USB / Ipod interface met externe HDD

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Kaoh
1st Gear member

@Andre: Ik hoor van een collega dat er cases zijn met ingebouwde capacitator zodat hij eerst extra spanning opbouwt om de spin boost te kunnen geven. Enig idee of de case die jij hebt gebruikt die ook heeft?
Dan weet ik waar ik naar moet zoeken ;)

Waar had je die case gehaald, eens kijken of ze hem nog hebben
S40 MY08
André4x4
2nd Gear member

Deze case heb ik in Al-Ghobar gekocht, over de brug van Bahrein naar Saudi bij een winkeltje in een mall. Incl. een 120 Gb toshiba HD voor 100 USD. Ik denk niet dat je daar even naar toe gaat om te shoppen...

Ik vermoed dat deze case wel zoiets heeft als een 'spin capacitor'. mijn andere 2 casings geven namenlijk wel errors en deze niet. sinds ik deze in mijn auto gebruik heb ik geen HDD problemen meer. Ik zal hem uit de auto halen en een plaatje van binnen posten.
Met vriendelijke drivers groet,

André

Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
Kaoh
1st Gear member

hehe, zo belangrijk is het nu ook weer niet inderdaad ;) Als ik toevallig in de buurt ben misschien :p
S40 MY08
Kaoh
1st Gear member

Dankzij de brilliante ingeving van een collega die zijn S40 net besteld heeft hebben we dit probleem opgelost.
Belkin verkoopt een Ipod interface naar Ipod shuffle usb interface voor de generatie 1 adapter. Hiermee kan je de Ipod interface misbruiken om extra stroom te regelen voor je USB harddisk. Deze levert wel veel minder stroom maar in combinatie met een Y kabel voor je disk moet het genoeg zijn. Het is tenminste genoeg voor mijn harddisk.

Het gaat om:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=245852

Let up dat dit alleen werkt met de dock adapter voor de shuffle gen 1 omdat de latere versies een gewon ipod interface hebben.

Verder blijft de vraag of dit voor all disks genoeg is zo samen (levert max 700mA in combinatie met de usb aansluiting).

Maar mijn 120GB USB HDD draait dus nu volledig geintegreerd.
Hiermee is zowel de stroom behoefte opgelost als dat de schakeling nu goed timed, de radio heeft dus nu gelijk door dat er een USB device is en gaat hem laden.
Met andere woorden, werkt zo net zo goed als een Ipod of een USB stick.

Veel plezier ermee :D
S40 MY08
gebla
2nd Gear member

Hoi Kao,

Hoe heb je die Y kabel aangesloten? Ook een tip waar ik die Y kabel kan vinden?
Kaoh
1st Gear member

gebla schreef:Hoi Kao,

Hoe heb je die Y kabel aangesloten? Ook een tip waar ik die Y kabel kan vinden?
Je sluit de Y kabel heel simpel aan door de mini usb (of andere soort) in de disc te prikken, en de twee gewone USB kanten in de volvo USB en Ipod interfaces. Zodra je de Belkin op je IPod interface hebt en je daar de usb kabel in prikt is dat werkend. Let wel dat je de primaire usb aansluiting in de usb interface stopt en de afgesplitse dunne kabel in de belkin stopt. die levert alleen de stroom.
Ik heb hem bij conrad.nl vandaan.
S40 MY08
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”