Wat een gemiste kans die 480 cabrio! Was een grote hit geweest. Zelfs mijn vrouw vond hem mooi

Hij is natuurlijk wel bekend, maar wil jullie een paar fotos niet onthouden.
Tevens de laatst geproduceerde 480....
Groet,
Rob
Ben jij niet in de war met de belgische carrosseriebouwer EBS? Deze heeft indertijd een serie Cabrio's gebouwd. En is failliet gegaan.Volvo_480_turbootje schreef:Van die 480 cabrio is er een hele rits auto's gemaakt.
Maar omdat de fabriek failliet was hebben ze ze allemaal in de schredder geduwd, zonde dus!
Ik weet dit van een volvo 480 verzamelaar die als jobstudent in de fabriek bij Nedcar heeft gewerkt (waar de cabrio's gebouwd zijn geweest, weet ik wel niet meer).
uncle-olav schreef:Naar ik gehoord heb is de rode cabrio die in Beesd in de kelder stond is naar het Volvomuseum overgebracht. Er was nog een blauwe in het museum en een rode is aangekocht door Guy Vermant.
Zie IntoVolvo nr. 3 voor de uitgebreide geschiedenis van de 480 Cabrio (met foto's van een aantal anderskleurige testauto's die uiteindelijk de shredder in zijn gegaan)
Gister hierover gesproken met degene die de persfoto's van de blauwe heeft gemaakt.storm480 schreef:btw. de blauwe cabrio die voor de persfoto's is gebruikt (dus niet die in het museum heeft gestaan) was een "mock-up" die kon niet rijden, had houten velgen die met tape vast zaten. lijkt me sterk als die nog bewaard is gebleven...niet uitgesloten uiteraard.
Die zandkleurige 480 is een project geweest van wat mannen in Born. Daniel is de tweede eigenaar.Cruising 480 schreef:Even over de USA versie, ik heb bij de volvo-klassieker beurs een zand kleurige 480 gezien met beige interieur. Was overigens geen mooi exemplaar
Er zou toch iemand moeten zijn, bv een productieleider van Born destijds die dit soort dingen moet weten? er gaan (al jaren denk ik) zoveel verhalen en geruchten de ronde. Ik vind het maar vreemd. Volvo Cars houdt toch gewoon bij wat/hoeveel/wie het produceert?Auk schreef:Die zandkleurige 480 is een project geweest van wat mannen in Born. Daniel is de tweede eigenaar.Cruising 480 schreef:Even over de USA versie, ik heb bij de volvo-klassieker beurs een zand kleurige 480 gezien met beige interieur. Was overigens geen mooi exemplaar
(maarja, zoals velen ook niet weten is dat er ook 480 gebouwd zijn in de fabriek met zwart/wit leder interieur, en dat er een 3tal roze 480's van de band gelopen zijn in Born.
Ga zo maar door...