

Maar niet de "mijne" (voor zover ik weet ....)
V70 - 140pk - 2003
Gebruikersavatar
v70.2,4t
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 29.03.2008 - 11:02

Heb lang getwijfeld D5 of een op Lpg, ben blij dat ik voor Lpg heb gekozen.
Ik hoop alleen niet dat de rest van NL overstapt op Lpg want dan wordt ook deze brandstof zeker een melkkoe.
Met een kever kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

V70 2,4T Lpi
Kever 1965
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

bart simpson schreef:
TTT242 schreef:Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.
als je van doortrappen houdt moet je niet zeiken over het verbruik dat daarbij hoort
Wie spreekt hier van doortrappen? Jij? 140 op de snelweg noem ik niet doortrappen. Maar ja nu ben ik weer aan het zeiken zeker. Man, ik zaag niet over het verbruik van die diesel. Ik geef alleen aan dat die zware Volvo diesels niet zo zuinig zijn. En in mijn geldbeugel heb jij niet te kijken.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

TTT242 schreef:
bart simpson schreef:
TTT242 schreef:Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.
als je van doortrappen houdt moet je niet zeiken over het verbruik dat daarbij hoort
Wie spreekt hier van doortrappen? Jij? 140 op de snelweg noem ik niet doortrappen. Maar ja nu ben ik weer aan het zeiken zeker. Man, ik zaag niet over het verbruik van die diesel. Ik geef alleen aan dat die zware Volvo diesels niet zo zuinig zijn. En in mijn geldbeugel heb jij niet te kijken.
een handgeschakelde D5 kan richting 1 op 20 gaan, ik ken geen T5 die de 1 op 10 haalt, weet dat gas en auto niet zuiniger maakt, ken ook geen T5 koper die deze heeft aangekocht voor de economie ervan, als je geldbuidel je zo dierbaar schijnt te zijn heb je met een T5 op gas zeker niet de meest voor de hand liggende keuze gemaakt.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

In deze laatste reactie zeg je hetzelfde, maar op een heel andere toon. Ik denk dat je jezelf een stuk populairder maakt om meteen met het tweede antwoord te komen in vervolg :lol:
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Move D5
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
Locatie: Schagen

Volgens mij dwalen we ook af van het topic....?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Move D5 schreef:Volgens mij dwalen we ook af van het topic....?
volgens mij niet, gas kost weinig maar je hebt er veel meer van nodig, de actieradius neemt af tot minder dan de helft, een gastannk vraagt veel ruimte en de beschikbaarheid van lpg is in het buitenland vaak zeer matig de betrouwbaarheid van een Volvo neemt af, kortom, de keuze voor diesel is zeer verdedigbaar
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Laat ik dan even terugkomen op jouw vraag of je niet beter een 170 pk op gas had kunnen kopen: Ik heb 3 jaar terug mijn huidige V70 gekocht. Gewoon op benzine en heb daar nu zo'n 100.000 km mee gereden. Gewoon op benzine. Voor de aanschafprijs die ik er destijds voor betaald heb, kon/kan dat echt uit. Met het huidige prijsverschil in brandstof in relatie tot het prijsverschil in aankoop bij vergelijkbare wagens (dus bouwjaar, uitvoering, km-stand gelijk) op benzine en diesel moet je ondertussen wel heel veel km's per jaar maken. Zeker meer dan de vaak genoemde 30.000!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
Qua rijgenot heeft het wel wat (veel eigenlijk :P ) zo'n D5, maar zuipen...... :oops:

Misschien dan toch maar een T5 op LPG. Ik ben helaas niet de enige beslisser. :wink:
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik heb nu een dik jaar geen D5 gereden maar een 2,5T en ik ga hopelijk snel weer tevreden terug naar een D5.
Het zal misschien niet echt goedkoper rijden maar het voelt wel zo...en dat is ook wat waard. Haha
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:Qua kosten zou ik direct terug gaan naar LPG.
qua bedrijfszekerheid ook?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”