Krakende achterklep

Alchemist
3rd Gear member

@xc-men: i.d.d. dat heb je goed bergepen.
Het vet ziet er nogal onnatuurlijk "chemisch groen" uit; zal foto plaatsen.

Groet Alchemist
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

@ Alchemist,
Een foto is ok maar ik zou graag de naam of nog beter de specs eens willen uitzoeken van het Vet dat is gebruikt door Volvo. Ik denk namelijk dat het vet erg temperatuur gevoelig is en dat er daarom nu zo veel problemen zijn met het mooi weer van de laatste tijd. ( in Nerderland dan, hier in Spanje hebben we al drie weken regen :( ).
Maar alles is dus wel verholpen? en gaat de klep nu in een beweging dicht?
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Alchemist
3rd Gear member

@xc-men: Zal de dealer eens mailen, de temperaturen van afgelopen weken (max. ca. 25 graden) waren in elk geval geen probleem.
Ja, is ECHT verholpen, in 1 beweging dicht!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Alchemist schreef:Het vet ziet er nogal onnatuurlijk "chemisch groen" uit; zal foto plaatsen.
waar smaakt het naar?
Fulaks
6th Gear member

Alchemist schreef:Het vet ziet er nogal onnatuurlijk "chemisch groen" uit; zal foto plaatsen.
Vreemd, in mijn geval was het transparant en het zat in een klein spuitje zoals bij de dokter, maar dan zonder naald.

Volgens dealer kostte dat vetspuitje voor hen 30 € per stuk, zeer duur spul dus.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Alchemist
3rd Gear member

bart simpson schreef:
waar smaakt het naar?
Volgens mij smaakt het groen :wink:
RobBob
2nd Gear member

Sign me up !
11.700km op de teller en ik vermoed dat ik hetzelfde fenomeen nu ook wel heb. Echt kraken kan ik het niet noemen .. het is precies of de kofferklep niet goed dicht is en ik heb telkens de neiging om te stoppen met rijden om te zien of em wel dicht is.
Op naar de dealer en zijn wondervet :lol:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
Fulaks
6th Gear member

RobBob schreef:Echt kraken kan ik het niet noemen .. het is precies of de kofferklep niet goed dicht is :lol:
Dat zijn inderdaad de sypmtomen, join the club (al is het bij mij nu toch al een hele tijd over).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Big Blue
2nd Gear member

RobBob schreef:Sign me up !
11.700km op de teller en ik vermoed dat ik hetzelfde fenomeen nu ook wel heb. Echt kraken kan ik het niet noemen .. het is precies of de kofferklep niet goed dicht is en ik heb telkens de neiging om te stoppen met rijden om te zien of em wel dicht is.
Dit is wss Interflon Fin Assembly Grease MP2/3 http://www.interflon.net/nl/interflon-f ... mp-23.html
crackedtooth
5th Gear member

Big Blue schreef:
RobBob schreef:Sign me up !
Dit is wss Interflon Fin Assembly Grease http://www.interflon.net/nl/interflon-f ... rease.html
wat kan je nog meer zelf kopen/proberen evt?
familielid zelfde probleem en woont ver van dealer, hij koopt liever ergens duur vet en laat thuiskomen dan dat ie langskomt
volgens mijn heb ik het drukker dan hij, maargoed
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Fulaks
6th Gear member

Big Blue schreef:Dit is wss Interflon Fin Assembly Grease MP2/3 http://www.interflon.net/nl/interflon-f ... mp-23.html
Neen, dat was het niet. Het is een speciaal voor kunststof ontwikkeld vet in een klein spuitje. Het werd vrij dun aangebracht en je ziet er bijna niets meer van. Het lijkt wel of de kunststof het vet absorbeert. Zou volgens dealer nog wel eens herhaald moeten worden, maar voorlopig geen gerammel meer.
Belgianmac
3rd Gear member

De oplossing die mij geboden werd is nog steeds probleemvrij. Ik moet binnenkort een afspraak voor 30000km onderhoud maken en vraag of ze ook een klein spuitje hebben.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
AK
Starter

Sinds kort heb ik ook met het euvel van een rammelende en krakende achterkant te maken. De dealer heeft in eerste instantie de rubbers behandeld waarop de achterklep rust. Dit gaf kortstondig een verbetering in het gekraak. Nadien heb ik op aanraden van een kennis speciale tape op de rubberen dopjes gedaan. Volgens hem moet het geluid weg zijn als dat (alleen) de oorzaak is. Helaas bleef het gerammel.
Vandaag opnieuw bij de dealer geweest. Men heeft onder de onderste twee dopjes twee ringen gedaan waardoor de dopjes hoger komen te staan: geen verbetering. Men heeft de beugel waarop het slot 'grijpt' naar achteren verplaatst: geen verbetering.
Wanneer ik deze topic lees moet het probleem in iets anders gezocht worden. Dank voor de input!

Wat ik mij afvraag. Wanneer de achterklep gesloten wordt, wordt deze strak aangetrokken en vervolgens komt deze weer een stukje terug. De spanning die eerst opgebouwd wordt, lijkt terug gebracht te te worden. Dit is met name goed te zien als het afluiten met een schroevendraaier gesimuleerd wordt.
Is dit normaal?
Volvo V70 D5 Geartronic uit 03-2008, Momentum uitvoering, uitgebreid met diverse opties en voorzien van Zubra 18"; velgen (Pirelli PZero Rosso 245/40ZR18). Het motormanagement is geoptimaliseerd door Ziptuning.
ferretje
4th Gear member

Sinds ik om de metalen beugel een klein stukje powertape heb geplakt heb ik geen problemen meer.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
AK
Starter

Dank voor de tip ferretje! Had 'm al voorbij zien komen.

Eigenlijk wil ik niet aan de tape maar ga het wel proberen om vast te stellen of het geluid hierdoor verdwijnt.

Update (test)
Duct tape om het eerste deel van de beugel gedaan en wonderwel het gekraak en gerammel is spontaan verdwenen. Vreemd dat de herrie zo een halt toegeroepen kan worden met een klein stukje tape.
Ik zie dit als een tijdelijke nood oplossing. De definitieve oplossing verwacht ik van de dealer.
Volvo V70 D5 Geartronic uit 03-2008, Momentum uitvoering, uitgebreid met diverse opties en voorzien van Zubra 18"; velgen (Pirelli PZero Rosso 245/40ZR18). Het motormanagement is geoptimaliseerd door Ziptuning.
RobBob
2nd Gear member

De definitieve oplossing verwacht ik van de dealer.
Groot gelijk ! Wij allemaal ook vermoed ik :wink:
22/02/2008:
Rene68
4th Gear member

Ik word er gek van. Soms hoor ik gerammel (vind ik echt bloed irritant!) maar soms niet. Nu twijfel ik of mijn auto last heeft van dit euvel of dat het het afdekscherm is. Nu hij zeg maar gesloten is (uitgetrokken dus zodat de inhoud van de kofferbak niet meer zichtbaar is) hoor ik geen gerammel.....

Overigens heb ik wel een ander rammeltje: het metalen plaatje rond het display van de radio.... tikje ertegen en het is weer even stil.....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
RobBob
2nd Gear member

@AK
Weet je trouwens of jouw dealer hier verder achter aan het zoeken is ?
Of krijg je telkens gewoon de boodschap van hem dat deze oplossing slechts tijdelijk is in afwachting van een definitieve oplossing (dat krijg ik nl te horen), maar ze vertellen er niet bij of ze er daadwerkelijk achter aan het zoeken zijn ? Misschien dat jouw dealer dit wel expliciet vermeld heeft ?

@Rene68
Ander rammeltje: Ik weet niet of ik hetzelfde aan de hand heb, maar sinds enige tijd merk ik (als ik bewust de radio afzet) ook een ander rammeltje. Het bevindt zich volgens mij ook in die geburen (middenconsole, radio-unit). Ik heb het enkel als ik in 2de of in 3de aan het optrekken ben ... dan haalt ie een bepaald aantal toeren waardoor ik héél eventjes een ellendige trilling veroorzaak in het interieur. Eerst dacht ik aan de balpen in de balpenhouder in het handschoenenvakje, maar die is er ondertussen uit ... maar het geluid is nog niet weg.

Toch 'spijtige' voorvalletjes hoor ... OK, ze zijn allemaal niet zo groot ... maar wel vrij ambetant :cry:
22/02/2008:
AK
Starter

@RobBob
Ik proef aan alles dat ze met de handen in het haar zitten. Ze willen het oplossen maar weten (nog) niet hoe. De laatst gemaakte afspraak is dat men contact met mij opneemt zodra er meer bekend is. Wanneer ik nieuwe zinvolle informatie heb zal ik het hier posten.
Rene68
4th Gear member

@RobBob: als je het rammeltje hoort, tik maar eens tegen dat metalen frontje aan, het is weg. Ik heb ook al mijn hele auto leeggehaald om alles uit te sluiten. Ik heb zelfs de cd lader leeggehaald.... Maar het is echt het frontje. Geen idee overigens hoe dat vast zit. Schroeven aandraaien zal waarschijnlijk de oplossing zijn maar als het geklemd zit wordt het een ander verhaal. Het is idd best vervelend rammeltjes. Zo'n mooie auto, mooiere materialen gebruikt dan op mijn vorige V70 maar wel een rammeltje....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”